Filmy
  • Artykuły
  • Zapowiedź nowości w Renault Trucks

Zapowiedź nowości w Renault Trucks

Koniec roku był dobrą okazją do podsumowań oraz zaprezentowania planów na przyszłość. Firma Renault Trucks Polska sprzedała w naszym kraju ogółem 2900 pojazdów ciężarowych, w tym 2155 samochodów powyżej 16 t DMC. Jej udział w rynku pojazdów ciężkich w chwili obecnej wynosi około 10 proc.

Wzrost sprzedaży był podyktowany nie tylko zwiększonym zapotrzebowaniem na samochody użytkowe lecz również wprowadzeniem na rynek nowych wersji popularnych ciężarówek. Warto zauważyć także, że w 2007 r. pojawił się pojazd uzupełniający segment pomiędzy Renault Master a nieco większym Mascottem. Ten ostatni samochód również przeszedł modyfikację - otrzymał silnik Euro 4.

Magnum - dalszy ciąg succes story



Na rok 2008 Renault Trucks przygotowało tradycyjnie wiele nowości. W segmencie pojazdów długodystansowych koncern zapowiedział prezentacje odnowionej wersji Magnum. Wyższa o 20 cm nowa kabina ma ponad 2 m wysokości wewnętrznej. Pojemność schowków w kabinie może być nawet do 2 razy większa niż w typowych ciężarówkach do transportu dalekobieżnego. Schowek nad przednią szybą, znajdujący się w zasięgu ręki kierowcy podczas prowadzenia samochodu, ma teraz trzykrotnie większą pojemność. Konstruktorzy Renault Trucks inspirowali się również technologiami lotniczymi – w kabinie pojawił się schowek na tylnej ścianie o pojemności 95 l, podobny do tego z samolotów.
Aby kabina sprawiała przyjemniejsze i cieplejsze wrażenie dużo uwagi poświęcono wykończeniu. Oświetlenie wnętrza, które można dostosować w zależności od pory dnia czy wykonywanej przez kierowcę czynności. Modyfikacji poddano także część wypoczynkową, jeszcze grubszy kieszeniowy materac sprężynowy, zapewnia relaksujący sen (już w wersji Classic). Dla miłośników muzyki dostępne będą nowe radioodbiorniki wyposażone w najnowsze dostępne na rynku technologie (CD + Bluetooth, MP3, gniazdo USB w zależności od wersji).



Całość wykończenia wnętrza kabiny jest harmonijnie dopasowana do nowej aranżacji, z jednej strony znajduje się miejsce do pracy, gdzie pojawiają się materiały "high tech" i kolory kojarzące się ze światem sportów samochodowych, z drugiej strony miejsce do wypoczynku utrzymane w jasnych, bardziej relaksujących barwach.
Magnum trudno pomylić z inną ciężarówką. Jej charakterystyczny wygląd od razu rzuca się w oczy. Podwyższenie dachu wymagało dokonania zmian w stylistyce kabiny. Chromowane elementy, diody LED, seryjnie montowany daszek przeciwsłoneczny z wbudowanymi światłami obrysowymi, stopień ułatwiający dostęp do przedniej szyby, dwukolorowa osłona chłodnicy i 3-częściowy zderzak - oto nowe oblicze Magnum 2008!

Budowlane nowości 2008



W ofercie ciężkich pojazdów budowlanych pojawią się dwa nowe modele ciężarówek: Kerax z silnikiem o nowej mocy i Lander w nowej konfiguracji napędowej 8x4.
11-litrowa jednostka napędowa będzie miała moc 500 KM. Warto wspomnieć, że oprócz silnika DXi11 oraz zautomatyzowanej skrzyni biegów Optidriver, w Keraxie dostępna jest również jednostka napędowa DXi13 o mocy 460 i 500 KM (przy 2300 Nm i 2450 Nm).
Nowa wersja Premium Lander 8x4 stanowi doskonałe uzupełnienie bogatej oferty.
Pojazd ten cechuje się większą ładownością wymaganą w przypadku samochodów zaopatrujących budowy i przystosowanych do specjalistycznych zadań, m.in. pod zabudowy lekkich wywrotek, montaż żurawia przenośnego, betonomieszarki lub pompy do betonu.




(MB)

Ostatnie artykuły