Filmy

Škoda Octavia Scout

Czasami droga do celu jest mało komfortowa, ale nie z nową Škodą Octavia Scout. Jej prześwit jest o 40 milimetrów wyższy niż w Škodzie Octavia Combi i 16 milimetrów większy niż w Škodzie Octavia Combi 4x4, co znacznie podnosi właściwości jezdne oraz umożliwia poruszanie się w bardzo trudnych warunkach drogowych np. po górskich drogach. Ponadto samochód idealnie radzi sobie podczas jazdy z przyczepą campingową.

Solidne, napędzane na cztery koła kombi z bagażnikiem o rekordowej pojemności do 1620 litrów, poradzi sobie nawet z najbardziej wymagającymi zadaniami transportowymi - jest stworzone zarówno do codziennych zadań, idealnie sprawdza się w czasie wolnym i na wakacjach. Škoda Octavia Scout charakteryzuje się dużą mocą i dynamiką. Mocna i oryginalna jest odzwierciedleniem profesjonalizmu Škody Auto w tworzeniu samochodów z napędem na cztery koła oraz reprezentuje kolejny krok w rozwoju modelu Octavia.

Škoda Octavia Scout o długości 4581 milimetry jest o jeden centymetr dłuższa, 1,5 cm szersza i 1,3 cm wyższa od Škody Octavia 4x4. Nowo zaprojektowane zderzaki przednie i tylne oraz profilowane listwy progowe w kolorze nadwozia podkreślają design Škody Octavia Scout. Ochronne listwy na nadkolach, przednie listwy progowe z wygrawerowanym napisem Scout oraz specjalne osłony podwozia dodatkowo zabezpieczaja podzespoły auta. Obręcze kół ze stopów lekkich Proteus 17” znacznie uatrakcyjniają wygląd samochodu dodatkowo poprawiając walory trakcyjne auta. Wygląd Škody Octavia Scout podkreślają także logo modelu oraz polerowane podwójne rury wydechowe. Wszystkie te elementy od razu zdradzają bardziej uterenowiony (off- roadowy) charakter modelu Scout.

Standard wyposażenia na rynek polski nie jest jeszcze znany. Biorąc jednak pod uwage inne wersje modelu Octavia możemy być pewni, że będzie ono bogate – tym samym jazda modelem Scout z pewnością będzie komfortowa i maksymalnie bezpieczna.
Škoda Octavia Scout jest wyposażona w najmocniejsze silniki – silnik Diesla 2.0 TDI PD/103 kW (140 KM) oraz silnik benzynowy 2.0 FSI/110 kW (150KM) – obydwa silniki są czterocylindrowe i posiadają sześciostopniową manualną skrzynię biegów. Silnik diesla posiada w standardzie filtr cząstek stałych (DPF).

Aby zapewnić odpowiednio dobre własności jezdne Škoda Octavia Scout jest wyposażona w sprawdzony system napędu na cztery koła Škoda Auto. Głównym elementem jest Haldex – sprzęgło wielopłytkowe. W codziennej, normalnej eksploatacji napędzane są tylko koła przednie, gdy dojdzie jednak do uślizgu kół na wskutek pogorszenia się przyczepności podłoża (piasek, śnieg), napęd w odpowiednich do warunków proporcjach natychmiast jest przekazywany również na koła tylne – co ważne, zupełnie automatycznie! Takie rozwiązanie to oszczędność paliwa i pełen komfort.

Światowa premiera Škody Octavia Scout odbędzie się na targach motoryzacyjnych w Paryżu. Wprowadzenie na rynek sprzedaży jest planowane w pierwszym kwartale 2007 roku.

Ostatnie artykuły