Filmy

Duża moc i wiatr we włosach

Czteroosobowy kabriolet z miękkim dachem łączy sportowy charakter z nieporównywalnymi emocjami, jakie daje jazda pod gołym niebem, doskonałym komfortem i wysoką użytecznością w życiu codziennym. Dzięki pięciu mocnym silnikom, dynamicznym zawieszeniom oraz szerokiej palecie opcji najwyższej klasy to nowe Audi jest najatrakcyjniejszym kabrioletem w klasie średniej. S5 Cabriolet wyposażono między innymi w nowy, trzylitrowy silnik V6 z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem benzyny.

Audi A5 Cabriolet łączy w sobie typowy dla Audi nowoczesny język formy z fascynacją, jaką budzą kabriolety. Długa pokrywa silnika, ostre linie, rozciągnięta linia barków, elegancko zaokrąglone płaszczyzny, duże koła, charakterystyczny przód i pełen wyrazu tył tworzą razem wrażenie zmysłowej rzeźby. A5 Cabriolet ma 4,63 m długości i 1,85 m szerokości, lecz zaledwie 1,36 m wysokości. Są to najbardziej sportowe proporcje w tej klasie samochodów.

Stylistyka
Z przodu głównym elementem stylistycznym jest osłona chłodnicy singleframe. Reflektory, dzięki starannie zaprojektowanej formie, mogą być uznane za techniczne dzieło sztuki. W światłach dziennych reflektorów ksenon plus zastosowano diody. Dzięki aluminiowej listwie w ramie przedniej szyby sama szyba promieniuje głębokim połyskiem. Poziome linie, szerokie światła, proste końcówki rur wydechowych i utrzymany w kontrastowym kolorze wkład dyfuzora wyostrzają tył nadwozia. Krawędź pokrywy bagażnika jest delikatnie zaznaczona. W wersjach z reflektorami ksenonowymi plus w tylnych światłach zastosowano diody – Audi A5 Cabriolet przyciąga wzrok nawet w nocy.

Tak jak wszystkie otwarte modele Audi, także nowy A5 Cabriolet ma klasyczny miękki dach, który nadaje jego sylwetce zachwycającą, pełną dynamiki elegancję. Lekki softtop otwiera się w ciągu 15 s. i zamyka w 17 s., jego w pełni automatyczny mechanizm należy do wyposażenia seryjnego. Jako opcję Audi oferuje także dach izolowany akustycznie, który obniża odgłosy wiatru prawie do poziomu typowego dla limuzyn. Otwierany dach Audi A5 Cabriolet składa się w taki sposób, że zajmuje tylko niewiele miejsca w bagażniku, który po schowaniu dachu ma pojemność 320 l – największą w swojej klasie. Przy otwieraniu dachu schowek na dach samoczynnie opuszcza się.

Rozkładany dach jest tak samo praktyczny, jak tylna kanapa ze składanym oparciem i dużym otworem na długie przedmioty, która po złożeniu pozwala przewozić bagaż o objętości aż do 750 l. We wnętrzu automatyczne podajniki pasów uzupełniają komfortowy charakter auta. Na życzenie Audi montuje ogrzewanie przestrzeni wokół głowy dla przedniej części kabiny. Specjalna powłoka skórzanych foteli – element wyposażenia dodatkowego - redukuje ich nagrzewanie się. W A5 Cabriolet mogą wygodnie podróżować cztery osoby. Szlachetny wystrój i wzorcowa wprost ergonomia wnętrza tworzą atmosferę sportowej elegancji. Stal o najwyższej wytrzymałości i odpowiednio rozmieszczone wzmocnienia w nadwoziu zapewniają maksymalną sztywność i bezpieczeństwo w przypadku zderzenia.

Układ napędowy
A5 Cabriolet dostępny będzie z trzema silnikami benzynowymi i dwoma wysokoprężnymi o mocy od 132 kW (180 KM) do 195 kW (265 KM). Wszystkie jednostki napędowe zaopatrywane są w paliwo przez bezpośredni wtrysk, cztery z nich mają turbodoładowanie. Za przenoszenie siły odpowiedzialna jest sześciobiegowa skrzynia manualna, bezstopniowa przekładnia multitronic lub niezwykle szybka siedmiobiegowa S tronic.
Najbardziej dynamiczny model tej serii to Audi S5 Cabriolet. Trzylitrowy silnik TFSI V6 z kompresorem doładowującym rozwija swoją moc 245 kW (333 KM) i moment obrotowy 440 Nm w sposób imponujący. Doskonale reaguje na pedał gazu i zapewnia zapierające dech w piersiach osiągi jezdne. Napęd quattro, sportowe zawieszenie z 18-calowymi kołami oraz szereg specjalnych elementów wyposażenia podkreślają atletyczną siłę Audi S5 Cabriolet.

Audi A5 Cabriolet może być wyposażone w jedną z trzech różnych przekładni. Silnik 2.0 TFSI o mocy 155 kW (211 KM) zjeżdża seryjnie z taśmy montażowej z sześciobiegową skrzynią manualną, charakteryzującą się krótkimi drogami zmiany biegu i wysoką precyzją. Dla obu silników dwulitrowych i 3.2 FSI do wyboru jest bezstopniowa przekładnia automatyczna multitronic,
łącząca w sobie płynny sposób pracy, wysoką sprawność i przełożenia pozwalające na oszczędną jazdę. Dla kierowców lubiących dynamiczną jazdę multitronic oferuje program sportowy i tryb manualny z ośmioma stałymi stopniami przełożeń.
Mocniejszy z silników 2.0 TFSI oraz 3.2 FSI może współpracować z siedmiobiegową przekładnią S tronic: z 3.0 TDI jest montowana seryjnie. Ta nowa, supernowoczesna przekładnia dwusprzęgłowa zmienia biegi w ułamkach sekundyi w sposób tak komfortowy, że kierowca prawie tego nie zauważa. Ponadto dzięki wysokiej efektywności dba o niskie zużycie paliwa. Kierowca może zdać się na automatyczną zmianę przełożenia lub zmieniać biegi samodzielnie, na życzenie przyciskami na kierownicy.
Siedmiobiegowy S tronic jest przygotowany do współpracy ze stałym napędem na wszystkie koła quattro. Napęd ten jest seryjny przy najmocniejszym silniku wysokoprężnym, a opcjonalny przy obu mocniejszych silnikach benzynowych. Napęd quattro przygotowano do dynamicznej jazdy – normalnie rozdziela siły na przód i tył w stosunku 40:60. Jeżeli któreś z kół zacznie się ślizgać, działający czysto mechanicznie środkowy mechanizm różnicowy przenosi większość sił na oś o lepszej trakcji.

Zawieszenie
Zawieszenie zostało zaprojektowane i wykonane z wyjątkową starannością: przednie koła prowadzone są przez pięciowahaczową oś, wspornik przedniej osi jest na stałe połączony śrubami z nadwoziem, co zwiększa sztywność. Przez nisko zamontowaną przekładnię kierowniczą impulsy sterujące przekazywane są prostą drogą na koła. Hydrauliczna zębatkowa przekładnia kierownicza stanowi czułe, niezwykle precyzyjne połączenie z drogą.
Na życzenie dostępne jest wspomaganie układu kierowniczego servotronic, które dozuje siłę wspomagania w zależności od prędkości jazdy.
Oś tylna z trapezowymi wahaczami gwarantuje doskonały komfort toczenia w połączeniu z najwyższą stabilnością jazdy. Z tyłu, podobnie jak z przodu, wszystkie istotne elementy zawieszenia wykonane są z aluminium.
Zależnie od wersji silnika, seryjnie montowane są 16- lub 17-calowe koła aluminiowe. Na życzenie Audi i quattro GmbH oferują koła 18-, 19- i 20-calowe.
Kolejną supernowoczesną technologią zastosowaną w nowym A5 Cabriolet jest system dynamiki jazdy Audi drive select. Reguluje on sposób reakcji na pedał gazu, punkty zmiany przełożenia siedmiobiegowej przekładni S tronic oraz multitronic, a także działanie wspomagania układu kierowniczego servotronic. Wciskając przycisk kierowca decyduje, czy układy te mają pracować w trybie komfortowym, średnim czy dynamicznym. Jeżeli samochód wyposażono w system nawigacji, a tym samym w MMI, dostępna jest czwarta charakterystyka, określana dowolnie przez kierowcę w zależności od jego wymagań i upodobań.
Audi drive select jest dostępny tylko w połączeniu z jednym lub kilkoma z trzech systemów: sportowym mechanizmem różnicowym, adaptacyjną regulacją amortyzatorów lub dynamicznym układem kierowniczym. Ten ostatni system jest kolejną innowacyjną nowością: przekładnia planetarna zmienia przełożenie w zależności od prędkości jazdy, przy czym różnica może wynosić prawie 100 proc. W ruchu miejskim dynamiczny układ kierowniczy pracuje bezpośrednio, a na autostradzie – pośrednio. Pod względem bezpieczeństwa jazdy współpracuje ściśle z systemem stabilizacji toru jazdy ESP – w zakresie granicznym błyskawicznymi, minimalnymi ingerencjami w kierunek ustawienia kół utrzymuje precyzyjnie A5 Cabriolet na obranym kursie.

W standardzie
Nowe Audi A5 Cabriolet może pochwalić się niezwykle bogatym wyposażeniem. Należą do niego koła ze stopu metali lekkich, automatyczna klimatyzacja oraz radio z odtwarzaczem CD. Do szczególnie atrakcyjnych elementów wyposażenia dodatkowego należy system obsługowy MMI trzeciej generacji, oferujący wiele interesujących funkcji nawigacji i rozrywki.

Audi S5 Cabriolet
Najmocniejszym modelem w tej serii kabrioletów jest Audi S5 Cabriolet. Litera S oznacza Sport, czyli dynamikę, osiągi i siłę, lecz również zadziwiającą efektywność. Siłę napędzającą Audi S5 Cabriolet generuje nowy silnik V6 z turbodoładowaniem. Rezultat doładowania 3.0 TFSI przez mechaniczny kompresor robi wrażenie. Moc rośnie do 245 kW (333 KM), moment obrotowy utrzymuje się od 2900 do 5300 obr./min na stałym wysokim poziomie 440 Nm. Siła ciągu godna prawdziwego sportowca oraz agresywna wręcz reakcja na polecenia kierowcy zwiększają emocje podczas jazdy do maksimum. S5 Cabriolet przyspiesza do setki w 5,6 sekundy, a jego prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi tyko 9,6 l na 100 km (dane tymczasowe).



materiały: Audi AG




Ostatnie artykuły