Filmy

Nowy VW Touran

Rozszerzone wyposażenie wersji Conceptline, Trendline i Highline Touran Conceptline z bogatym wyposażeniem zastąpił wersję „Basis” Bezkompromisowe bezpieczeństwo: zoptymalizowana ochrona pieszych, seryjne ESP Nowy Touran jest dostępny w trzech wersjach wyposażenia: „Conceptline“, „Trendline“ i „Highline“. Wszystkie te wersje zostały rozszerzone w porównaniu z poprzednikiem. Wyposażenia „Basis” w klasycznym rozumieniu nie ma, ponieważ już „Conceptline” posiada bogate wyposażenie podstawowe. Pod nazwą „Trendline” ukrywa się wyposażenie sportowe, a „Highline” oznacza w Volkswagenach wyposażenie ekskluzywne z najwyższej półki.

Nowy Touran – Koncepcja wnętrza:
Wielofunkcyjny, siedmioosobowy, z bagażnikiem o pojemności prawie 2000 l
Siedem miejsc nie jest obowiązkowe. Kto potrzebuje tylko pięciu miejsc, będzie miał większy bagażnik. Jeżeli trzeba, można przewieźć 1989 l bagażu.

Pierwszy rząd siedzeń:
Ze swoją wyjątkową wysokością wnętrza (1,02m) i szerokością na wysokości łokci 1,46 m Touran gwarantuje osobom siedzącym w pierwszym rzędzie wyjątkowo dużo przestrzeni. Podwyższona w porównaniu z samochodem osobowym pozycja siedząca (631 mm) i optymalnie przemyślana ergonomia wnętrza zapewniają komfortowe podróżowania. Fotele pierwszego rzędu można przesuwać do przodu i do tyłu o 254 mm oraz regulować ich wysokość.

Drugi rząd siedzeń:
Trzy umieszczone obok siebie pojedyncze fotele drugiego rzędu można przesuwać do przodu i do tyłu, składać lub wyjmować. Fotele są bardzo lekkie: zewnętrzne ważą 15,9 kg, a środkowy 15,7 kg. Ze względu na stosunkowo wysoką pozycję siedzącą (676 mm) zapewniają dobre podparcie ud, a tym samym duży komfort podczas długich podróży. Przestrzeń na wysokości głowy wynosi 989 mm. Praktyczne są kieszenie i stoliki z uchwytami na kubki w oparciach foteli kierowcy i pasażera (od Trendline), środkowy fotel z możliwością wykorzystania go jako stolika, schowki w podłodze pod fotelami oraz duże schowki w drzwiach.
Mechanizmy przesuwania i demontażu siedzeń są wyjątkowo łatwe w obsłudze. Aby przesunąć fotel do przodu, wystarczy podnieść odpowiednią dźwignię. Aby złożyć oparcie lub przechylić całe siedzenie do przodu lub też aby je całkowicie odblokować w celu wymontowania, należy pociągnąć za łatwo dostępne uchwyty.

Trzeci rząd siedzeń:
Opcjonalnie Touran może być wyposażony w trzeci rząd siedzeń. Prawie co trzecia osoba kupująca poprzedni model Tourana wybrała tę możliwość. Opcja ta jest dostępna na życzenie, ponieważ nie każdy potrzebuje siedmiu miejsc siedzących. W konfiguracji pięcioosobowej Touran jest nieco lżejszy i ma trochę większy bagażnik. Jeżeli jednak kupujący wybierze wersję siedmioosobową, Volkswagen gwarantuje, że nawet dorosłe osoby mogą w trzecim rzędzie całkiem wygodnie i bezpiecznie podróżować na trasach średniej długości. Przestrzeń dla nóg pasażerów trzeciego rzędu można zwiększyć przesuwając do przodu poprzedzające fotele.
Jeżeli szósty i siódmy fotel nie jest potrzebny, można każdy indywidualnie złożyć jednym ruchem ręki i otrzymać płaską powierzchnię bagażową. Nieużywane mają tylko 183 mm wysokości. Naturalnie także przy nich zamontowane są trójpunktowe pasy bezpieczeństwa i wysuwane zagłówki. Przed złożeniem foteli zagłówki są wyjmowane i chowane w oddzielnym schowku w podłodze.

Bagażnik:
Optymalne wykorzystanie przestrzeni w Touranie dotyczy także bagażnika. W schowku znajdującym się w bocznej ścianie oraz w podłodze można umieścić przedmioty, które normalnie są przewożone luzem i „wędrują” po całym bagażniku. Nawet trójkąt ostrzegawczy ma swój oddzielny schowek – w poszyciu tylnej klapy – i jest łatwo dostępny także wtedy, gdy cały bagażnik jest wypełniony np. walizkami.
W klasycznej konfiguracji pięcioosobowej część bagażowa ma pojemność nawet 695 l, a maksymalna ładowność wynosi – zależnie od wersji – do 676 kg. Po wyjęciu wszystkich foteli drugiego rzędu i schowaniu foteli trzeciego rzędu w podłodze maksymalna pojemność wzrasta do 1913 l, przy wersji pięcioosobowej – po wyjęciu foteli z drugiego rzędu – pojemność wynosi nawet 1989 l, co jest najlepszą wartością w tej klasie samochodów.

Jednostki napędowe:
Nowy 170-konny Twincharger z seryjną dwusprzęgłową przekładnią DSG. Dwa TSI: silniki Twincharger z kompresorem i turbosprężarką osiągają moc 140 i 170 KM Cztery TDI: turbodiesle z filtrem cząstek stałych dysponują mocą 90, 105, 140 i 170 KM.
Nowym, najmocniejszym silnikiem benzynowym, od wiosny 2007 r. będzie zastosowany po raz pierwszy w Golfie GT silnik Twincharger 1.4 TSI o mocy 125 kW/170 KM. Kolejną, nieco słabszą wersją jednostki napędowej jest również Twincharger dysponujący mocą 103 kW/140 KM. Nowy TSI zastąpi oferowany dotychczas czterocylindrowy silnik FSI o mocy 110 kW/150 KM. Jako podstawową jednostkę napędową dla Tourana Volkwagen oferuje silnik benzynowy 1.6 o mocy 75 kW/102 KM.
Najmocniejsza jednostka wysokoprężna TDI ma moc 125 kW/170 KM. Podstawowy silnik diesla w Touranie to 1,9 TDI o mocy 66 kW/90 KM. Kolejne jednostki wysokoprężne mają moc 77 kW/105 KM i 103 kW/140 KM.
Touran dostępny jest również w wersji EcoFuel pozwalającej na zredukowanie kosztów eksploatacji bez konieczności rezygnacji z przyjemności jazdy. Silnik napędzany gazem ziemnym ma moc 80 kW/109 KM. Światowa nowość wśród vanów: wszystkie silniki TDI (wyjątek: 90KM TDI) i TSI mogą być opcjonalnie łączone z seryjną dla modeli 170 KM TSI dwusprzęgłową przekładnią DSG, która zdaniem wielu ekspertów i klientów jest najbardziej sportową i najbardziej ekonomiczną automatyczną skrzynią biegów na świecie.

Ostatnie artykuły