Filmy
  • Artykuły
  • Volkswageny użytkowe podbijają rynek

Volkswageny użytkowe podbijają rynek



Dostawcze Volkswageny od lat cieszą się sporym zainteresowaniem klientów. Jak wiemy wszystko zaczęło się od legendarnych Transporterów 1. serii, które swoją popularnością podbiły serca szerokiego grona użytkowników. Trwałość, bezawaryjność i prosta konstrukcja przyczyniły się do tak dużego zainteresowania tymi pojazdami.

Dziś mamy już nieco inną rzeczywistość, wzrosły wymagania klientów, a przede wszystkim wyzwania, jakim muszą sprostać współczesne auta dostawcze.
Pod koniec czerwca w Poznaniu odbyła się konferencja poświęcona specjalizowanym samochodom Volkswagen. Firma Kulczyk Tradex, gospodarz spotkania zaprosił do uczestnictwa swoich autoryzowanych partnerów handlowych, którzy zajmują się wykonywaniem zabudów oraz dostarczaniem akcesoriów dla sieci dilerskiej VW. Pojazdy zgromadzono w nowoczesnej hali o powierzchni 3500 m2 na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich.



Blisko 40 firm było gotowych zaprezentować swoje wyroby i poddać je surowym ocenom dilerów VW oraz dziennikarzy motoryzacyjnych.
W 2006 r. zabudowy na pojazdach marki VW stanowiły w ogólnej sprzedaży: 51% Caddy (108 szt.), T5 27 % (590 szt.), LT/Crafter 46,3 % (397 szt.). Łącznie przebudowano 1095 szt. pojazdów.



Największą ofertę zabudów przedstawiła firma AMZ-Kutno. Producent ten od 1999 r. specjalizuje się w adaptacji aut dostawczych. W 2006 r. firma wykonała 160 specjalistycznych zabudów na pojazdach Volkswagena. Jak powiedział nam Marcin Krysiak, dyrektor handlowy – ze względu na bogaty asortyment produktów (minibusy, bankowozy, karetki pogotowia, samochody dla służb energetycznych, wodociągowych, policyjnych, straży miejskich), AMZ-Kutno wykonuje zabudowy na wszystkich pojazdach użytkowych VW.




Nieco inną specyfikę produkcji ma firma Gruau. W Polsce producent ten jest znany przede wszystkim z zabudów izotermicznych i chłodniczych. Ze względu na zainteresowanie klientów różnymi wielkościami samochodów, zabudowy Gruau mogą być montowane na Caddy, Transporterze lub Crafterze. Ciekawą propozycją tej firmy jest również klimatyzowany 21 osobowy minibus wykonany na podwoziu Craftera.



Pojawiły się także dwie nowe oferty poszerzające asortyment samochodów specjalizowanych VW. Szummar, który współpracuje z niemieckim producentem nadwozi firmą Algema, pokazał samochód z platformą załadunkową do transportu pojazdów. Craftera poddano dużym modyfikacjom: dołożono jedną oś, zwiększono ładowność (do 3100 kg), zmieniono zawieszenie tylne na pneumatyczne. Za naciśnięciem jednego guzika uruchamia się układ elektryczno-hydrauliczny, który automatycznie „łamie pojazd” i wysuwa platformę. Do adaptacji na samochód pomocy drogowej można wykorzystać podwozie Craftera z pojedynczą lub podwójną kabiną.



Inną nowością była oferta firmy V Van Grabowski z Wrocławia. Kulczyk Tradex jest zainteresowany współpracą z tym przedsiębiorstwem w zakresie adaptacji furgonów Crafter lub Transporter jako pojazdów 5-miejscowych z integralną przestrzenią ładunkową. Poprzez zastosowanie przegrody i zamontowanie dodatkowego rzędu siedzeń pojazdy te stają się bardziej wszechstronne.



Firma Jana Grabowskiego wykonuje także inne specjalistyczne zabudowy. Jak powiedział Piotr Curzytek, kierownik marketingu – dodatkowym profilem działalności firmy są zabudowy campingowe. Przy współpracy z REIMO, we Wrocławiu dokonywane są adaptacje seryjnych samochodów dostawczych na turystyczne.





Samochody specjalizowane stanowią dopełnienie fabrycznej oferty koncernu Volkswagen. Bogata gama pojazdów użytkowych, jaką przedstawia producent jest dostosowana do najbardziej typowych zastosowań. Caddy: Furgon, Kombi, czy turystyczny Tramper; Transporter: Caravelle, Multivan, skrzyniowy, czy Furgon; Crafter: Furgon, skrzyniowy lub podwozie – to wersje, które będąc propozycją dla wielu użytkowników, są jednocześnie pojazdami dla wyjątkowych klientów.



Statystyki VW Caddy

Statystyki VW Transporter

Statystyki VW Crafter

(MB)

Ostatnie artykuły