Filmy

Nowy VW Jetta

Volkswagen „ożywił” najpopularniejszy w USA europejski samochód. Jego „geny techniczne” pochodzą z najchętniej kupowanego niemieckiego auta wszechczasów, z Golfa, a jego stylistyka jest całkowicie nowa.

Wraz z pojawieniem się nowej generacji Volkswagen wprowadza na całym świecie jednolitą nazwę dla tej kompaktowej limuzyny; w związku z tym w Europie Bora będzie teraz nosiła ponownie nazwę Jetta. Cechy charakterystyczne: sportowa stylistyka, dużo miejsca we wnętrzu, bardzo duży bagażnik, doskonała dynamika jazdy i jakość wykonania na najwyższym poziomie.

Stylistyka:
Dominującym elementem stylistycznym nowej Jetty jest jej przód z chromowaną osłoną chłodnicy. Oblicze piątej generacji tego modelu odzwierciedla wyraźne dążenie do niepowtarzalności, sportowego charakteru i elegancji na drodze. Osłona chłodnicy w kształcie litery V świadomie wskazuje na pokrewieństwo z nowym Passatem i Golfem GTI – dwoma pierwszymi modelami produkowanymi seryjnie z „nową twarzą VW”. Skutek: przód jest ostrzej zarysowany i tym samym bardziej dynamiczny oraz bardziej elegancki. Wyjątkowa jest też część tylna nadwozia: jest ona również zgodna z aktualną linią stylistyczną VW i posiada już niemal typowe dla Volkswagena, szybko reagujące światła diodowe.
Przejście od Bory do Jetty oznacza nie tylko duży skok stylistyczny, lecz także zmianę wymiarów nadwozia i wnętrza. Nowa Jetta ma długość 4,55 m , szerokość 1,78 m i wysokość 1,46 m. Analogicznie do długości zmienił się także rozstaw osi do 2,58 m.

Wnętrze:
Wzrost nadwozia pozwolił na zwiększenie przestronności wnętrza. Przykład: przestrzeń dla nóg w tylnej części auta zwiększyła się o 5 cm, a przestrzeń nad głową o 2,4 cm. Tradycyjnie duży bagażnik Jetty jest teraz jeszcze większy: jego pojemność maksymalna to 527 l, czyli
o 72 l więcej, niż u poprzednika. Seryjnie oparcie tylnej kanapy może być składane w stosunku 1/3 do 2/3 i pozwala na uzyskanie prawie płaskiej przestrzeni bagażowej.

Układ napędowy:
Oprócz podstawowej jednostki napędowej w modelu Jetta montowane są wyłącznie silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa (FSI i TDI). Jednostki benzynowe mają moc 85 kW/115 KM (1.6 FSI) i 110 kW/150 KM (2.0 FSI). Najmocniejszym silnikiem jest T-FSI o mocy
147 kW/200 KM.
Tym trzem silnikom FSI towarzyszą również trzy jednostki TDI o mocy 77 kW/105 KM, 103 kW/140 KM i 125 kW/170 KM.
Silniki TDI i T-FSI mogą być połączone opcjonalnie z wysokowydajną
i sportową, dwusprzęgłową przekładnią DSG. Dla jednostek benzynowych 75 kW i 110 kW dostępna będzie ponadto sześciobiegowa przekładnia automatyczna. Od jesieni 2005r. nowa Jetta jest oferowana także z filtrem cząsteczek stałych.

Ostatnie artykuły