Filmy

Nowe oblicze Citroëna C2

Citroën oferuje pełną gamę małych modeli, obejmującą C1, C2, C3 i C3 Pluriel. Niepowtarzalny charakter każdego z tych samochodów jest dowodem na to, że marka stawia na pierwszym miejscu oczekiwania klientów, proponując modele, które wychodzą naprzeciw ich potrzebom i marzeniom.

Obecnie model C2, którego sprzedaż od wprowadzenia do sprzedaży w 2003 roku na rynku europejskim wyniosła 480 000 egzemplarzy, jest oferowany w nowym, bardziej wyrazistym stylu. Dynamiczna i elegancka sylwetka, która przyczyniła się do jego sukcesu, została poddana licznym zabiegom stylizacyjnym z przodu, w postaci bardziej masywnej osłony przedniej oraz nowej osłony chłodnicy z większym i szerszym logo.

Bardziej wyrazista sylwetka z ekspresywnym przodem
C2 oczarowuje silną i oryginalną osobowością, której zawdzięcza swój sukces. Właśnie dlatego, równolegle do wprowadzenia wersji HDi 110 FAP, samochód został poddany modernizacji stylu, który podkreśla jego atuty. Przejrzysty styl i silna osobowość C2 wywołują wrażenie dynamizmu. Modernizacja przodu została przeprowadzona pod tym właśnie kątem, bardziej podkreślając kształty i nadając im sprężystość. Nowa osłona chłodnicy, z większym logo marki, jest płynnie wkomponowana w stylizowane żebrowania pokrywy silnika, nadając całości indywidualny charakter wyrażający moc, a jednocześnie nie pozbawiony elegancji. Czarna błyszcząca listwa lub listwa chromowana oferowana począwszy od drugiego poziomu wykończenia podkreślają krągłość linii osłony chłodnicy jednocześnie potwierdzając, że C2 należy do nowoczesnych samochodów z klasą. Nowy ciemnoszary kolor karoserii Manitoba stanowi dodatkowy element wyróżniający nową wersję C2. Nowa, jednobryłowa osłona przednia jest identyczna niezależnie od poziomu wykończenia. Jej staranna stylizacja i budowa gwarantują wrażenie wysokiej jakości i solidności. Dolna część przedniej osłony oddzielona dwoma występującymi listwami w kolorze karoserii jest teraz większa, zapewniając skuteczniejszą ochronę i idealne rozmieszczenie świateł przeciwmgielnych.
Zabiegi modernizacyjne przodu C2 perfekcyjnie współgrają z dynamiczną bryłą samochodu, ściętym kształtem szyb bocznych i ostro zarysowaną linią tyłu.
Citroën kontynuuje również w nowej wersji C2 innowacyjne rozwiązania w zakresie modułowej budowy i dostępu do bagażnika. Z tyłu, w zależności od poziomu wyposażenia, niezależne siedzenia przesuwają się, składają i opuszczają bez wysiłku, umożliwiając kształtowanie konfiguracji wnętrza w zależności od potrzeb. Dostęp do bagażnika jest ułatwiony dzięki dwuczęściowej klapie.

Oszczędny diesel
Wprowadzając nowy silnik wysokoprężny Citroën rozszerza zastosowanie filtra cząstek stałych w kategorii małych samochodów. Filtr zatrzymuje i spala cząstki wyrzucone przez silnik. Poziom emisji cząstek w silniku HDi, który już jest bardzo niski dzięki technologii bezpośredniego wtrysku Common Rail, staje się w ten sposób bliski zera. System FAP zwiększa zalety silnika diesla pod względem ochrony środowiska.
C2 HDi 110 FAP umiejętnie łączy bardzo dobre parametry z wymogami ochrony środowiska, zapewniając niskie zużycie paliwa. W wersji z tym silnikiem samochód wykazuje zużycie paliwa na poziomie 4,4 l/100 km w znormalizowanym cyklu mieszanym oraz emisję CO2 na poziomie 119 g/km.
Podobnie jak pozostałe silniki diesla HDi Citroëna, ta wersja samochodu może być zasilana paliwem zawierającym do 30 proc. biopaliwa bez konieczności dokonywania jakichkolwiek adaptacji. Tym samym niskiemu zużyciu paliwa i emisji CO2 charakteryzującemu silniki HDi towarzyszy wykorzystanie źródeł energii odnawialnej.

materiały: Citroën

Ostatnie artykuły