Filmy

Hyundai po targach w Seulu

Demonstracją coraz większych możliwości technologicznych i designerskich koncernu Hyundai Motor Co. są trzy całkiem nowe modele pojazdów, zaprezentowane podczas Salonu Samochodowego w Seulu.

Na czele trzech nowych projektów stoi sportowe coupe o nazwie Veloster, które spełnia wysokie wymagania nabywców młodej generacji. Obok koncepcyjnego samochodu sportowego, na salonie zadebiutowały również dwa modele produkcyjne: van TQ, zupełnie nowa wariacja niezwykle udanego modelu H-1 oraz model i30 kombi, zaprojektowany w Europejskim Centrum Projektów w Russelsheim, dzięki któremu Hyundai powraca do tego popularnego segmentu.
Veloster
Zaprojektowany w Centrum Projektów i Technologii w Namyang, coupe Veloster (zakodowany jako HND-3) jest trzecim z serii odważnych projektów samochodów koncepcyjnych, jakie powstały w studiu stylistycznym w Korei. Nazwa Veloster – połączenie wyrazów velocity (ang. prędkość) i roadster – jest uosobieniem sportowej charakterystyki klasycznego auta 2+2. Panoramiczne okno dachowe oraz inne elementy futurystycznej konstrukcji tworzą wizerunek zaawansowanego technologicznie samochodu przyszłości.
Veloster łączy w sobie prosty, aczkolwiek charakterystyczny design z solidną konstrukcją i dobrą jakością, co spełnia wymagania kierowców młodej generacji.

Veloster / HND-3
Długość - 4100 mm
Szerokość - 1790 mm
Wysokość - 1450 mm
Rozstaw osi- 2600 mm
Opony - 245/35 R20
Napęd:
na przednie koła, 2-litrowy silnik DOHC Theta, 4 cylindry w układzie rzędowym, 5-biegowa przekładnia automatyczna
Informacja prasowa

Całkowicie nowy van H-1
Całkowicie nowy H-1 (zakodowany jako TQ) jest lepszy od swojego poprzednika pod każdym względem. Wyrafinowane linie, więcej miejsca wewnątrz, więcej komfortu i udogodnień to cechy, które nowy H-1 wniesie do popularnego segmentu vanów, stając się groźnym rywalem dla konkurencji.
Nowy H-1 dostępny jest w wersji osobowej i towarowej. Wersja osobowa oferuje kilka konfiguracji siedzeń dla 8, 9, 11 lub 12 pasażerów, a wersja towarowa sprzedawana będzie w konfiguracji dla 2, 3, 5 i 6 pasażerów, co zapewni ponadprzeciętną wszechstronność zastosowań.
Silnik:
Na rynkach UE i w Korei, nowy H-1 oferowany będzie z 2.5 l silnikiem CRDi, który spełnia normę emisji spalin Euro-IV i z pomocą turbosprężarki o zmiennej geometrii łopatek dostarcza 140 KM mocy i 392 Nm momentu obrotowego. W standardzie dostępna jest 5-biegowa przekładnia manualna. Opcjonalne zamówić można automatyczną skrzynię biegów, która posiada cztery lub pięć przełożeń, w zależności od wymagań lokalnego rynku.
Na rynkach, na których jest zapotrzebowanie na benzynowe jednostki napędowe, oferowany będzie 2.4-litrowy silnik Theta. 170 konna jednostka o maksymalnym momencie obrotowym 22.8kg m potrafi rozpędzić nowego H-1 do prędkości 185 km/h, a średnie spalanie kształtuje się na poziomie 14/100 km (7,1 km na 1 litrze).
Głównymi cechami zewnętrznymi nowego H-1 są podwójne, przesuwane drzwi boczne, otwierana na boki para drzwi tylnych (tylko wersja osobowa), powiększone koła i opony (205/70 R15, 215/70 R16), system ostrzegający o cofaniu pojazdu (tylko wersja osobowa) oraz przesuwana boczna szyba (tylko wersja towarowa).
W skład nowych elementów we wnętrzu kabiny pasażerskiej wchodzi drążek dźwigni zmiany biegów umieszczony w konsoli centralnej, dzięki czemu przemieszczanie się z siedzenia kierowcy na siedzenie pasażera nie stanowi problemu oraz dodatkowy schowek podsufitowy. Nowy H-1 jest również wyposażony w elektrochromatyczne lusterko wsteczne oraz umieszczone w dachu dysze nawiewów, które usprawniają chłodzenie i ogrzewanie wnętrza kabiny.
Nowy H-1 otrzymał większe tarcze hamulcowe przedniej osi, które są o wiele wydajniejsze niż hamulce w poprzednim modelu. Lepsze właściwości jezdne zapewniają zastosowane w przednim zawieszeniu kolumny MacPhersona.
Produkcja nowego H-1 w wersji diesel rozpocznie się sierpniu 2007 roku, a wersja z silnikiem benzynowym wejdzie do produkcji po listopadzie 2007 r.

Po premierze 5-drzwiowego modelu i30 podczas Salonu Samochodowego w Genewie, Hyundai z dumą prezentuje kolejne dziecko w rodzinie i30, którym jest wersja kombi. Dzięki nowemu modelowi, Hyundai wkracza do niezwykle popularnego segmentu w Europie, w którym panuje zaciekła rywalizacja. Podobnie jak 5-drzwiowy brat, i30 kombi został zaprojektowany w Europejskim Centrum Projektów w Russelsheim, dzięki czemu jego stylistyka doskonale trafia w kontynentalne gusta kierowców.
Charakterystycznymi elementami samochodu są projekcyjne reflektory przednie, gniazdo USB do podłączenia zewnętrznego źródła dźwięku, pomysłowy system składania kluczyka, ułatwiający dostęp do samochodu, zintegrowane relingi dachowe, pozwalające na przewożenie towarów oraz kierunkowskazy wbudowane w lusterka zewnętrzne.
Hyundai i30 kombi (5-drzwiowy i30 Hatchback)
Długość - 4475 mm(+230)
Szerokość - 1775
Wysokość - 1530 mm(+50)
Rozstaw osi - 2700 (+90)
Opony - 205/55 R 16
Napęd:
Napęd na przednie koła, 1.6 l silnik DOHC Gamma, 4 cylindry w rzędzie, 1.6 l silnik U CRDi z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek (VGT)

QarmaQ Advanced Technology Vehicle
Na salonie zaprezentowany został również model QarmaQ Advanced Technology Vehicle, który miał swoją światową premierę w marcu 2007 roku podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Zaprojektowany w Europejskim Centrum Projektów i Technologii w Russelsheim i wyprodukowany w ścisłej współpracy z GE Plastics, QarmaQ prezentuje 30 kluczowych technologii, które będą stopniowo stosowane w nowych modelach Hyundaia w latach 2008-2014.
„W Hyundaiu oferujemy ludzkości innowacyjne rozwiązania, a QarmaQ jest żywym dowodem naszego zaangażowania w tworzenie innowacyjnych technologii bezpieczeństwa oraz naszej determinacji do wprowadzania na rynek rozwiązań przyjaznych środowisku”, powiedział dr Moon-Shik Kwon, wiceprezes działu zaawansowanych technologii Hyundai Motor. „Jako naszego partnera wybraliśmy GE Plastics ze względu na ich zaangażowanie w ochronę środowiska oraz szeroką gamę innowacyjnych materiałów i technicznych możliwości, jakimi dysponują. Technologie zastosowane w modelu QarmaQ zapewnią kierowcom bezpieczeństwo, przyczynią się do ochrony środowiska oraz zwiększą przyjemność z prowadzenia samochodu.”
QarmaQ jest lżejszy, bardziej wytrzymały i bardziej ekonomiczny niż inne obecnie produkowane pojazdy typu CUV. Oferuje również dużo większe możliwości powtórnego przetworzenia w zakresie konstrukcji lub ewentualnego demontażu. W skrócie, QarmaQ to realistyczna wizja potencjału osobowych środków transportu przyszłości.

Ostatnie artykuły