Filmy

Scirocco powrócił!

Po 34 latach od światowej premiery pierwszego Scirocco na Genewskim Salonie Samochodowym Volkswagen prezentuje, w tym samym miejscu, nowe Scirocco. Zarówno wtedy, jak i teraz, ten coupe stanowił ucieleśnienie fascynującej idei – był sportowym samochodem doskonale sprawdzającym się w codziennym użytkowaniu i dostępnym za absolutnie przystępną cenę.

Dokładnie taki jest również nowy Scirocco: najwyższej klasy technologie połączone z niskimi kosztami utrzymania, dynamiczne właściwości jezdne z jednej strony i wysoki komfort z drugiej, a do tego zaskakująco przestronne wnętrze i bezkompromisowa, sportowa stylistyka.

Stylistyka
Wizytówką doskonałej koncepcji jest awangardowa stylistyka tego nowego samochodu sportowego. Warto zauważyć, że sylwetka zaprezentowanego w 2006 roku studyjnego Scirocco została przeniesiona prawie bez zmian na seryjny samochód. Istotnymi elementami wyglądu zewnętrznego jest niepowtarzalny, długi dach kombi-coupe, słupki C będące ukłonem w stronę pierwszego Scirocco, atletyczna postura, wyraźna pokrywa komory silnika i cały tył ze swoimi ekstremalnie szerokimi „barkami”. Jedynie przy osłonie chłodnicy styliści zdecydowali się na bardziej stylowe i ponadczasowe rozwiązanie.
Długość 4,26 metra plasuje Scirocco na poziomie Golfa. Jednak jest on znacznie bardziej płaski (1,40 metra) i prawie tak szeroki, jak Passat (1,81 metra). We wnętrzu wygodnie usiądą cztery dorosłe osoby. Z pełną obsadą pasażerską Scirocco dysponuje 292 litrami pojemności bagażnika. Po rozłożeniu dwóch tylnich oparć, pojedynczych sportowych siedzeń, pojemność bagażnika wzrasta do 755 litrów. Scirocco naszych czasów nadaje się zatem bez ograniczeń do codziennej eksploatacji, może śmiało służyć jako sportowy samochód na każdą okazję.

Cztery sportowe siedzenia
Scirocco jest pełnowartościowym czteroosobowym samochodem. Pełnowartościowy oznacza w tym przypadku, iż z mogą w nim wygodnie usiąść cztery dorosłe osoby. Nawet jeżeli kierowca ma 1,90 m wzrostu i ustawi sobie fotel tak, aby mu było wygodnie, z tyłu pozostaje nadal dość miejsca na nogi pasażera. Wygodę w tym nowym samochodzie sportowym gwarantują ponadto cztery sportowe siedzenia. Podobnie jak w nowym Passacie CC, także z tyłu Scirocco zamontowano ergonomiczne i idealnie wyprofilowane pojedyncze fotele. O wysoki poziom bezpieczeństwa dbają ponadto zagłówki połączone na stałe z oparciami tylnich foteli.
Aby ułatwić pasażerom zajęcie miejsca w tylnim rzędzie siedzeń przednie fotele wyposażono seryjnie w funkcję Easy-Entry. Czyli po odblokowaniu oparcia fotele przesuwają się do przodu a następnie automatycznie wracają do ustawionej przedtem pozycji. Również seryjna jest regulacja wysokości przednich siedzeń. Jako opcję natomiast Volkswagen oferuje dla Scirocco zestaw foteli „Lifestyle” pokrytych aplikacjami z materiału Alcantara oraz wyposażenie skórzane „Vienna” w dwóch odcieniach.

Rozwiązania techniczne
W wyposażonym seryjnie w ESP i sportowe zawieszenie Scirocco zastosowane zostały cztery silniki z turbodoładowaniem a zatem dynamiczne, oszczędne i czyste silniki TDI i TSI. Trzy silniki TSI (z bezpośrednim wtryskiem benzyny) uzyskują moc 90 kW/122 KM, 118 kW/160 KM i 147 kW/200 KM. Silnik TDI z Common-Rail rozwija moc 103 kW/140 KM.
Kolejnym godnym uwagi elementem w Scirocco jest 7-biegowa przekładnia DSG oraz „adaptacyjna regulacja zawieszenia”. Panoramiczny podnoszony dach, rozciągający się od słupka A do słupka B unosi się o maksymalnie 39 milimetrów. W przypadku zbyt silnego słońca można zasunąć roletę, co jednak będzie konieczne tylko w wyjątkowych sytuacjach, ponieważ szkło panoramicznego dachu odbija 99 procent promieniowania UV, 97 proc. promieniowania podczerwonego (ciepła) i 80 proc. widzialnego światła.

Adaptacyjna regulacja zawieszenia
„Adaptacyjna regulacja zawieszenia” oferuje trzy programy: „normal”, „sport” i „comfort”, wybierane przyciskiem umieszczonym przed dźwignią zmiany biegów. Warto wspomnieć,że także w trybie „normal”, a zatem najczęściej używanym, system ten znacznie poprawia właściwości jezdne Scirocco. Amortyzowanie jest w sposób ciągły dostosowywane do nawierzchni i sytuacji na drodze. Ponadto system reaguje na przyspieszenie, hamowanie i skręt kół. Dzięki „adaptacyjnej regulacji zawieszenia” rozwiązany został odwieczny konflikt między sportowym, a więc sztywnym a miękkim, komfortowym ustawieniem zawieszenia. Jest to odczuwalne jako wyraźnie lepszy komfort toczenia, zwłaszcza w trybie „normal”.

Nowy Scirocco będzie należał do najtańszych samochodów sportowych na świecie. Mimo to jego wyposażenie seryjne jest niezwykle bogate. Obejmuje ono na przykład 17-calowe koła ze stopu metali lekkich, regulację wysokości fotela kierowcy i pasażera, skórzaną kierownicę i dźwignię hamulca ręcznego, sportowe fotele, dzielone i składane oparcie tylnej kanapy, elektrycznie podnoszone i opuszczane szyby, klimatyzację, ESP, asystenta układu hamulcowego, sześć poduszek powietrznych, wspomaganie układu kierowniczego zależne od prędkości jazdy i naturalnie sportowe zawieszenie.


materiały: Volkswagen AG

Ostatnie artykuły