Filmy

Peugeot 407

Gama modelowa 407, sprzedawana we Francji oraz w większości krajów europejskich od kwietnia 2004 r w wersji sedan, jest sukcesywnie poszerzana o nowe wersje: SW (wrzesień 2004) oraz coupé (listopad 2005). Ostatnie zmiany dotyczą wprowadzenia nowej jednostki napędowej 2,2 l HDi bi-turbo FAP i manualnej skrzyni biegów z sześcioma przełożeniami.

Zmiany te są ukoronowaniem czwartej fazy współpracy między PSA Peugeot Citroën i Ford Motor Company. Jest to też światowa premiera wprowadzenia technologii podwójnej sekwencyjnej sprężarki równoległej do silnika czterocylindrowego.
Produkowany w ilości 650 egzemplarzy dziennie w zakładzie w Rennes (59 % w wersji sedan, 25 % SW i 16 % coupé), 407 jest w większości sprzedawany w wersjach Diesel, zarówno w Europie jak i we Francji: w pierwszym kwartale tego roku, 79 % 407-mek sprzedanych w Europie napędzanych jest silnikiem Diesel HDi FAP, przy czym najlepiej sprzedaje się wersja z jednostką napędową 2,0 l HDi FAP (46 %), przed 1,6 l HDi FAP (21 %) i V6 HDi FAP (12 %). Jeżeli zaś chodzi o klasę wykończenia, na rynku Europejskim 47 % pojazdów posiada 1 poziom wykończenia a 50 % poziom drugi. Wersje Griffe i Signature, przygotowane specjalnie na rynek francuski, stanowią 3 % zamówień.
Nowa jednostka napędowa 2,2 l Hdi FAP powinna stanowić 7 % wśród pozostałych wersji silnika, zwiększając całkowity udział wersji wysokoprężnych do około 80 %.


Podwozie:
Zawieszenie zostało dobrane do dynamiki zespołu napędowego.
Połączone z bardziej odporną na skręcanie konstrukcją, stanowi skuteczny zespół technologiczny gwarantujący dobre bezpieczeństwo aktywne oraz komfort jazdy na wysokim poziomie.
Zawieszenie przednie, typu "podwójny wahacz z dzieloną zwrotnicą", zapewnia doskonale utrzymanie kierunku jazdy, zachowując jednocześnie precyzję kierowania. Wielowahaczowe zawieszenie tylne doskonale prowadzi pojazd po każdej nawierzchni i w każdych warunkach.
Obydwa zawieszenia zbudowane są w dużej mierze z aluminium, co zwiększa ich możliwości mechaniczne oraz zmniejsza ich ciężar.
407 w wersji sedan i SW posiadające tę jednostkę napędową, wyposażone są w 17-calowe koła ze stopu aluminium i ogumienie 215/55 R 15 W.
Wymiary dostosowane do dynamiki pojazdu, hamowanie zapewniają tarcze 330x30mm z przodu i 290x12 mm z tyłu.
System ABS zapobiegający blokadzie kół, elektroniczny rozkład siły hamowania z odrębnym sterowaniem kół, jak również mechanizm pomocy przy hamowaniu awaryjnym (AFU) uzupełniają zespół.
Jak we wszystkich pojazdach gamy modelowej Peugeot 407, system ESP (Electronic Stability Programm) najnowszej generacji, posiadający wyjątkowo precyzyjne sterowanie, koryguje wszelkie objawy nadsterowności i podsterowności.

Manualna skrzynia biegów ML6C:
Silnik 407 2,2 l HDi FAP jest sprzężony z ręczną sześciobiegową skrzynią ML6C, która jest ceniona ze względu na wygodę, dokładność i szybkość.
Mała wielkość, jest najcenniejszą zaletą, gdyż pozwala zachować takie same wymiary, jak w przypadku skrzyni pięciobiegowej, pozostawiając niezmieniony promień skrętu.
Skrzynia biegów została wzmocniona, głównie na poziomie obudowy sprzęgła oraz zębatej przekładni kątowej, w celu utrzymania momentu obrotowego 370 Nm.

Silniki:
W ofercie Diesel HDi FAP, dla wersji sedan i SW, znajdują się dwie jednostki napędowe:
- 1,6 l 16 V o mocy 80 kW (110 kM) przy 4000 obr/min i momencie obrotowym 240 Nm (chwilowo nawet 260 Nm) przy 1750 obr/min, wyposażoną w manualną skrzynię biegów z pięcioma przełożeniami.
- Ukoronowaniem rodziny silników czterocylindrowych HDi jest nowoczesna jednostka napędowa bi-turbo, zastosowana w modelach sedan i SW gamy 407. Nadaje ona pojazdom wigoru decydującego o przyjemności prowadzenia, godnego silników z wyższej klasy pojemności. 2,0 l 16 V o mocy 100 kW (136 kM) przy 4000 obr/min i momencie obrotowym 320 Nm (chwilowo nawet 340 Nm) przy 2000 obr/min, wyposażoną w skrzynię biegów z sześcioma przełożeniami - ręczna lub automatyczną - ze sterowaniem "Tiptronic system Porsche".
Nowa jednostka napędowa jest dostępna w wersjach Sport, Sport pack i Griff dla 407 "sport", jak i w wersji Executive Pack i Signature dla "komfort".

Ostatnie artykuły