Filmy

Audi A3

Nowe Audi A3 ma wszelkie predyspozycje ku temu, aby kontynuować pełną sukcesów historię swojego poprzednika. Sportowy charakter, nowoczesna technologia i dynamiczny design stanowią doskonałą podstawę do uzyskania przez drugą generację A3 czołowej pozycji w swojej klasie.


Stylistyka:
Przednią część pojazdu zdominowały reflektory wykonane z przezroczystego szkła. Ich górne krawędzie skierowane do środka nadają obliczu A3, z typową dla Audi podwójną kratką wlotu powietrza, ofensywny charakter.
Sam grill również przeszedł znaczną ewolucję: zewnętrzne krawędzie górnego i dolnego segmentu połączone zostały ze sobą w widoczny sposób przy pomocy dwóch uwypuklonych linii na zderzaku. Tak powstała forma, która wyraźnie podniosła plastyczność sylwetki pojazdu. Wloty powietrza pod reflektorami, podzielone przy pomocy poprzecznych żeber, podkreślają poziomy podział przedniej części A3.
Elementy znajdujące się poniżej zderzaka pokryte są lakierem w kolorze nadwozia. To ważny szczegół, który nadaje poprowadzonej dynamicznie linii nutę ekskluzywności.
Światła tylne są duże i szeroko rozmieszczone. Ich proporcje odpowiadają proporcjom pojazdu - w porównaniu z modelem poprzednim są szersze i bardziej płaskie, z boku wznoszą się łagodnym łukiem do tyłu pojazdu. Linie boczne opadają prawie pionowo w dół, tworząc wyraźne ograniczenia. Wysoko osadzone światła tylne akcentują, zwłaszcza w nocy, trapezową formę części tylnej.

Wnętrze:
Przestronność wnętrza udało się zwiększyć nie tylko poprzez zwiększenie wymiarów zewnętrznych, lecz także dzięki nowatorskim rozwiązaniom szczegółów, np.: kompaktowa konstrukcja dźwigni hamulca ręcznego z wygięciem w kształcie litery „z” umożliwia umieszczenie w konsoli środkowej dwóch dodatkowych uchwytów na napoje dostępnych także dla pasażerów siedzących z tyłu.
W porównaniu z poprzednim modelem najbardziej zyskali pasażerowie tylnej kanapy dzięki większej swobodzie na poziomie kolan (+29 mm). Zwiększyła się również przestrzeń na wysokości ramion pasażerów – z tyłu +23, z przodu +42 mm.
Na życzenie dostępny jest pakiet dodatkowych schowków, oferujący m.in. siatki z tyłu oparć foteli przednich, schowek pod fotelem kierowcy, kieszenie z dodatkową siatką pod osłoną przestrzeni bagażowej. Na życzenie można także zamontować zintegrowaną z osłoną przestrzeni bagażowej osłonę przeciwsłoneczną (seryjnie w „Ambition”), która jest składana w kierunku tylnej szyby – kolejna nowość w klasie kompakt.

Skrzynie biegów:
W zależności od wersji silnika do wyboru jest 5- lub 6-stopniowa manualna skrzynia biegów oraz Tiptronic. Ta 6-stopniowa automatyczna skrzynia biegów stanowi wyjątkową propozycję w klasie kompakt.
Najsilniejsze jednostki napędowe mogą być wyposażone w nową sekwencyjną skrzynię biegów DSG. To innowacyjne przeniesienie siły napędowej – zainspirowane rozwiązaniami pochodzącymi ze sportu wyścigowego – pozwala, dzięki zastosowaniu podwójnego sprzęgła elektrohydraulicznego na szybką zmianę biegu bez przerywania siły ciągu.
A3 dostępne jest również ze stałym napędem na wszystkie koła – quattro, dzięki któremu moc nawet najsilniejszych jednostek może zostać optymalnie przekształcona w przyspieszenie. Napęd „quattro“ gwarantuje ponadto wysokie bezpieczeństwo jazdy.

Silniki:
Zróżnicowany, zachowujący jednak wyraźnie sportowy charakter napęd - tak prezentuje się oferta silników i skrzyń biegów nowego Audi A3. Przygotowano dla niego trzy nowości: pojemność skokową popularnego czterocylindrowego silnika TDI zwiększono do pełnych dwóch litrów, równocześnie silnik ten posiada 16 zaworową głowicę cylindrów. Modele 3,2 V6 i 2,0 FSI debiutują w serii A3.
Wszystkie silniki spełniają normę dotyczącą emisji spalin Euro 4.
Oferta silników w skrócie:
- 3,2 litrowy silnik V6 o mocy 184 kW (250 KM), 320 Nm )
- 2,0 litrowy silnik FSI o mocy 110 kW (150 KM), 200 Nm
- 1,6 litrowy silnik o mocy 75 kW (102 KM), 148 Nm
- 2,0 litrowy silnik TDI o mocy 103 kW (140 KM), 320 Nm
- 1,9 litrowy silnik TDI o mocy 77 kW (105 KM), 250 Nm.

Ostatnie artykuły