Filmy

JELCZ M121I Euro4 Mastero

Autobus miejski niskowejściowy o nowoczesnej sylwetce nadwozia wyposażony w silnik Euro-4, zbudowano przy wykorzystaniu nowoczesnych materiałów i technologii (poszycia z materiałów nierdzewnych, klejone do szkieletu) zapewniających długoletnią żywotność i odporność na korozję. Stanowisko kierowcy wyposażono w nowoczesną, przejrzystą deskę rozdzielczą, fotel z wielopoziomową regulacją położenia oraz kolumnę kierownicy z regulacją położenia koła kierownicy. Zastosowanie sprawdzonej konstrukcji i wysokiej klasy podzespołów pozwala na łatwą obsługę oraz niskie koszty eksploatacji autobusu.

PODWOZIE
Rama podłużnicowo-kratownicowa współpracująca z nadwoziem.

UKŁAD NAPĘDOWY
Silnik Iveco NEF EURO 4, wysokoprężny, rzędowy, 6-cylindrowy, pionowy, doładowany; z chłodzeniem powietrza doładowującego, • pojemność skokowa 5,88 dm3, moc max. 194 kW/264 KM/ - 2500 obr./min, moment max. 1000 Nm /1250÷1850 obr./min. Skrzynia biegów automatyczna 4-biegowa.

HAMULCE
Pneumatyczne, dwuobwodowe, hamulec przedni i tylny mechaniczny bębnowy, układ antyblokujący ABS. Układ wyposażony w osuszacz powietrza i separator kondensatu.

UKŁAD KIEROWNICZY
Przekładnia kierownicza ze wspomaganiem hydraulicznym.

UKŁAD ELEKTRYCZNY
24V, minus na masie, alternator 2x90A, dwa akumulatory 205 Ah. Centralny układ sterowania szyną CAN, komputer centralny ZR2-BD, multipleksery MUX2-B, program sterujący KIBES.

NADWOZIE
Konstrukcja nadwozia wykonana z rur stalowych prostokątnych łączonych ze sobą za pomocą spawania, poszycia zewnętrzne z blachy nierdzewnej oraz tworzywowe - klejone do kadłuba, klapy boczne i tylna z aluminium.
Drzwi dwuskrzydłowe w układzie 2-2-2, poszycie z blachy aluminiowej, otwierane do wnętrza. Układ zabezpieczający przed ściśnięciem pasażera. Możliwość otwierania drzwi przez pasażera po uaktywnieniu układu przez kierowcę.

OGRZEWANIE
Wodne z układu chłodzenia silnika: podgrzewacz wody, nagrzewnice i wentylatory elektryczne

WENTYLACJA
Naturalna + wymuszona: przesuwne górne partie okien bocznych, 2 pokrywy przewietrzające nastawne w dachu, wentylatory elektryczne nagrzewnicy przedniej, wentylator nagrzewnicy wewnętrznej.

WNĘTRZE
Przycisk „stop” przystanek na żądanie, sygnalizacja dźwiękowa otwarcia /zamknięcia drzwi, naprzeciwko środkowych drzwi duży pomost z miejscami do stania oraz ze stanowiskiem dla wózka inwalidzkiego. Siedzenia pasażerskie twarde z tworzywa PWS z nakładką miękką na siedzisko i oparcie. Miejsca pasażerskie: siedzące 25 do 30 + 1, ogółem max. 104 (+1) do 109 (+ 1)
Urządzenia elektronicznej informacji pasażerów i kasowania biletów.
Wskaźniki: prędkość maksymalna 88 km/h, zbiornik paliwa pojemność 287 dm3, zbiornik AdBlue – 26 dm3

Ostatnie artykuły