Filmy

JELCZ M120M/4 (CNG) Supero

Autobus miejski 12-metrowy niskowejściowy, przeznaczony do obsługi podmiejskiego i lokalnego ruchu pasażerskiego. Zastosowanie układu napędowego zasilanego CNG (sprężony gaz ziemny) sprawia, iż autobus zaliczany jest do pojazdów ekologicznych, spełniając wszystkie wymogi normy Euro 5.

Funkcjonalne wnętrze pojazdu zapewnia doskonałe warunki podróżowania, odpowiednie dla tej klasy autobusów. Pojazd o nowoczesnej sylwetce nadwozia zbudowany przy wykorzystaniu nowoczesnych materiałów i technologii (poszycia z materiałów nierdzewnych, klejone do szkieletu) zapewniających długoletnią żywotność i odporność na korozję. Stanowisko kierowcy wyposażono w nowoczesną, przejrzystą deskę rozdzielczą, fotel z wielopoziomową regulacją położenia oraz kolumnę kierownicy z regulacją położenia koła kierownicy. Zastosowanie sprawdzonej konstrukcji, wysokiej klasy podzespołów pozwala na łatwą obsługę oraz niskie koszty eksploatacji autobusu.

PODWOZIE
Rama podłużnicowo-kratownicowa współpracująca z nadwoziem.

UKŁAD NAPĘDOWY
Silnik MAN E 2866 DUH03, czterosuwowy, z zapłonem iskrowym, rzędowy, 6 - cylindrowy, poziomy, pojemność skokowa 11,967 dm3, moc max. 180 kW - 2200 obr./min., moment max. 880 Nm - 1000 ÷ 1200 obr./min. Skrzynia biegów automatyczna 4-biegowa. Układ centralnego smarowania

HAMULCE
Hamulec zasadniczy pneumatyczny dwuobwodowy wyposażony w osuszacz powietrza oraz separator kondensatu, Układ antyblokujący ABS. Retarder hydrauliczny będący integralną częścią skrzyni biegów. Hamulec postojowy z siłownikiem sprężynowym.

UKŁAD KIEROWNICZY
Przekładnia kierownicza ze wspomaganiem hydraulicznym.

UKŁAD ELEKTRYCZNY
24V, minus na masie, alternator 140 A, dwa akumulatory 200Ah.

NADWOZIE
Szkielet spawany z prostokątnych profili zamkniętych ze stali nierdzewnej, połączony z ramą nośną za pośrednictwem elementów wyrównawczych. Poszycie zewnętrzne ściany przedniej, tylnej oraz dachu z elementów PWS, pasy z blachy stalowej nierdzewnej ścian bocznych przyklejone do szkieletów.

OGRZEWANIE
Wodne z podgrzewaczem wody na olej opałowy (zbiornik oleju – 50 dm3), nagrzewnice wewnętrzne.

WENTYLACJA
Okna z górną częścią przesuwną, pokrywy dachowe, wentylatory nawiewowo-wyciągowe.

DRZWI PASAŻERSKIE
Dwuskrzydłowe z blachy aluminiowej w układzie 2-2-2. Szerokość wejścia - 1200 mm.

WNĘTRZE
Poręcze pionowe i poziome malowane, sygnalizacja dźwiękowa otwarcia i zamknięcia drzwi, osłony wnęk drzwiowych, pomost z miejscami do stania oraz stanowiskiem dla wózka, siedzenia twarde z PWS z miękkimi nakładkami na siedziskach. Urządzenia elektronicznej informacji pasażerów i kasowania biletów, adaptacje pod montaż tablic kierunkowych i kasowników wraz z instalacją elektryczną do podłączenia.
Miejsca pasażerskie siedzące 32 + 1, stojące 59
Prędkość maksymalna 85 km/h
Zbiorniki gazu - 12 butli stalowych, pojemność 870 dm3, ilość tankowanego gazu CNG (przy ciśnieniu 20 MPa) 220 Nm3, Zasięg min. 350 km

Ostatnie artykuły