Filmy
  • Artykuły
  • Nowe BMW serii 6 Coupé. Nowe BMW serii 6 Cabrio

Nowe BMW serii 6 Coupé. Nowe BMW serii 6 Cabrio

Koncern BMW przedstawia kolejne wersje modeli BMW serii 6 Coupé i BMW serii 6 Cabrio. Po atrakcyjnych modyfikacjach charakterystycznej stylistyki, udoskonalaleniu detali i kolorystyki wnętrza praz innowacje w zakresie napędu, układów wspomagających kierowcę i układów bezpieczeństwa nowe BMW mają jeszcze bardziej zachwycić klientów.

BMW serii 6 jako autentyczna, nowa interpretacja i progresywna kontynuacja tradycji Gran Turismo, silne zakorzenienie koncepcji pojazdu w 70-letniej historii odnoszących sukcesy w sporcie, wiodących technologicznie i kreujących styl Coupé i Cabrio segmentu luksusowego.

• Starannie dobrane akcenty stylistyki karoserii podkreślające sportowe cechy Coupé i Cabrio; zachowanie wielokrotnie nagradzanej, posągowej stylistyki z płynnymi konturami, spójnie połączonymi powierzchniami i smukłą, dynamiczną sylwetką , konsekwentne udoskonalenie harmonii kształtów przez modyfikacje detali w widoku z przedu i tyłu.

• Świeże akcenty we wnętrzu poprzez odpowiednie dopracowanie elementów obsługi oraz nowe zestawienia materiałów i kolorów, kontroler iDrive, regulatory klimatyzacji i zestawu audio, klamki, przycisk otwierania schowka na rękawiczki z nowego, wysokogatunkowego materiału , listwy ozdobne i tapicerki w nowej kolorystyce, tapicerka skórzana w technologii SunReflective do BMW serii 6 Cabrio redukuje nagrzewanie się pod wpływem słońca.

• Ośmiocylindrowy silnik o poj. 4,8 l i mocy 270 kW/367 KM, wyższa efektywność topowego silnika w nowym BMW 650i Coupé i nowym BMW 650i Cabrio, nowy sześciocylindrowy silnik rzędowy o poj. 3,0 l z bezpośrednim wtryskiem benzyny (High Precision Injection) w trybie ubogiej mieszanki w nowym BMW 630i Coupé i nowym BMW 630i Cabrio, realizacja w szerokim zakresie strategii rozwojowej BMW EfficientDynamics we wszystkich wariantach modelowych, Brake Energy Regeneration, sterowanie agregatami pomocniczymi w zależności od faktycznego zapotrzebowania, układ kierowniczy z pompą wspomagania Varioserv, zoptymalizowana termicznie przekładnia główna zmniejszająca straty tarciowe, wskaźnik punktu zmiany biegu, niższe nawet o 5 procent (silnik ośmiocylindrowy) i 15 procent (silnika sześciocylindrowy) zużycie paliwa w porównaniu z poprzednimi modelami, fantastyczny stosunek mocy silnika i oszczędności jednostek napędowych, w tym segmencie niedościgniony.

• Pierwsza i jedyna jednostka wysokoprężna w tym segmencie, BMW 635d Coupé i BMW 635d Cabrio z sześciocylindrowym silnikiem rzędowym o poj. 3,0 l, wprowadzenie trzeciego wariantu modelowego podkreśla zalety na długich trasach i sportowy charakter BMW serii 6 dzięki wyjątkowej efektywności i nieprzeciętnej elastyczności; najbardziej sportowy i najmocniejszy sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny o poj. 3,0 z układem Variable Twin Turbo, aluminiową skrzynią korbową i wtryskiem Common Rail trzeciej generacji, 210 kW/286 KM, maksymalny moment obrotowy: 580 Nm.
• Nowa sześciobiegowa sportowa skrzynia automatyczna (standard w BMW 635d), niedościgniona dynamika zmiany biegów, ekstremalnie krótkie czasy reakcji i przełączeń, bezpośrednie połączenie z silnikiem, dźwigienki przy kierownicy, przycisk SPORT aktywujący jeszcze szybszą zmianę biegów i zmieniający progresję pedału gazu oraz charakterystykę pracy układu Servotronic przy standardowym układzie kierowniczym.

• Elektroniczny przełącznik biegów nowej sportowej skrzyni automatycznej o niepowtarzalnym wyglądzie ergonomii i działaniu, system obsługi iDrive rozszerzony o osiem dowolnie programowanych przycisków ulubionych funkcji.

• BMW serii 6 jako prekursor innowacji w zakresie dynamiki jazdy, bezpieczeństwa i komfortu, po raz pierwszy z adaptacyjnymi światłami zakrętowymi i zmiennym rozdziałem oświetlenia, jedyny pojazd w tym segmencie z tempomatem z funkcją hamowania, aktywna regulacja prędkości z funkcją Stop & Go do utrzymywania stałego dystansu w płynnym ruchu drogowym i podczas jazdy w korku, ostrzeżenie przed zjechaniem z pasa ruchu poprzez wibracje kierownicy, wyświetlacz Head-Up, układ BMW Night Vision i asystent świateł drogowych, system nawigacyjny o zoptymalizowanej grafice i z głosowym wprowadzaniem całych nazw, system audio BMW Individual High End.

• Układ jezdny o lekkiej konstrukcji z aluminiową osią przednią z dwuprzegubowymi amortyzatorami i wahaczami wleczonymi oraz aluminiową zespoloną osią tylną IV, układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) z dodatkowymi funkcjami, bardzo efektywny i precyzyjny układ hamulcowy, Dynamic Drive z aktywnymi stabilizatorami, aktywny układ kierowniczy, stałe wskazanie stopnia zużycia klocków hamulcowych, sygnalizacja uszkodzenia opony, opony typu run-flat.

• Aktywne zagłówki zmniejszające ryzyko obrażeń w razie uderzenia w tył pojazdu jako uzupełnienie bogatego pakietu zabezpieczeń biernych i czynnych, wszystkie miejsca z trzypunktowymi automatycznymi pasami bezpieczeństwa, adaptacyjne przednie poduszki powietrzne, poduszki boczne, BMW serii 6 Coupé z szerokopowierzchniowymi kurtynami, BMW serii 6 Cabrio ze sterowanymi elektronicznie pałąkami antykapotażowymi na siedzeniami tylnymi.

Silniki:

• Wersje silnikowe BMW 6er Coupé:
BMW 650i: ośmiocylindrowy silnik benzynowy z układem VALVETRONIC i Double VANOS, pojemność: 4 799 cm3, moc: 270 kW/367 KM przy 6300 obr/min, maks. moment obrotowy: 490 Nm przy 3400 obr/min, przyspieszenie (0–100 km/h): 5,4 s, maksymalna prędkość: 250 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 11,7 l/100 km (ze skrzynią automatyczną: 10,5 l).

BMW 630i: sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim drugiej generacji (High Precision Injection), pojemność: 2 996 cm3, moc: 200 kW/272 KM, maks. moment obrotowy: 320 Nm w zakresie 2750-3000 obr/min, przyspieszenie (0–100 km/h): 6,2 s, maksymalna prędkość: 250 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 7,9 l/100 km (ze skrzynią automatyczną: 7,7 l).

BMW 635d: sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z wtryskiem Common Rail i układem Variable Twin Turbo (VTT), pojemność: 2 993 cm3, moc: 210 kW/286 KM przy 4400 obr/min, maks. moment obrotowy: 580 Nm w zakresie 1750-2250 obr/min, przyspieszenie (0–100 km/h): 6,3 s, maksymalna prędkość: 250 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 6,9 l/100 km.

• Wersje silnikowe BMW 6 Cabrio:
BMW 650i: ośmiocylindrowy silnik benzynowy z układem VALVETRONIC i Double VANOS, pojemność: 4 799 cm3, moc: 270 kW/367 KM przy 6300 obr/min, maks. moment obrotowy: 490 Nm przy 3400 obr/min, przyspieszenie (0–100 km/h): 5,5 s, maksymalna prędkość: 250 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 12,6 l/100 km (ze skrzynią automatyczną: 10,9 l).

BMW 630i: sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim drugiej generacji (High Precision Injection), pojemność: 2 996 cm3, moc: 200 kW/272 KM, maks. moment obrotowy: 320 Nm w zakresie 2750-3000 obr/min, przyspieszenie (0–100 km/h): 6,7 s, maksymalna prędkość: 250 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 8,3 l/100 km (ze skrzynią automatyczną: 8,1 l).

BMW 635d: sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z wtryskiem Common Rail i układem Variable Twin Turbo (VTT), pojemność: 2 993 cm3, moc: 210 kW/286 KM przy 4400 obr/min, maks. moment obrotowy: 580 Nm w zakresie 1750-2250 obr/min, przyspieszenie (0–100 km/h): 6,6 s, maksymalna prędkość: 250 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 7,2 l/100 km.

Ostatnie artykuły