Filmy
  • Artykuły
  • Nowe Kangoo - praktycznie i komfortowo

Nowe Kangoo - praktycznie i komfortowo

Wprowadzone w 1997 roku Renault Kangoo, budzące sympatię pełnym ekspresji wyglądem, zrewolucjonizowało segment kombivanów. Dzięki dużej przestronności i uniwersalności odniosło wielki sukces – od momentu wprowadzenia na rynek sprzedano ponad 2 200 000 sztuk tego modelu. Nowe Kangoo w jeszcze większym stopniu spełnia oczekiwania rodzinnych odbiorców.

Nadwozie
Kangoo o długości 4,21 m zachwyca nowoczesną, sympatyczną linią. Krótki i solidny przód z dużą przednią szybą, wysuniętą do przodu podobnie jak w vanach, zapewnia dużą ilość światła w kabinie. Duże przesuwne drzwi wyposażone w uchylne lub opuszczane szyby (w zależności od wersji) pozwalają zauważyć całkowicie zmienione wnętrze. W Nowym Kangoo położono nacisk na komfort. Aby zapewnić większą przyjemność podróży, wprowadzono szereg elementów wyposażenia wysokiej klasy. Nowe Kangoo stawia na przestronne wnętrze umożliwiające dzielenie przyjemności jazdy z innymi. Dłuższe o 18 cm nadwozie korzystnie wpływa na ilość miejsca w kabinie. Zwiększono również wymiary wewnętrzne, aby zapewnić 5 pasażerom większą ilość miejsca i komfort. Nowoczesna deska rozdzielcza o bardziej ergonomicznej linii, przypomina deskę samochodów jednobryłowych, a kabina została zmieniona i wykończona wysokiej jakości materiałami. Nowe Kangoo zapewnia komfort akustyczny i termiczny godny samochodu jednobryłowego. W zależności od wersji może być wyposażone w automatyczną klimatyzację. Dzięki architekturze układu nawiewu i doprowadzeniu powietrza na stopy każdego pasażera, zapewnia jednolity poziom temperatury z przodu i z tyłu. W celu obniżenia poziomu hałasu, konstruktorzy sięgnęli po techniki z powodzeniem stosowane w pozostałych modelach marki.

Nowe Kangoo proponuje pomysłowe rozwiązania umożliwiające zmianę konfiguracji wnętrza. Praktyczne, zaprojektowane z myślą o aktywnym spędzaniu wolnego czasu, zapoczątkowuje w tym segmencie nową koncepcję ergonomii i przestronnego oraz przyjaznego wnętrza. Tylną ławkę, dzieloną w układzie 40/60 można bez wysiłku złożyć jednym ruchem uzyskując płaską podłogę. W niektórych wersjach składa się również siedzenie pasażera z przodu, co pozwala zwiększyć pojemność ładunkową z 660 l do 2 866 l. Konfiguracja ta pozwala na przewóz przedmiotów o długości 2,50 m. W kabinie Nowego Kangoo do dyspozycji są schowki o pojemności 77 l, w tym pomysłowe schowki typu lotniczego o pojemności 24 l dla pasażerów siedzących z tyłu. Auto jest także wyposażone w innowacyjne relingi dachowe, które można bez pomocy narzędzi przestawić w poprzek dachu. Wytrzymują one obciążenie 80 kg.

Jednostki napędowe
Kangoo dysponuje bogatą ofertą zróżnicowanych silników, niezawodnych i dostosowanych do różnych potrzeb klientów (dwa silniki benzynowe i jeden wysokoprężny dostępny w trzech poziomach mocy):

1.5 dCi 70 KM (50 kW), 85 KM (63 kW), 105 KM (78 kW), 105 KM FAP
Cieszący się uznaniem ze względu na cichą pracę, osiągi, komfort eksploatacji i niskie koszty użytkowania, jak również niską emisję spalin, silnik 1.5 dCi jest oferowany w Nowym Kangoo w 3 poziomach mocy. Wersje 70 KM (50 kW), 85 KM (63 kW) i 105 KM (78 kW) odpowiadają na różne potrzeby użytkowników. Podstawowa wersja – rozwijająca 70 KM (50 kW) przy 4 000 obr/min jest symbolem niskich kosztów eksploatacji. Osiąga moment 185 Nm przy 1 750 obr/min. Dzięki niskiemu zużyciu paliwa - 5,2 l/100 km w cyklu mieszanym, emisja CO2 wynosi jedynie 138 g/km, dzięki czemu Nowe Kangoo jest najbardziej przyjaznym dla środowiska kombivanem. Silnik ten współpracuje z 5-biegową skrzynią mechaniczną.

Wersja rozwijająca 85 KM (63 kW) przy 3 750 obr/min jest niezwykle uniwersalna. Moment 200 Nm dostępny od 1 750 obr/min, sprawia, że czuje się równie swobodnie w mieście, co na długich dystansach. Nowe Kangoo wyposażone w ten silnik zapewnia bardzo atrakcyjny stosunek osiągów do zużycia paliwa. Spala zaledwie 5,3 l/100 km w cyklu mieszanym, a jego emisja CO2 wynosi 140 g/km. Podobnie jak poprzednia wersja współpracuje z 5-biegową skrzynią mechaniczną.

Nowe Kangoo może być również napędzane najmocniejszą wersją silnika 1.5 dCi, którą można także znaleźć pod maską Clio, Modusa, Megane’a, Scenica i Nowej Laguny. Rozwija ona moc 105 KM przy 4 000 obr/min i osiąga moment obrotowy 240 Nm przy 2 000 obr/min, co pozwala spełnić oczekiwania klientów ceniących sobie przyjemność bardziej dynamicznej jazdy. Wyposażona w układ wtrysku common mail drugiej generacji i turbo o zmiennej geometrii, i osiągająca ciśnienie wtrysku 1 600 bar, gwarantuje doskonałe osiągi. Nie są one bynajmniej uzyskiwane kosztem podwyższenia zużycia paliwa – wynosi ono jedynie 5,5 l/100 km w cyklu mieszanym. Tak niskie spalanie jest możliwe dzięki zastosowaniu wtryskiwaczy piezoelektrycznych i 6-biegowej skrzyni mechanicznej. Pod względem emisji hałasu, zastosowanie podwójnego, amortyzowanego koła zamachowego eliminuje brzęczenie podczas pracy na niskich obrotach. Silnik ten może być również wyposażony w filtr cząstek stałych. Pozwala on na wyeliminowanie sadzy dzięki zastosowaniu dodatkowego wtryskiwacza w układzie wydechowym.

1.6 16V 105 KM (78 kW)
Silnik 1.6 16V rozwija moc 105 KM (78 kW) przy 5 750 obr/min i maksymalny moment obrotowy 148 Nm przy 3 750 obr/min, i zapewnia dużą przyjemność jazdy. Dzięki łożyskowanym dźwigniom
w układzie rozrządu i zastosowaniu lżejszych materiałów zapewnia stosunkowo niskie zużycie paliwa – 7,7 l/100 km w cyklu mieszanym. Zazwyczaj współpracuje z 5-biegową skrzynią mechaniczną, ale jest również dostępny z 4-przełożeniową skrzynią automatyczną Proactive. W samochodach wyposażonych w tę właśnie skrzynię, silnik 1.6 16V osiąga nieco większy moment obrotowy – 152 Nm przy 4 000 obr/min.

1.6 8V 90 KM (66 kW)
Ten silnik o mocy 90 KM (66 kW) przy 5 500 obr/min jest znany w gamie Renault z solidnej konstrukcji, niezawodności i wysokiej sprawności. Moment obrotowy 128 Nm jest dostępny w szerokim zakresie obrotów - od 3 000 obr/min aż do 4 500 obr/min. Ekonomiczny i łatwy w eksploatacji spala jedynie 7,9 l/100 km, co zapewnia dość niski poziom emisji CO2 (195 g/km). Będzie sprzedawany wraz z 5-przełożeniową skrzynią mechaniczną. Do sprzedaży trafi w drugim półroczu 2008 roku.

Bezpieczeństwo
Zaprojektowane na płycie podłogowej C, znanej ze swoich zalet jezdnych, komfortu
i bezpieczeństwa, Nowe Kangoo oferuje niespotykane w tym segmencie zalety użytkowe. Dzięki rozstawowi osi 2,70 m, cechuje się precyzyjnym, wyważonym i budzącym zaufanie zachowaniem. Wyposażenie podnoszące bezpieczeństwo czynne i bierne jest takie jak
w samochodzie rodzinnym. Nowe Kangoo jest wyposażone w ABS najnowszej generacji, system wspomagania nagłego hamowania i regulacji momentu obrotowego silnika przy redukcji biegów (MSR). Może również posiadać ESP z funkcją kontroli podsterowności (CSV) i układ zapobiegający poślizgowi kół pędnych (ASR).

Aby zapewnić bezpieczeństwo użytkowników, Nowe Kangoo ma nowoczesne układy wspomagające prowadzenie, pochodzące w większości z samochodów klasy wyższej (regulator i ogranicznik prędkości, automatycznie włączane reflektory, wycieraczki z czujnikiem deszczu), które nie były dostępne w poprzedniej generacji tego modelu. Nowe Kangoo jest również wyposażone w dwie do sześciu poduszek powietrznych, napinacze pasów z ogranicznikiem napięcia, wyprofilowanie przednich siedzeń i tylnej ławki zapobiegające tzw. nurkowaniu i trzy miejsca z systemem mocowania fotelika dla dzieci Isofix (w zależności od wersji).

Renault Kangoo - dane techniczne

Renault Kangoo Express - dane techniczne

Ostatnie artykuły