Filmy

Ford Focus

Focus otrzymuje nową szatę, podkreślającą dynamikę i nowoczesność konstrukcji, dzięki którym Ford stara się umocnić swoją pozycję w segmencie samochodów kompaktowych.

Nowy Ford Focus stawia sobie jeszcze ambitniejsze cele jako konstrukcja dojrzalsza w tych aspektach, które mają związek z komfortem, bezpieczeństwem i przyjemnością prowadzenia i znacznie ulepszona pod względem jakości, staranności wykonania, wyciszenia oraz przestronności i efektywnego wykorzystania przestrzeni.

W chwili premiery nowego Forda Focus rodzina modelu obejmuje wersje 3- i 5-drzwiowe oraz kombi, a także uniwersalny minivan Ford Focus C-MAX wprowadzony na rynek w 2003 r. Nowy Ford Focus jest produkowany w zakładach w Saarlouis w Niemczech i w Walencji w Hiszpanii. Szeroka gama nowoczesnych silników oraz imponująca paleta wyposażenia, wykorzystującego najnowsze osiągnięcia techniki, na czele z technologią Bluetooth umożliwiającą bezprzewodową łączność pomiędzy różnymi cyfrowymi urządzeniami pokładowymi, znacznie zwiększają walory użytkowe Forda Focus.

Nowy Ford Focus jest owocem realizowanej przez Ford Motor Company strategii globalnego wdrażania technologii GST (Global Shared Technologies). Nowa rodzina modeli wykorzystuje tę samą platformę podwoziową oraz inne ważne elementy konstrukcji co Ford Focus C-MAX, Volvo S40/V50 oraz Mazda 3. W ten sposób podczas prac nad nowymi modelami można było wykorzystać te same procesy konstrukcyjne i te same technologie, zachowując odrębny charakter i indywidualne cechy poszczególnych modeli.

Stylistyka:
Nowy Ford Focus przyciąga wzrok charakterystyczną sylwetką, którą podkreśla dynamiczna linia przedniej szyby oraz opadający, niemal sportowy kontur tylnej części nadwozia, wyróżniający nowego Forda na tle większości konkurentów w segmencie. Niżej osadzone nadwozie podkreśla bardziej sportowy charakter i dynamikę pojazdu. Efekt ten nie jest wyłącznie efektem optycznym, gdyż zwiększony rozstaw osi i szerszy rozstaw kół oraz większa sztywność konstrukcji nadwozia przekładają się na wymierną poprawę własności jezdnych i lepsze trzymanie się drogi.
Mimo że linia nadwozia jest zupełnie nowa, samochód jest od razu rozpoznawalny jako Ford Focus, z charakterystycznymi dla tego modelu tylnymi światłami oraz charakterystyczną linią bocznych okien.

Wnętrze:
Innym znakiem rozpoznawczym Forda Focus jest dynamicznie opadająca linia dachu w tylnej części nadwozia wersji 3- i 5-drzwiowych. Nowy Ford Focus ma tę samą długość co Ford Focus C-MAX. Wnętrze, mimo niżej przebiegającej linii dachu, wcale nie jest mniejsze, a bagażnik jest bardzo obszerny. Łatwość załadunku zapewnia szeroki otwór drzwi tyłu nadwozia, uzyskany dzięki przeniesieniu do góry tylnych świateł. Funkcjonalnej przestrzeni bagażowej nie ograniczają tylne nadkola.
Miejsce kierowcy wzbudza pewność i podkreśla bardzo dobre własności jezdne nowego Forda Focus. Wygodny fotel, czytelna tablica przyrządów i funkcjonalna konsola między przednimi fotelami zapraszają do zajęcia miejsca. Wnętrze nowego Forda Focus tworzy wrażenie typowe dla „kokpitu”, który kierowcę i pasażerów „bierze w objęcia komfortu” i w którym wszystkie najważniejsze przyciski, dźwignie i przełączniki znajdują się tuż pod ręką, dokładnie tam, gdzie chcielibyśmy je mieć.
Jasnoniebieska tonacja dominuje we wnętrzu modeli Sport i Titanium. Odcień ten, w połączeniu z jasną tonacją Medium Light Stone w dolnych partiach wnętrza daje efekt ciepła i optycznie powiększa wnętrze. Czarny kolor wykończenia wnętrza pozostaje dostępny na życzenie we wszystkich modelach.

Silniki:
Nowy Ford Focus jest dostępny z niezwykle szeroką gamą jednostek napędowych, wśród których na specjalną uwagę zasługuje zupełnie nowa wersja 1,6-litrowego silnika benzynowego Duratec Ti-VCT (o mocy 115 KM), wyposażonego w układ ze zmiennymi fazami rozrządu, niezależnie dla obu wałków.
Układ ze zmiennymi fazami rozrządu, niezależnie dla obu wałków (Ti-VCT) daje zwiększenie wartości momentu przy wyższych zakresach obrotów silnika, jednocześnie przyczyniając się do zmniejszenia zużycia paliwa, sięgającego nawet 5%. Nowa jednostka Duratec Ti-VCT poszerza ofertę Forda w kategorii silników benzynowych, uzupełniając pozostałe silniki 16-zaworowe o pojemnościach: 1,4 l (o mocy 80 KM), 1,6 l (100 KM) oraz 2,0 l (145 KM).

Ford Focus jest również oferowany w wersjach z nowoczesnymi silnikami wysokoprężnymi Duratorq TDCi, z turbodoładowaniem i układem wtryskowym common rail. Dostępne są wersje silników Duratorq TDCi o pojemności 1,6 l o mocy 109 KM oraz 2,0 l (136 KM) – obie zaprezentowano już wcześniej jako silniki napędzające Forda Focus C-MAX. Obie jednostki mają bardzo lekką konstrukcję, w obu znacznie ograniczono wewnętrzne tarcie współpracujących elementów. Wyróżniają się optymalnym połączeniem niskiego zużycia paliwa i wysokiego momentu już przy stosunkowo niskich obrotach, widocznym w większej dynamice i lepszym przyspieszeniu. Mocny i dynamiczny 2,0-litrowy silnik Duratorq TDCi standardowo współpracuje z 6-stopniową mechaniczną skrzynią biegów Ford Durashift. Dla spełnienia coraz ostrzejszych norm czystości spalin oba silniki Duratorq TDCi będą oferowane także z filtrem cząsteczek stałych (DPF).

Ford Focus C-MAX - dane techniczne

Ostatnie artykuły