Filmy

MINI Clubman

MINI Clubman łączy typowe dla tej marki wrażenia z jazdy z ekstrawertyczną stylistyką, dużym poziomem indywidualizmu i ze zwiększoną funkcjonalnością; pięć miejsc; pionowy tył z dwoma otwieranymi na boki drzwiami; dodatkowe, otwierane w przeciwnym kierunku drzwi Clubdoor po prawej stronie pojazdu; karoseria dłuższa o 24 cm niż w MINI, rozstaw osi i przestrzeń na nogi z tyłu zwiększone o 8 cm; pojemność bagażnika od 260 do 930 l przy złożonych oparciach tylnych siedzeń.

Jego cechy to:
. Oryginalne proporcje jako oznaka indywidualnego charakteru MINI Clubman; klarowna, typowa dla marki „mowa kształtów” dzięki elementom stylistycznym MINI.
• Nowa generacja czterocylindrowych silników benzynowych z turbo¬sprężarką Twin Scroll i układem płynnej regulacji skoku zaworów oraz czterocylindrowy silnik wysokoprężny z wtryskiem Common Rail; wszystkie warianty silnikowe wyposażone w elementy optymalizujące zużycie paliwa i emisję spalin: funkcję Auto Start Stop, odzysk energii hamowania i wskaźnik punktu zmiany biegu.
• Napęd przedni; typowy dla marki „gokartowy feeling” poprzez zaawansowany i dostosowany do MINI Clubman układ jezdny; układ hamulcowy z ABS, elektronicznym rozdziałem siły hamowania (EBD), układem kontroli hamowania na zakrętach (CBC) i asystentem hamowania; układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) z funkcją pomocy przy ruszaniu pod górę w wyposażeniu standardowym we wszystkich modelach; dyferencjał o ograniczonym poślizgu jako opcja w MINI Cooper S Clubman.
• Kabina pasażerska zoptymalizowana na wypadek kolizji; sześć poduszek powietrznych; automatyczne pasy trzypunktowe na wszystkich siedzeniach; napinacze i ograniczniki siły naciągu pasów bezpieczeństwa z przodu; mocowanie fotelików dziecięcych ISOFIX z tyłu w wyposażeniu standardowym.
• Nowoczesna interpretacja charakterystycznych dla marki korzeni historycznych poprzez stylistyczne nawiązanie do takich pojazdów jak Morris Mini Traveller, Austin Mini Countryman czy Mini Clubman Estate z lat 60.
• Szerokie możliwości indywidualizacji wyglądu zewnętrznego i wewnętrznego; obramowanie tylnych drzwi pasujące kolorystycznie do dachu; ponad 40 różnych zestawień kolorystycznych; specjalna oferta wyposażenia dodatkowego i akcesoriów.
• Na rynku pojawi się 10 listopada 2007 r.

Dane techniczne:
MINI Cooper S Clubman: czterocylindrowy silnik benzynowy z turbosprężarką Twin Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa,
pojemność skokowa: 1598 cm3,
moc: 128 kW/175 KM przy 5 500 obr/min,
maks. moment obrotowy: 240 Nm przy 1600–5 000 obr/min (260 Nm z overboost),
przyspieszenie (0–100 km/h): 7,6 s,
prędkość maksymalna: 224 km/h,
średnie zużycie paliwa wg UE: 6,3 l/100 km,
emisja CO2: 150 g/km,

MINI Cooper Clubman: czterocylindrowy silnik benzynowy z w pełni adaptacyjnym układem płynnej regulacji skoku zaworów na bazie układu VALVETRONIC BMW Group,
pojemność skokowa: 1598 cm3,
moc: 88 kW/120 KM przy 6 000 obr/min,
maks. moment obrotowy: 160 Nm przy 4 250 obr/min,
przyspieszenie (0–100 km/h): 9,8 s,
prędkość maksymalna: 201 km/h,
średnie zużycie paliwa wg UE: 5,5 l/100 km,
emisja CO2: 132 g/km,

MINI Cooper D Clubman: czterocylindrowy silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem, wtryskiem Common Rail i zmienną geometrią turbiny,
pojemność skokowa: 1560 cm3,
moc: 80 kW/110 KM przy 4 000 obr/min,
maks. moment obrotowy: 240 Nm przy 1750–2 000 obr/min (260 Nm z overboost),
przyspieszenie (0–100 km/h): 10,4 s,
prędkość maksymalna: 193 km/h,
średnie zużycie paliwa wg UE: 4,1 l/100 km,
emisja CO2: 109 g/km,

Ostatnie artykuły