Filmy

Nowy Passat

Passat jest samochodem funkcjonalnym, komfortowym, posiadającym własny styl i przemyślanym w każdym calu. Udoskonalone zostały nie tylko najważniejsze elementy tego auta, jak silnik, zawieszenie czy nadwozie.

Wprowadzono także wiele mniejszych rozwiązań, które mają uczynić przemieszczanie się z miejsca na miejsce jeszcze przyjemniejszym. Na przykład instalacja telefonu typu Bluetooth, system audio najwyższej jakości, sportowe fotele, zapewniające wygodę także podczas długich podróży, nowoczesny system uruchamiania i zamykania samochodu, elektroniczny hamulec postojowy, układ automatycznego utrzymywania odległości od pojazdu jadącego z przodu, klimatyzacja bez wyczuwalnych strumieni powietrza czy po prostu niezwykle atrakcyjny wygląd zarówno nadwozia, jak i wnętrza samochodu. Taki jest właśnie nowy Passat.

Stylistyka:
Elegancka sylwetka, niepowtarzalna stylistyka i nowoczesny przód
z chromowaną, dużą osłoną chłodnicy – oto jego nowe oblicze. Stylistyczny kierunek dla niego wytyczyły przyjęte z wielkim uznaniem modele studyjne Concept R (roadster) i Concept C (kabriolet – coupé). Passat jest pierwszym samochodem seryjnym czerpiącym z zaprezentowanych wówczas rozwiązań.
Z tyłu Passata umieszczono diodowe światła o krótkim czasie reakcji z okrągłą częścią główną nawiązującą stylistycznie do reflektorów przednich.

Wymiary:
Tradycją Passatów jest zapewnienie komfortu i przestronności wnętrza niemalże, jak w wyższej klasie samochodów. Dzięki poprzecznie umieszczonym silnikom i trochę zwiększonym wymiarom nadwozia nowy Passat jest jeszcze przestronniejszy, niż poprzednie generacje. Ma on teraz 4,77 m długości , 1,82 m szerokości i 1,47 m wysokości.
Rozstaw osi wynosi 2,71 m, a bagażnik ma pojemność maksymalną 565 l. Jednak najciekawszą cechą nadwozia jest jego sztywność statyczna, która wzrosła o 57% w stosunku do i tak już doskonałej sztywności poprzednika. Dzięki temu jest najlepszą w tej klasie samochodów.

Wnętrze:
Wnętrze nowego Passata charakteryzuje się niezwykle przejrzystą, szlachetną i elegancką stylistyką, materiałami najwyższej jakości i rozwiązaniami technicznymi, których głównym zadaniem jest ułatwienie życia pasażerom, a nie udowodnienie, co potrafi dzisiejsza technologia. Celem obranym przy projektowaniu tego auta było uzyskanie perfekcyjnej ergonomii i łatwości obsługi. Kokpit Passata jest zatem bardziej niż kiedykolwiek dopasowany do kierowcy, z przejrzyście rozmieszczonymi elementami funkcyjnymi. Wnętrze może posiadać również cechy bardzo indywidualne, między innymi dzięki czterem liniom wyposażenia, czterem niezależnym od wersji zestawom kolorystycznym oraz elementom dekoracyjnym z drewna szlachetnego lub aluminium.
Po raz pierwszy w tej klasie samochodów Passat wyposażony jest seryjnie w elektroniczny hamulec postojowy, uruchamiany przyciskiem. Dzięki elektronicznemu sterowaniu i powiązaniu z innymi układami hamulec ten ma kilka nowych funkcji, takich jak np. dynamiczna funkcja hamulca awaryjnego, dynamiczne wspomaganie ruszania (np. pod górę) i automatyczna funkcja Hold (postój przed światłami bez potrzeby stałego wciskania pedału hamulca).
Drugą nowością jest system uruchamiania i zamykania obsługiwany pilotem. Nie ma już klasycznego kluczyka, zastępuje go pilot do otwierania i zamykania centralnego zamka, który jest prawie całkowicie chowany po prawej stronie kierownicy; silnik można zapalić wciskając po prostu nadajnik. Jeżeli Passat jest wyposażony w udostępniony po raz pierwszy w tej serii modeli Keyless-Entry-System, silnik uruchamia się wciskając przycisk.
Trzecia nowość to automatyczny układ utrzymywania odległości od pojazdu jadącego z przodu. System jest obsługiwany dźwignią na kolumnie kierownicy. Po uruchomieniu tego układu Passat zwolni automatycznie z prędkości ustawionej wcześniej na tempomacie, jeżeli odległość do jadącego z przodu pojazdu zmniejszy się przekraczając określoną granicę bezpieczeństwa. Gdy pas ruchu przed Passatem będzie znów wolny,
auto przyspieszy do ustawionej wcześniej prędkości.

Jednostki napędowe:
Sześć z siedmiu jednostek napędowych to silniki z bezpośrednim wtryskiem, będące nowością w ofercie Passata
Silniki benzynowe: Poza najmniejszym motorem 75 kW/102 KM wszystkie pozostałe silniki benzynowe pojawiły się po raz pierwszy w ofercie Passata. Czterocylindrowe jednostki FSI z homogenicznym, bezpośrednim wtryskiem paliwa dysponują mocą 85 kW/115 KM, 100 kW/ 150 KM i 147 kW/200 KM.
Od końca 2005 r. ofertę jednostek napędowych uzupełni silnik 3,2 l V6-FSI o mocy 184 kW/ 250 KM.
Silniki wysokoprężne: Wszystkie silniki TDI zostały zamontowane w tym modelu po raz pierwszy. Są to trzy jednostki o mocy 77kW/105 KM, 103 kW/140 KM i 125 kW/170 KM. Silniki wysokoprężne będą sukcesywnie oferowane także z filtrem cząstek stałych. Najmocniejszy motor TDI, podobnie jak silnik o mocy 103 kW, ma niezwykle nowoczesny, wysokociśnieniowy układ wtryskowy z piezoelektrycznymi pompowtryskiwaczami.
Benzynowe jednostki napędowe o mocy 85 kW, 110 kW i 147 kW mogą być również połączone z wygodną, sześciobiegową przekładnią automatyczną, oba mocniejsze silniki TDI – z nowoczesną, preselekcyjną skrzynią biegów (DSG). W późniejszym czasie dostępne będą także modele z napędem na wszystkie koła 4MOTION.

Ostatnie artykuły