Filmy
  • Artykuły
  • Kolejna odsłona Mercedesa Klasy C

Kolejna odsłona Mercedesa Klasy C

Bezpieczeństwo, komfort, dynamika – oto najważniejsze cechy kolejnej generacji Klasy C. Dzięki liniom Avantgarde, Elegance i Classic Mercedes oferuje trzy odrębne modele, w których akcent kładzie się albo na komfort albo na dynamikę.

Stylistyka:
Design Mercedesa opiera się na zwartych liniach i dużych spokojnych powierzchniach. Podkreślony stylistycznie klinowy kształt przedniego pasa służy ukazaniu dynamiki i elegancji pojazdu. Po raz pierwszy w limuzynie Mercedesa atrapa chłodnicy jest cechą wyróżniającą i wyraźnie pozycjonuje wariant modelowy. Trzy szerokie poziome listwy i wielka centralnie umieszczona gwiazda charakteryzują wersję Avantgarde jako tradycyjnie sportowy model Mercedesa.
W wersji Elegance Mercedes stosuje trójwymiarowy grill wykończony błyszczącym lakierem, co podkreśla typowe dla tej marki cechy – komfort i luksus.
Wersja Classic jest zdecydowanie bardziej skromna w wystroju, jednak zapewnia dokładnie te same innowacje techniczne jak poprzednicy.
Ta koncepcja „produktu w produkcie” pozwala klientom Mercedesa na akcentowanie swych indywidualnych upodobań i skonfigurowanie swojej Klasy C tak, by dopasować ją do własnych gustów i stylu życia.

Wnętrze:
Designerzy Mercedesa przy opracowaniu kokpitu sięgnęli po wzorce świata sportowego i wyposażyli nową Klasę C w klarownie poukładany zestaw zegarów w stylu coupe lub roadsterów. Srebrzyste ramki zegarów, czarne cyferblaty, białe znaki i pomarańczowe wskazówki idealnie łączą w sobie formę z funkcją. Centralny kolorowy wyświetlacz jest elementem nowego systemu sterowania i informacji, jaki nowa Klasa C przejęła od luksusowych Mercedesów Klasy S i CL.
Równie klarowny i świetnie rozplanowany jest dwukolorowy kokpit z centralną konsolą. W Klasie C tworzy on harmonijną całość z pozostałymi elementami wnętrza.

Jednostki napędowe:
Cztero i sześciocylindrowe silniki nie tylko są bardzo zrywne i dynamiczne, dzięki swojej elastyczności i wysokiej kulturze pracy dają znakomity komfort prowadzenia.
Wśród jednostek benzynowych moc bazowego silnika C 180 Kompressor wzrosła z 105 kW (143 KM) do 115 kW (156 KM) a moment obrotowy silnika wynosi teraz 230 Nm.
C 200 Kompressor rozwija teraz o 20 KM więcej niż jego poprzednik. Silnik o mocy 135 kW (185 KM) ma moment obrotowy o wartości 250 Nm przy 2800 obr/min.
Także w czterocylindrowych silnikach Diesla dokonano wielu zmian. Usprawnienia dotyczyły głównie turbodoładowania i systemu wtrysku common rail. Nowy C 200 CDI ma obecnie 100 kW (136 KM). Model C 220 CDI rozwija moc 125 kW (170 KM) oraz moment obrotowy 400 Nm przy 2000 obr/min.
Nowoczesne silniki V6 w Klasie C pozostają niezmienione, co oznacza że klient ma do wyboru trzy jednostki benzynowe o mocach: 150 KW (204 KM), 170 kW (231 KM), 200 kW (272 KM). Sześciocylindrowy silnik C 320 CDI ma moc 165 kW (224 KM).
Poza modelem C 350 (przekładnia 7G-Tronic) wszystkie wersje Mercedesa Klasy C są wyposażone seryjnie w manualne sześciostopniowe skrzynie biegów.

Ostatnie artykuły