Filmy

MAN podsumował ubiegły rok

<b>Grupa MAN Nutzfahrzeuge spodziewa się rekordowego wyniku za rok finansowy 2006! Taką informację otrzymali dziennikarze, którzy zostali zaproszeni do Niepołomic na coroczną konferencję podsumowującą działalność niemieckiego koncernu.</b>

Dokonania Grupy zostały zaprezentowane przez przedstawicieli zarządu MAN-STAR TRUCKS na czele z jej nowym dyrektorem zarządzającym.
Jörg Mommentz ma 48 l i pochodzi z miejscowości Gera w Turyngii. Od początku swojej kariery zawodowej związany z branżą motoryzacyjną. W MAN-ie rozpoczął pracę w 1991 r. jako manager jednego z niemieckich oddziałów serwisowych. Następnie zarządzał działem sprzedaży części zamiennych w MAN Belgia. W 2003 r. jako dyrektor oddziału zarządzał sprzedażą MAN-a w Szwecji a następnie w Danii. Od 2005 r. zajmuje stanowisko Szefa Regionu Sprzedaży całego Nord.
Z dniem 1 stycznia 2007 r. Jörg Mommertz objął stanowisko Prezesa zarządu MAN-STAR TRUCKS i zarządza Regionem Wschód (Polska, Czechy, Słowacja, kraje bałtyckie i Finlandia.

<b>Plany i strategie rynkowe:</b>
Międzynarodowa strategia rozwoju Grupy MAN zakłada otwarcie sektora pojazdów ciężarowych nie tylko na rynku europejskim, ale także zasilenie potencjalnych rynków Europy Wschodniej, WNP oraz Azji/ Środkowego Wschodu. Planowana sprzedaż pojazdów ciężarowych do 2010 r. to ponad 100 000 szt.
Dzięki produkcji w Polsce ciężkich pojazdów użytkowych TGA WorldWide nastąpi optymalizacja logistyki i związanych z tym kosztów transportu, a poprzez współpracę z lokalnymi dostawcami, zwiększenie akceptacji klientów.
MAN TGA WorldWide ma podnieść poprzeczkę w dziedzinie jakości, bezpieczeństwa i ekologii. Jednocześnie zostanie specjalnie zoptymalizowany pod wymagania klientów pod względem mocy, wyposażenia i ceny. W zależności od rynku docelowego pewne elementy wyposażenia nie będą montowane (np. warianty silnikowe spełniające normy Euro, zestawy tropikalne (Tropic-Kit) dla Rosji, zestawy arktyczne (Arktic-Kit) dla Afryki).
Na Wschodzie zarządzanie siecią sprzedaży odbywa się za pomocą Regionów Sprzedaży MAN Wschód i WNP z własnymi przedstawicielstwami handlowymi i serwisowymi oraz wykwalifikowanymi partnerami handlowymi sektorów pojazdów nowych i używanych. Ponadto, w ciągu najbliższych 24 miesięcy MAN zainwestuje w budowę i rozbudowę szerokiej sieci handlowo-serwisowej w kluczowych punktach państw należących do WNP.

<b>MAN na rynkach wschodnioeuropejskich:</b>
W Niepołomicach powstaje obecnie trzeci w Polsce zakład produkcyjny Grupy MAN Nutzfahrzeuge. Niemiecki koncern będzie wytwarzać tam 15 tys. pojazdów ciężarowych rocznie w trybie jednozmianowym. Do produkcji pod Krakowem jest przeznaczony model TGA WorldWide, który należy do rodziny TGA (typoszereg ciężki). Samochody te mają w większości zaspokajać popyt rynków Europy Wschodniej, WNP, Azji i Środkowego Wschodu, a także Afryki Południowej.
Inwestycja MAN-a jest reakcją na gwałtowne zapotrzebowanie na ciężarówki w krajach byłego ZSRR. W okresie od stycznia do września 2006 obrót wzrósł o 164% w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego i wyniósł 105 mln. euro. Ilość zleceń wzrosła w tym czasie o 190% do wysokości 139 mln. euro. W Rosji, najważniejszym rynku byłego ZSSR, MAN w 2006 r. zwiększył swój obrót prawie trzykrotnie. Łącznie ze sprzedażą autobusów obrót Grupy na rynkach byłego ZSSR w ciągu ostatniego roku zwiększył się czterokrotnie.

<b>MAN w Polsce:</b>
Nowe inwestycje, rozbudowy istniejących zakładów i zwiększenie liczby pracowników, to nie jedyne dobre wiadomości dotyczące Polski, jakie mogliśmy usłyszeć podczas spotkania z zarządem MAN-STAR TRUCKS. Szykuje się wiele nowości, które przede wszystkim mają na celu w dalszym ciągu polepszać sprzedaż oraz powiększać wachlarz usług posprzedażowych.
Już pod koniec lutego w Czeladzi, MAN planuje otworzyć TruckTechnology Centre. Będzie to stała ekspozycja, gotowych do sprzedaży, 60 samochodów ciężarowych z zabudowami.
Jak poinformował nas Janusz Ciżyński, dyrektor ds. sprzedaży MAN-STAR TRUCKS, prezentacja pojazdów ma na celu nie tylko ułatwić klientom dokonanie wyboru odpowiedniej zabudowy, ale także edukować młodzież szkolną. Zmiana ekspozycji będzie następowała co 6 miesięcy, tak aby wystawa była ciągle wzbogacana o nowości techniczne.
Klienci, którzy już podejmą decyzję i zechcą zakupić MAN-a, będą mogli skorzystać z pakietu usług dodatkowych. Pakiet sprzedaży (R+M) obejmuje produkt finansowania pojazdu (raty) połączony z usługą serwisową.
„Ciężarówka jest tak dobra, jak jej warsztat” – to zdanie wypowiedziane podczas konferencji przez Jörga Mommentza, w pełni zdaje się potwierdzać cel i dążenia firmy.
MAN ma w Polsce 21 punktów serwisowych w tym 4 własne. W Europie liczba serwisów sięga 1200 warsztatów. Jednak nie chodzi tu tylko o liczby. Co roku wprowadzane są nowe usługi serwisowe. Jak powiedział nam Henryk Kliczewski, dyrektor ds. technicznych MAN- STAR TRUCKS, w 2007 r. w ofercie pojawią się m.in. 4 nowe kontrakty: Comfort, Comfort +, Comfort Super oraz Comfort Euro.
Jak widać z powyższych wypowiedzi MAN nie zamierza ustępować na rynku miejsca konkurencji. Wręcz przeciwnie, celem koncernu w 2007 r. w Polsce, jest zwiększenie udziałów w sprzedaży ciężarówek o dalsze 10%.
(MB)

Ostatnie artykuły