Filmy
  • Artykuły
  • Transit szóstej generacji – również jako ciężarówka

Transit szóstej generacji – również jako ciężarówka

Historia modelu, która trawa już przeszło 40 lat znowu wzbogaciła się o nową ważną datę w dziejach historii koncernu. Nowy Transit, który pojawił się na rynku wiosną 2006 roku, znowu zaskoczył kolejnymi zmianami. Oferta popularnych vanów została rozszerzona o dwie bardzo ciekawe wersje pojazdów. Powiększono ładowność furgonu oraz pojawił się samochód z mocnym 200-konnym silnikiem.


Ford Transit 4,6 t DMC

Łącząc w sobie zalety samochodu dostawczego z cechami pojazdu ciężarowego, nowy Transit jest dostępny dodatkowo w dwóch wersjach: 460 (4,6 tony DMC) oraz 350HD (3,5 tony DMC). Obie wersje dostawczego Forda mają większe możliwości holownicze i są dostępne z szeroką gamą rozstawów osi oraz jako nadwozia van lub kabina z ramą z podwójnymi kołami tylnymi. Najcięższe Transity są oferowane z napędem na tylne koła.
Zawieszenie najcięższych Fordów 460 i 350HD uległo znacznej modyfikacji. Przednia i tylna oś zostały tak wzmocnione, aby mogły unieść ciężar 1850 kg z przodu oraz odpowiednio 3300 kg i 2600 kg. Wzmocniona oś przednia, która była dotychczas dostępna w opcji, jest obecnie standardowo oferowana wszystkim klientom zamawiającym wersje 460 i 350HD. Aby zachować kontrolę nad bardziej obciążonym pojazdem, nowe wersje Forda Transit zostały wyposażone w większe zaciski hamulców tylnych, dostosowany do dużych obciążeń hamulec ręczny, wzmocnione sprężyny tylne oraz przednie i tylne amortyzatory o zmienionej charakterystyce, jak również nowy przedni amortyzator dla wersji kabina z ramą.
Model 460 został wyposażony w standardowy ogranicznik prędkości pojazdu (90 km/h) oraz w tachograf.
Wszystkie wersje z napędem na przednie koła są napędzane przez silnik 2,2 l Duratorq TDCi o trzech różnych wersjach mocy. Moc najsilniejszej jednostki została zwiększona ze 130 KM do 140 KM; zaś jednostki o średniej mocy są nadal reprezentowane przez wersje 85 KM i 110 KM – obie nadal w połączeniu z pięciobiegową ręczną skrzynią biegów.
Modele z napędem na tylne koła są napędzane przez silnik 2,4 l Duratorq TDCi, dostępny w trzech konfiguracjach – 100 KM, 115 KM i 140 KM – oraz silnik benzynowy 2,3 l Duratec, który może być dostosowany do zasilania zarówno gazem ciekłym (LPG), jak i sprężonym gazem ziemnym (CNG). Silnik 2,4 l Duratorq TDCi o mocy 140 KM jest oferowany z sześciostopniową ręczną skrzynią biegów Durashift.


Duratorq 3,2 l TDCi

Szczególną uwagę zwraca nowa 200-konna jednostka napędowa, która od października ub. roku jest dostępna w tylnonapędowych dostawczych Transitach. Silnik 3,2 l Duratorq TDCi o mocy 200 KM daje wysoki moment obrotowy i zapewnia doskonałą dynamikę samochodu. W szerokim zakresie obrotów silnika 1700–2500 moment ten wynosi aż 470 Nm. Silnik spełnia normę emisji spalin Euro 4. Nową jednostkę połączono z sześciostopniową manualną skrzynią biegów Durashift. Użytkownicy tego silnika docenia również wydłużone okresy międzyprzeglądowe, które są wymagane co 50 tys. km lub co dwa lata.

(MB)

Ostatnie artykuły