Filmy

Audi A6 Avant

Audi pisze nowy rozdział w pełnej sukcesów historii Avanta: nowe Audi A6 Avant jawi się jako niepowtarzalne połączenie atrakcyjnej stylistyki i dynamiki, przyjemności z jazdy i funkcjonalności.

Mocne silniki TDI i benzynowe, wśród których największe mają osiem cylindrów i 246 kW (335 KM) mocy, są jednym ze źródeł wyjątkowości nowego A6 Avant. Napęd na przednią oś lub stały napęd na wszystkie koła quattro zapewniają bezpieczną zamianę mocy na trakcję. Dzięki nowoczesnemu mechanizmowi jezdnemu i bardzo sztywnemu nadwoziu samochód ten pozwala cieszyć się niczym niezmąconą radością z dynamicznej jazdy.

Stylistyka:
Samochód sprawia wrażenie wykonanego w całości z jednego odlewu. Jego proporcje: długość 4,93 m, szerokość 1,86 m i wysokość 1,46 m są novum wśród modeli tego segmentu. Linia sylwetki łączy w sobie czystą, typową dla Audi architekturę z podstawowymi elementami najnowocześniejszej stylistyki tej marki.
Patrząc na część przednią zauważa się od razu trapez osłony chłodnicy Singleframe, charakterystyczny dla najnowszej generacji Audi. Za przezroczystą pokrywą reflektorów widoczne są nowoczesne rozwiązania techniczne: nowe A6 Avant może być wyposażone w aktywne reflektory śledzące drogę na zakręcie – adaptive light – z mocnymi żarówkami Xenon-Plus oraz światłami do jazdy w dzień.
Dzięki poziomemu ukształtowaniu tylnej partii z pociągniętymi daleko ku środkowi, dwuczęściowymi światłami samochód sprawia wrażenie mocno „stojącego” na drodze. Proporcje oraz ukształtowanie świateł wyraźnie sygnalizują pokrewieństwo z dwoma innymi przedstawicielami najnowszej generacji pięciodrzwiowych Audi: z A4 Avant i A3 Sportback.

Wnętrze:
Także we wnętrzu widać wyraźnie, że nastąpiła zmiana generacji. Wysoka i szeroka konsola środkowa z optymalnie dostępnymi elementami obsługowymi podkreśla sportową, doskonale dostosowaną do kierowcy architekturę.
Czysty, sportowy charakter i ergonomiczna perfekcja – takie zadania postawili sobie styliści przy tworzeniu kokpitu. Wspólna pokrywa łączy w jedną całość centralną część z instrumentami z lekko odchyloną w stronę kierowcy górną częścią konsoli środkowej.
Bagaże w nowym Audi A6 Avant mają zapewniony komfort równy Business Class, i to nie tylko dzięki wysokiej jakości wykonania i materiałom, lecz także dzięki całkowicie nowej koncepcji mocowania. Liczne, dobrze przemyślane detale swoją wszechstronnością i uniwersalnością nie mają sobie równych
w tej klasie aut.
Podłogę w bagażniku można podnieść i unieruchomić w różnych położeniach w celu podziału przestrzeni bagażowej (wyposażenie standardowe). Podniesienie części podłogi pozwala nie tylko na zabezpieczenie pakunków umieszczonych między oparciem tylnej kanapy a podniesioną podłogą przed przesuwaniem, lecz ułatwia także dostęp do dolnej komory bagażnika, w której wbudowana jest duża wanna z tworzywa sztucznego.

Napęd 4x4 quattro:
Typowe rozwiązanie dla wszystkich samochodów Audi wyposażonych w mocne silniki stanowi permanentny napęd na cztery koła quattro – koncepcja napędu, która od 25 lat odnosi sukcesy w sporcie motorowym, jak również w samochodach seryjnych.
W Audi A6 Avant – którego silniki montowane są wzdłużnie – optymalny rozdział siły napędowej na wszystkie cztery koła jest dokonywany automatycznie przez międzyosiowy mechanizm różnicowy Torsen. Za skrótem Torsen kryją się angielskie pojęcia „torque” i „sensing” , których kombinacja oznacza tyle co „wyczuwać moment obrotowy”. Mechanizm różnicowy Torsen jest samoblokującą przekładnią ślimakową. Działanie blokujące zachodzi tylko podczas przekazywania siły napędowej. Przekładnia zezwala jednak na różne obroty osi podczas hamowania i pokonywania zakrętu. W normalnych warunkach jazdy siła napędowa jest rozdzielana na obie osie w proporcji po 50%, a w przypadku ekstremalnym na jedną oś może zostać skierowanych nawet 75% siły napędowej.

Skrzynie biegów:
Niskie zużycie paliwa i znakomita dynamika jazdy nowego Audi A6 Avant korzystają z decyzji o seryjnym zastosowaniu 6-stopniowej manualnej skrzyni biegów albo 6-stopniowej przekładni automatycznej.
Sześć biegów w wyposażeniu podstawowym – skrzynie przekładniowe (ML) wyróżniają się bardzo precyzyjnym przełączaniem za pomocą krótkich i jednoznacznie zdefiniowanych ruchów dźwigni biegów. Dzięki specjalnemu łożyskowaniu widełek włączających, dźwignia biegów jest skutecznie odizolowana od drgań układu przeniesienia mocy; kierowca nie czuje żadnego łaskotania ręki.
Dla silników 4.2 V8, 3.2 FSI i 3.0 TDI, dysponujących szczególnie dużym momentem obrotowym i sprzężonych z permanentnym napędem na cztery koła quattro, oferowany jest 6-stopniowy tiptronic. Za pomocą tej skrzyni biegów, która debiutowała już w sportowym Audi S4, możliwa jest zamiana potencjału mocy silników na doskonałą dynamikę jazdy, połączoną ze znakomitym komfortem obsługi.
Bezstopniowa automatyczna skrzynia biegów multitronic po swoim udanym debiucie w 2000 roku w A6 2.8, także w nowym A6 Avant znowu zachwyca swoimi wyjątkowymi możliwościami. Przekładnia ta łączy zalety ręcznej skrzyni biegów i stopniowej skrzyni automatycznej. Dynamiczne i przebiegające bez szarpnięć przyśpieszanie należy tak samo do odczuwanych przez kierowcę zalet skrzyni multitronic, jak wygoda obsługi oraz efektywność przeniesienia napędu.
Szczególną cechą skrzyni multitronic jest jej zdolność do naśladowania działania ręcznej skrzyni biegów. Firma Audi zdecydowała się na zastosowanie w najnowszej wersji multitronic siedmiu biegów do przodu, które mogą być uaktywniane przez kierowcę za pomocą dźwigni wyboru biegów w położeniu funkcji tiptronic lub przez naciskanie dźwigienek pod kołem kierownicy (wyposażenie dodatkowe).

Silniki:
Nowe Audi A6 Avant oferowane jest z sześcioma montowanymi wzdłużnie jednostkami napędowymi – trzema silnikami benzynowymi i trzema silnikami TDI. Wszystkie oferują znakomite w swej klasie wartości mocy i momentu obrotowego i spełniają normę emisji spalin Euro 4.:
- 4.2 V8 o mocy 246 kW (335 KM), 420 Nm
- 3.2 V6 FSI o mocy 188 kW (255 KM), 330 Nm
- 2.4 V6 o mocy 130 kW (177 KM), 230 Nm
- 3.0 V6 TDI o mocy 165 kW (225 KM), 450 Nm
- 2.7 V6 TDI o mocy 132 kW (180 KM), 380 Nm
- 2.0 TDI o mocy 103 kW (140 KM), 320 Nm

Ostatnie artykuły