Filmy

Koncepcyjne modele Toyoty

Podczas czterdziestych targów motoryzacyjnych w Tokio (Tokyo Motor Show) Toyota zaprezentowała kilka modeli koncepcyjnych. Każdy z nich pokazuje kierunek przyszłego rozwoju konstrukcji światowego lidera w poszczególnych segmentach. Oto rozszerzone informacje dotyczące tych aut.

iReal – spersonalizowany pojazd miejski. Tak, prawdopodobnie już za kilka lat, będzie prezentować się w salonach Toyoty protoplasta nowej klasy mini-pojazdów miejskich. Konstrukcja od momentu debiutu koncepcyjnego i-unit’a przeszła już znaczną ewolucję. Obecny model dysponuje napędem przednich kół (silniki elektryczne umieszczono przy piastach). Pozwala rozpędzić się do 30 km/h a jego zasięg to około 30 km (czas ładowania akumulatorów określany jest na około 2 h).

1/X – rozwinięcie wizji przyszłości aut hybrydowych. Dzięki znacznej redukcji masy własnej samochód ten będzie dysponować zbliżonymi do Priusa osiągami przy dwukrotnie mniejszym zużyciu paliwa. W systemie napędu zostaną wykorzystane akumulatory litowo-jonowe.

RiN – zielony concept-car powstał w tokijskim centrum Toyoty (TMC’s Tokyo Design Division) i podkreśla młodzieżowy i zarazem proekologiczny kierunek obrany przez producenta. Auto dysponuje szeroko rozsuwanymi bocznymi drzwiami umożliwiającymi łatwy dostęp do środka nawet w ciasnych uliczkach, czy na parkingach. Jednocześnie nie truje środowiska dysponując hybrydowym napędem (połączenie silnika benzynowego 1,5 l z motorem elektrycznym zasilanym akumulatorami niklowo-metalowymi).

Hi-CT – „hi ride city car” to samochód nawiązujący stylem do „pudełek” znanych doskonale na rynku japońskim. Mimo iż pojazd ten powstawał w japońskim centrum koncernu (TMC’s Tokyo Design Division), za kształt nadwozia odpowiada… francuski designer. Zgodnie z obowiązującymi trendami auto napędza umieszczony z przodu silnik (prawdopodobnie będzie to 4-cylindrowy motor 1,5 l) przenoszący swą moc na przednią oś (pod uwagę jest także brany system hybrydowy).

FT-MV – mini-van przyszłości opracowany na płycie podłogowej japońskiej Estimy (spokrewnionej z europejską Previą). Auto napędza umieszczony z przodu silnik V6 (3,5 l) współpracujący z 6-biegowa skrzynią automatyczną. Moc i moment obrotowy sterują kołami przedniej osi.

Crown Hybrid System – samochód powstał na zmodyfikowanej podłodze obecnego Crowna. W zespole napędowym umieszczono 3,5 litrowy motor benzynowy V6 oraz system elektryczny tworzącToyota Hybrid System II. Samochód przechodzi obecnie próby drogowe i prawdopodobnie wejdzie do produkcji seryjnej już w niedalekiej przyszłości. Auto wyposażono w wiele dodatków podnoszących komfort podróżowania (m.in. w ułatwiający domykanie drzwi i bagażnika system zamków). Samochód ma połączyć w przyszłości znakomite osiągi z ekonomicznym zużyciem paliwa.

Ostatnie artykuły