Filmy

Peugeot 207

Własności jezdne oraz przyjemność prowadzenia pojazdu to najważniejsze wartości dla Peugeot, które zostały dokładnie przeanalizowane i dopracowane już w fazie projektowania. Dzięki temu powstał model wzorcowy w segmencie, dynamiczny i jednocześnie niezwykle bezpieczny.

Stylistyka:
Pełna wyrazu, solidna sylwetka wyrażająca ruch została stworzona w Centrum Stylizacji Peugeot. Przedni pas podkreśla nową osobowość wizualną marki, posiada szeroki wlot powietrza i technologiczne, wydłużone reflektory. Olbrzymi przedni pas, dochodzący aż do krótkiej pokrywy silnika, może otrzymać reflektory przeciwmgielne o dwóch wielkościach i stylach, w zależności od wersji "classic" i "sport".
Wersja Classic o łagodnych liniach to wzór elegancji. W dolnej części przedniego pasa wbudowane zostały reflektory przeciwmgielne.
Wersja Sport posiada bardziej zdecydowane wyprofilowanie i okrągłe reflektory przeciwmgielne z chromowanym wykończeniem.
Dynamiczny trójkątny profil charakteryzuje się bardzo obniżoną linią szyb, wyciętymi nadkolami, zewnętrznymi lusterkami wstecznymi typu "bandera", u podstawy których zainstalowano boczne kierunkowskazy a duże koła, podkreślają rasowy charakter pojazdu.
Lekko zaokrąglony tył gwarantuje przestronność i solidność. Posiada rubinowe światła o efekcie diodowym.
Tylny pas skrywa rurę wydechową w wersji Classic lub eksponuje chromowaną końcówkę w wersji Sport.

Wnętrze:
Nowoczesna i solidna deska rozdzielcza ma kształt długiej fali, opadającej łagodnie na panoramiczną szybę i boczne okienka.
Wszystkie dostępne obicia, skrywające poduszkę powietrzną pasażera, są doskonałej jakości: czarna geometryczna struktura (ziarno Gabin) w pierwszym modelu czy elastyczna powłoka przypominająca tkaninę (ziarno Flamine), oferowane w czarnym lub ciemnoszaro-beżowym kolorze.
Oryginalny motocyklowy zestaw wskaźników składa się z trzech okrągłych tarcz wskaźników, każda z własną szybką przeciwodblaskową.
Na osi, w ogromnym trapezie, obramowanym ozdobną maskownicą, znalazł miejsce ekran wielofunkcyjny oraz środkowe nawiewy z możliwością - w zależności od wersji - rozprowadzania jednego z siedmiu dostępnych zapachów. Następnie wzrok pada na panel techniczny, smukły i "high-tech", zakończony dwoma pionowymi słupkami, zwanych potocznie "zębami morsa".
Płyty drzwi współgrają idealnie z deską rozdzielczą a dolny pas nadwozia o schodzących liniach kieruje wzrok na światło, wpadające do środka przez nieruchomą szybę.
Głęboka rzeźba pianki foteli pozwala wymodelować opcję "classic" lub "sport" pojazdu, a w tej ostatniej konfiguracji, także lepsze podtrzymanie ciała. Fotele posiadają liczne i łatwe regulacje oraz zagłówki, chroniące przed "nurkowaniem", regulowane w dwóch kierunkach od poziomu wykończenia Trendy, z chromowanymi prowadnicami od poziomów Executive lub Sport.
Kształt tylnych foteli gwarantuje podparcie i wygodę. Siedzenia i oparcia są dzielone 2/3 – 1/3 i składane.

Budowa pojazdu:
Peugeot 207 został wykonany na płycie podłogowej "1" grupy PSA Peugeot Citroën, która została całkowicie zmodyfikowana dla spełnienia założonych celów w zakresie komfortu, dynamiki i bezpieczeństwa. W wyniku tych zmian, zapewniających równowagę stylistyczną, uzyskano następujące wymiary: długość 4,030 m, szerokość 1,720 m, wysokość 1,472 m.
Układy jezdne zostały znacząco zmodyfikowane, aby dostosować je do poszczególnych typów i zapewnić równowagę między własnościami jezdnymi i komfortem.
Poszerzenie przednich i tylnych rozstawów kół zwiększyło wytrzymałość nadwozia oraz stabilność w rozmaitych sytuacjach dynamicznych.
Przednie zawieszenie typu pseudo-McPherson ma zmienioną budowę dla poprawienia kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy oraz idealnego prowadzenia i komfortu.
Nowe wahacze zwiększają sztywność i prowadzenie, większy jest również potencjał drążków stabilizatora a belka silnika posiada nowe pochłaniacze siły uderzenia i tworzy ciąg dolny.
Tylne zawieszenie z belką skrętną zostało całkowicie zmienione, spełniając cele w zakresie dynamiki i parametrów fizycznych 207. Charakteryzuje się ono mniejszymi wymiarami zewnętrznymi i masą, ale jednocześnie dużą sztywnością, chroniąc przed drganiami i zwiększając wytrzymałość nadwozia.
Zaprojektowane i wykonane przez Peugeot hydrauliczne amortyzatory zaworowe zapewniają komfort i skuteczne trzymanie się drogi.
Elektryczne wspomaganie kierownicy typu "brushless" (bezstykowego) poprawia komfort jazdy zarówno po mieście, jak i po innych drogach.
Poprawia również centrowanie wokół punktu zerowego dzięki krótkiemu czasowi odpowiedzi i lepszemu zarządzaniu elektronicznemu.
Wszystkie 207 zostały wyposażone z przodu w duże zaciski, połączone z wentylowanymi tarczami o średnicy od 266 do 283 mm a z tyłu, w zależności od wersji, w bębny 9’’ lub tarcze o średnicy 249 mm. W standardzie otrzymamy również system ABS, elektroniczny rozdzielacz siły hamowania (REF), a także wspomaganie hamowania awaryjnego (AFU) i automatyczne włączanie świateł awaryjnych w przypadku gwałtownego hamowania.

Silniki:
W ofercie Peugeot mamy do wyboru 6 silników benzynowych i diesel HDi. Od chwili pojawienia się na rynku, 207 oferowana jest z trzema silnikami benzynowymi, osiągającymi moc 54 kW (1,4 l/75 KM), 65 kW (1,4 l/90 KM) i 80 kW (1,6 l/110 KM).
W 2006 r. wprowadzono dwa silniki, powstałe we współpracy między grupą PSA Peugeot Citroën i BMW Group.
Pierwszy z nich to 4-cylindrowa jednostka o pojemności 1598 cm3 z turbodoładowaniem (turbosprężarka Twin-scroll, działającej pod niskim ciśnieniem 0,8 barów). Jest on wyposazony w rozrząd z dwoma wałkami w głowicy i 16 zaworów, a także we wtrysk bezpośredni benzyny pod wysokim ciśnieniem (120 barów). Maksymalna moc wynosi 110 kW (150 KM) a maksymalny moment – 240 Nm.
Drugi silnik o tej samej pojemności skokowej, ale bez turbodoładowania, również ma rozrząd z dwoma wałkami w głowicy i 16 zaworów z ciągłą regulacją, umożliwiającą zmienne unoszenie zaworów na dolocie i na wydechu. Podobnie jak w poprzednim silniku, odłączana pompa płynu chłodzącego i sterowana pompa olejowa wpływają na mniejsze zużycia paliwa. Jego maksymalna moc wynosi 85 kW (115 KM) a maksymalny moment obrotowy – 160 Nm.
Wszystkie silniki Diesla HDi (1,4 – 70 KM, 1,6 – 90 i 110 KM) wpisano w strategię "downsizing- u" grupy PSA Peugeot Citroën, której głównym celem jest zmniejszenie pojemności skokowych i zużycia paliwa z jednoczesnym zachowaniem parametrów dynamicznych.
Silniki wyposażono w system wtrysku bezpośredniego wysokiego ciśnienia (common rail) drugiej generacji.

Ostatnie artykuły