Filmy

Renault Polska podsumowało ubiegły rok

Renault i Dacia znalazły się wśród marek o największym wzroście sprzedaży w 2016 roku w Polsce. Marka Renault zajmuje drugie miejsce na rynku samochodów dostawczych oraz szóste na rynku samochodów osobowych.

Obie marki Grupy Renault (Renault i Dacia) w 2016 roku zarejestrowały łącznie 51 4781 samochodów, to jest o 10 041 samochodów więcej niż w roku poprzednim. To pozwoliło Grupie Renault osiągnąć 10,8% udziałów w rynku samochodów osobowych i dostawczych w Polsce. Tym samym na rynku samochodów osobowych i dostawczych, który wzrósł o 17%, sprzedaż Renault wzrosła o 21%, a Dacii o 29%, co pozwoliło na zwiększenie udziału w rynku o 0,7 p. Renault i Dacia, z rekordową sprzedażą 3 modeli: Captur, Kadjar i Duster są też liderem w segmencie SUV.

- Rok 2016 był dla nas bardzo udanym rokiem. W Polsce był to już kolejny rekordowy rok dla naszych marek. Aktualnie dysponujemy najmłodszą flotą samochodów w Europie, nasze nowości modelowe spodobały się klientom w Europie i w Polsce. Był to rok bogaty w nowości Renault (Talisman, Megane, Clio, Megane GrandCoupe). Mam nadzieję, że w 2017 roku utrzymamy wzrost sprzedaży na podobnym poziomie, a nowe modele, które będą teraz wprowadzane, pomogą nam w tympowiedział Grzegorz Zalewski, dyrektor generalny Terytorium East.

W roku 2016 zarejestrowano 23 627 samochodów osobowych Renault. Liderem sprzedaży w gamie Renault pozostaje model Clio, który znalazł 7 020 nabywców (hatchback + grandtour). Na drugim miejscu znalazł się flagowy model Renault – Megane, który sprzedał się w liczbie 4593 sztuk (hatchback + grandtour). Trzecią pozycję zajmuje Captur z liczbą 3452 sprzedane egzemplarze, którego II faza pojawi się jeszcze w tym roku.

Te trzy modele stanowią 63% całkowitej sprzedaży modeli osobowych Renault. Również tegoroczne nowości sprzedawały się dobrze: Talisman zakończył rok z wynikiem 1822 egzemplarzy.

Dacia, która jest najszybciej rozwijającą się marką w Europie, w Polsce uplasowała się w pierwszej dziesiątce, zajmując dziewiąte miejsce na rynku. Sprzedaż aut tej marki wzrosła ogółem o 30%. Dacia Duster pozostaje liderem segmentu SUV na rynku polskim, będąc jednocześnie najbardziej popularnym autem marki – 8308 nabywców modelu Duster. Ponad 1/3 sprzedanych Dusterów była wyposażona w napęd 4x4. Drugim najpopularniejszym modelem marki był model Sandero, który znalazł 3474 nabywców. Wśród samochodów dostawczych najpopularniejszym modelem marki był Dokker Van, którego zarejestrowano
2303 szt.

Ostatnie artykuły