Filmy

JELCZ M101I Euro 4 Salus

Autobus miejski niskowejściowy o długości 10 m o charakterystycznej dla Jelcza oprawionej, nowoczesnej sylwetce nadwozia, zbudowano przy wykorzystaniu nowoczesnych materiałów i technologii (poszycia z materiałów nierdzewnych, klejone do szkieletu) zapewniających długoletnią żywotność i odporność na korozję. Stanowisko kierowcy wyposażono w nowoczesną, przejrzystą deskę rozdzielczą, fotel z wielopoziomową regulacją położenia oraz kolumnę kierownicy z regulacją położenia koła kierownicy. Konstrukcja sprawdzona praktycznie we wszystkich warunkach ruchu ulicznego. Zastosowanie sprawdzonej konstrukcji, wysokiej klasy podzespołów pozwala na łatwą obsługę oraz niskie koszty eksploatacji autobusu. Pojazd otrzymał wiele nagród i wyróżnień.

PODWOZIE
Rama podłużnicowo-kratownicowa współpracująca z nadwoziem.

UKŁAD NAPĘDOWY
Silnik Iveco NEF Euro 4 wysokoprężny, rzędowy, 6-cylindrowy, pionowy doładowany z chłodzeniem powietrza doładowującego,pojemność skokowa 5,88 dm3, moc max. 194 kW/264 KM/ - 2500 obr/min, moment max. 1000 Nm /1250÷1850 obr./min. Skrzynia biegów Voith automatyczna 4-biegowa.Ogumienie 275/70R22,5

HAMULCE
Hamulec mechaniczny, dwuszczękowy z rozpierakiem obrotowym krzywkowym, dźwignia rozpieraka z automatyczną regulacją luzu. Układ antyblokujący ABS lub ABS+ASR. Układ pneumatyczny wyposażony w osuszacz powietrza oraz separator kondensatu.

UKŁAD KIEROWNICZY
Przekładnia kierownicza ze wspomaganiem hydraulicznym.

UKŁAD ELEKTRYCZNY
24V, minus na masie, dwa akumulatory 170 Ah, odłącznik akumulatorów, elektromagnetyczny, instalacja z szyną CAN.

NADWOZIE
szkielet nadwozia wykonany ze spawanych ze sobą stalowych nierdzewnych prostokątnych profili zamkniętych, w części tylnej podłużnice, nadkola ze stali nierdzewnej.
Drzwi w układzie 1-2-0, poszycie z blachy aluminiowej, układ zabezpieczający pasażera przed ściśnięciem. Sterowane elektropneumatyczne ze stanowiska kierowcy. Na życzenie drzwi w układzie 1-2-1.

OGRZEWANIE
wodne z układu chłodzenia silnika, podgrzewacz wody na olej napędowy, nagrzewnice i wentylatory, wymienniki konwektorowe.

WENTYLACJA
naturalna + wymuszona: przesuwne górne partie okien bocznych, pokrywy przewietrzające nastawne w dachu, wentylatory.

WNĘTRZE
Przyciski sygnalizacji potrzeby otwarcia drzwi, przycisk „stop” awaryjny, radiofonizacja /radio i wzmacniacz/, naprzeciwko środkowych drzwi duży pomost z miejscami do stania oraz ze stanowiskiem dla wózka inwalidzkiego, ręcznie odchylana platforma wjazdowa dla wózka inwalidzkiego w drzwiach środkowych, sygnalizacja dźwiękowa otwierania / zamykania drzwi, przycisk dla inwalidów wewnętrzny i zewnętrzny
Ogólna ilość miejsc: max 82+1 (obsługa) w tym dla: wersja 2-drzwiowa siedzące 24 ÷ 28 (+1) ogółem - max. 82, wersja 3-drzwiowa siedzące 22 ÷ 24 (+1), ogółem max. 82. Siedzenia pasażerskie twarde z tworzywa PWS, z miękką nakładką na siedzisko.
Masa własna 9 500kg, masa całkowita dopuszczalna 16000 kg, nacisk dopuszczalny osi przedniej 63,7 kN, nacisk dopuszczalny osi tylnej 117,5 kN.
Prędkość maksymalna - 84 km/h, zbiornik paliwa o pojemności 287 dm3, zbiornik AdBlue o pojemności 26 dm3
Urządzenia elektronicznej informacji pasażerów i kasowania biletów. Autobus zabezpieczony antykorozyjnie.

Ostatnie artykuły