Filmy

Kabriolet 207 CC

Peugeot pisze swoją historię... 207 CC to bezpośrednia kontynuacja kultowej linii coupé-kabrioletów gamy Peugeot – pojazdów kupowanych dla przyjemności, które stopniowo zapisywały, co raz to wspanialsze strony w historii Marki.

W samej tylko serii "2", modele 201, 202, 203, 204, 205 proponowały zakochanym w kabriolecie wersje z odkrywanym brezentowym dachem, dającą możliwość otwierania się na słońce i na gwiazdy.
Zawsze otwarte, z innowacyjnym modelem "Eclipse" z lat 30-tych, który wyposażono w rewolucyjny dach zastosowany w kabrioletach 401, 601, 402. Ta koncepcja odciśnięta została głęboko w genach Peugeot.
Obraz zatrzymany w kadrze? Na automobilowym salonie Mondial w Paryżu w roku 1998, concept-car 20 stanowił bardzo oryginalną zapowiedź tego, co stało się wielkim wydarzeniem w świecie automobilowym: Peugeot 206. Niespodziewane efekty, uroczy uśmiech, ekspresyjne spojrzenie niemowlaka ogniskuje spojrzenia, podczas gdy elektryczny dacho-bagażnik wzbudza zachwyt i entuzjazm.
Dwa lata później, 206 CC stanowił kompletną realizację tego wszystkiego, co zapowiadał Concept-Car 20, oferując doskonały pojazd za dostępną cenę.

Klientela, która kocha ruch...
Wektor o silnym potencjale imaginacji, mały wóz kupowany dla przyjemności; oferta skierowana przede wszystkim do miłośników automobili. Dla tych, którzy emocje i swobodę podnieśli do rangi sposobu na życie, którzy obyci z elegancją i sportem docenią to niewielkie cacko o sympatycznej osobowości, wyrażanej całą sylwetką pojazdu i urokiem jego wnętrza. Wszystkich bez wyjątku ujmuje ta odrobina "dostępnego luksusu".

207 CC – Realizacja i osobowość...
206 CC przecierał szlak, którym powoli zaczęli podążać konkurenci. Ich nowe propozycje bardzo zdywersyfikowały ofertę rynkową.
Frajda w każdych warunkach, dziś nasz 207 CC wprowadza swą silną osobowość do świata pożądania małych pojazdów używanych dla przyjemności. Sukcesor 206 CC oraz hatchbacka stanowiącego jego bazę, zrobił epokowy skok we wszystkich podstawowych dziedzinach.
Mieszcząc się w samym ognisku najlepszych wartości Peugeot, czerpie wszystko, co najlepsze z doświadczenia w zakresie koncepcji coupé-kabrioletów.

Dach "made by Peugeot"...
Jego składany, w pełni automatyczny dach, stanowi oryginalny, własny projekt Peugeot. Jest on składany na specjalistycznej linii w zakładach w Madrycie a następnie montowany na linii produkcji 207 CC w tej samej fabryce.
Ekspresyjnie wymodelowana przez centrum stylistyczne Peugeot, z muskularnej i zwartej sylwetki 207 CC emanuje naturalna sportowa dynamika, zarówno w konfiguracji coupé jak i kabrioletu.

Duma architektury...
Dla naszego 207 CC wybrano architekturę typu 2 + 2 znamienną dzięki:

– elegancji i rasowości charakteru w dwóch odmianach coupé jak i kabrioletu, dzięki dachowi, który automatycznie składa się i chowa w kufrze bagażowym;
– długości ograniczonej do wymiaru hatchbacka 207 o sportowym pasie przednim, wynoszącej 4,037 m;
– zapewnienie komfortu nawet dla osób o solidnej posturze siedzących z przodu;
– dwa pomocnicze miejsca z tylu;
– nadzwyczajne parametry bezpieczeństwa biernego uwzględniające możliwość ewentualnego dachowania, w postaci dwóch pałąków kapotażowych, wysuwających się dzięki odpalanym ładunkom pirotechnicznym.;
– tył oferuje zgrabnie wygospodarowany praktyczny bagażnik, z dojazdowym kołem zapasowym i wolnej przestrzeni mogącej pomieścić 449 l w ustawieniu coupé i 187 l w konfiguracji kabrioletu.

Dach w pełni automatyczny...
Mechanizm składanego dachu pochodzi z 206 CC. W 207 CC komfort eksploatacyjny jest znacznie lepszy, wszystko odbywa się automatycznie, bez jakiejkolwiek ręcznej manipulacji. Otwarcie bądź zamknięcie dachu trwa 25 sekund i może się odbywać podczas jazdy z szybkością nieprzekraczającą 10 km na godzinę. Przednie szyby wyposażono w system ″short drop″ (przy otwieraniu drzwi) w celu uzyskania perfekcyjnej szczelności dachu.

Doskonała sztywność bryły nadwozia...
207 CC w otwartej jak i zamkniętej konfiguracji zachowuje doskonałą sztywność bryły. Taki efekt osiągnięto dzięki usztywnieniom i wzmocnieniom konstrukcyjnym. Specyficznym elementem są specjalne ściągi umieszczone pod nadwoziem. Architektura pojazdu gwarantuje bardzo dobre warunki drogowe, całkiem przyzwoity komfort wibracyjny i to zarówno w ustawieniu coupé jak i kabriolet.

Doskonałe zachowanie się na drodze...
Zawieszenie dostosowane do szczególnych wymagań otwartego nadwozia. Wybrano zawieszenie przednie typu pseudo Mac Pherson, tylne z belką skrętną i układ kierowniczy wspomagany elektrycznie. Solidne koła jezdne (16- i 17-calowe), cztery hamulce tarczowe i wyposażenie takie jak ABS, system elektronicznego rozkładu siły hamowania, wspomaganie hamowania awaryjnego, ESP (seryjnie lub w opcji, w zależności od poziomu wykończenia lub przeznaczenia), uzupełniają bezpieczeństwo aktywne.

Bardzo technologiczne silniki...
Dwa silniki benzynowe, powstałe w wyniku współpracy grup PSA Peugeot Citroën i BMW oraz jeden silnik wysokoprężny HDi z FAP, tworzą kompletną gamę zespołów napędowych Peugeot 207 CC. Na ofertę francuską składają się:

- 1,6 l 16v benzyna; 88 kW (≈ 120 KM); 160 Nm do 4 250 obr/min.
- 1,6 l 16v benzyna THP; 110 kW (≈ 150 KM); 240 Nm do 1 400 obr/min.
- 1,6 l HDi 16v FAP; 80 kW (≈ 110 KM); 240 Nm do 1 750 obr/min. (chwilowy moment 260 Nm z "overboost")

1,6 l 16v benzyna 88 kW - EP6
EP6 jest drugim silnikiem, montowanym w wozach Peugeot, stanowiącym owoc współpracy z Grupą BMW. Zawartość technologiczna tego silnika jest prawdziwą premierą na tym poziomie gamy – system zmiennego otwarcia zaworów dolotowych stanowi uzupełnienie systemu ciągłej zmiany faz rozrządu na wałkach dolotowym i wydechowym. Wzajemna kombinacja regulacji na wałkach rozrządu i zaworach pozwala zmniejszyć znacząco zużycie paliwa, a więc i ilość emitowanego CO2, co gwarantuje skrócenie czasu reakcji. Silnik dostępny jest z ręczną skrzynią biegów o pięciu przełożeniach lub automatyczną ze sterowaniem "Tiptronic system Porsche".

1,6 l benzyna THP 16v 110 kW - EP6DT
Od kilku tygodni obecny pod maską hatchbacka modelu 207 silnik 1,6 l THP ("Turbo High Pressure") wprzęgnięto na służbę 207 CC. Innowacyjna turbosprężarka typu Twin-Scroll i system rozrządu z bezpośrednim wtryskiem benzyny pod wysokim ciśnieniem, mają swój udział w rewelacyjnej proporcji osiągów i zużycia paliwa.

1,6 l HDi 16v FAP 80 kW - DV6TED4
Dzięki tej jednostce napędowej HDi, sprzężonej z filtrem cząstek stałych (FAP) i po sukcesach w 307 i 206 CC HDi, Peugeot na nowo udowadnia, że kabriolet i diesel mogą stanowić uwodzicielską parę albo jak kto woli małżeństwo z rozsądku.

207 CC Sport, Sport Pack, Griffe...
Gama francuska 207 CC bazuje na ofercie na trzech poziomach wyposażenia:

207 CC Sport
Wyposażony całkowicie w pack "coupé kabriolet", obejmujący dach elektryczny w pełni automatyczny, aktywne pałąki, cztery elektryczne szyby, sportowy przód z okrągłymi reflektorami przeciwmgielnymi ta podstawowa wersja gamy jest wyjątkowo atrakcyjna, oferując elektryczne lusterka wsteczne, sportowe fotele, autoradio mono-CD, pilot zdalnego sterowania z trzema przyciskami, komputer pokładowy.
W zakresie bezpieczeństwa i pomocy w prowadzeniu posiada pięć poduszek powietrznych, ABS + elektroniczny rozdzielacz siły hamowania + wspomaganie hamowania awaryjnego + automatyczne włączanie świateł awaryjnych, alerty pasów bezpieczeństwa i mocowania Isofix. Fotele pokryte są siatką/tkaniną splotową.

207 CC Sport Pack
Ta wersja wyróżnia się kratką wlotu powietrza pomalowaną w kolorze aluminium, barwioną tylną szybą, kołami aluminiowymi 17 calowymi, aluminiowymi progami drzwi i zestawem pedałów z aluminiowymi nakładkami.
W zakresie bezpieczeństwa i pomocy w prowadzeniu oprócz ESP oferuje ogranicznik prędkości, kierunkowe oświetlenie statyczne, automatyczne włączanie świateł mijania.
Aby zapewnić komfort, wersja ta otrzymała automatyczną dwustrefową klimatyzację, składane elektrycznie lusterka wsteczne, wewnętrzne elektrochromatyczne lusterko wsteczne, skórzaną kierownicę, zestaw wskaźników z pięcioma zegarami z jasnym tłem, autoradio RD4 umożliwiające odtwarzanie plików MP3. Fotele pokryte są siatką/tkaniną splotową.

207 CC Griffe
Wersja stanowiąca ukoronowanie gamy oferuje lakier metalizowany w standardzie, system pomocy w parkowaniu, zmieniarkę na 5 CD, system wykrywania zbyt niskiego ciśnienia w ogumieniu. Fotele pokryte są skórą w czterech kolorach do wyboru.









Ostatnie artykuły