Filmy

JELCZ M181MB3

Układ napędowy:
Silnik ze zblokowaną skrzynią biegów usytuowany wzdłużnie za osią tylną pod podłogą.

Konstrukcja nośna:
Rama kratownicowo - płytowa obu członów połączona przegubem, integralnie związana ze współpracującym szkieletem nadwozia, spawana ze stalowych nierdzewnych profili zamkniętych oraz elementów tłoczonych z blachy stalowej nierdzewnej.
Przegub łączący człony autobusu umożliwia wzajemne wychylenia członów w płaszczyźnie pionowej i poziomej. Wychylenie w płaszczyźnie poziomej, uzależnione od kątów skrętu kół przednich, kontrolowane jest siłownikiem hydraulicznym, sterowanym układem elektronicznym.

Silnik:
MERCEDES-BENZ OM457 hLAIII/3 EURO III
z zapłonem samoczynnym, rzędowy 6-cio cylindrowy poziomy doładowany z chłodzeniem powietrza doładowującego,
pojemność 11,97 dm3
moc max. 220 kW /300 KM/ - 2000 obr./min.
moment max. 1250 Nm – 1100 obr./min.

Skrzynia biegów:
VOITH D 864.3E automatyczna - 4 biegowa.
Zespół przekładni hydrokinetycznej wykorzystywany jako zwalniacz sterowany pedałem hamulca. Ilość stopni hamowania - 3.
Przełożenia: 4,90; 1,36; 1,00; 0,73; W 4,10
Obroty przełączania biegów zmienne zależne od przyśpieszania i topografii terenu.

Most napędowy:
ZS JELCZ MT 1032A
przekładnia dwustopniowa, hipoidalno-zwolnicowa, przełożenie całkowite 5,857
obciążenie max. konstrukcyjne 11500 kg.

Oś środkowa:
ZF AVN 132 portalowa, obciążenie max. konstrukcyjne 11 000 kg.

Oś przednia:
ZS JELCZ 65N Sztywna belka o przekroju dwuteowym.
Zwrotnice łożyskowane na tulejach ślizgowych i oporowym łożysku wałeczkowym. Obciążenie max. konstrukcyjne 6500 kg.

Zawieszenie:
Pneumatyczne sterowane elektronicznym układem poziomującym ECAS z możliwością zmiany poziomu z pulpitu kierowcy oraz „przyklękania’ pojazdu na przystankach pozwalające obniżyć poziom podłogi o ok. 80 mm. miechy przeponowe - przód-2, środek-4, tył-4, stabilizator poprzeczny - oś tylna, amortyzatory teleskopowe - przód-2, środek-4, tył-4, oś przednia prowadzona dwoma resorami specjalnymi i drążkiem poprzecznym, oś środkowa prowadzona 4 drążkami, oś tylna prowadzona 4 drążkami.

Koła:
Obręcze 7,5 × 22,5; opony 275/70 R 22,5 typu miejskiego.

Mechanizm kierowniczy:
FMS Szczecin 8065. Przekładnia śrubowo-kulkowa z integralnym wspomaganiem hydraulicznym, wałek kierowniczy z przegubami.

Układ hamulcowy:
Hamulec mechaniczny bębnowy dwuszczękowy uruchamiany pneumatycznie,
hamulec pomocniczy sprężynowy, zwalniacz hydrauliczny - integralna część skrzyni biegów. Układ wyposażony w dwukomorowy osuszacz powietrza oraz separator kondensatu. Układ antyblokujący ABS, Układ ASR.

Układ elektryczny:
Napięcie 24 V, biegun minus na masę alternator 28 V/140 A; akumulatory 2×12 V/165 Ah

Układ centralnego smarowania firmy VOGEL.

Przegub:
HUBNER HNGK 19.5


Ostatnie artykuły