Filmy

Wzrost sprzedaży Grupy PSA w 2016 r.

W ramach realizacji strategicznego planu rentownego wzrostu „Push to Pass”, w 2016 r. Grupa PSA zapoczątkowała ogólnoświatową ofensywę produktową, która zakłada 121 premier rynkowych w różnych regionach do 2021 r.

Wszystkie produkty wprowadzone do sprzedaży odniosły sukcesy handlowe w swoich segmentach rynku.
Doskonałą ilustracją dynamicznego rozwoju marki PEUGEOT, która zanotowała w 2016 r. wzrost o 12,3%, jest nowy SUV PEUGEOT 3008. Tylko w ciągu trzech miesięcy został on zamówiony w liczbie ponad 60 tys. sztuk, co przekracza o 70% cele postawione temu modelowi przed rozpoczęciem sprzedaży. Po wprowadzeniu na rynki około trzydziestu krajów, w pierwszym półroczu 2017 r. samochód ten trafi do salonów w pozostałych regionach świata. We Francji, w ostatnich trzech miesiącach ubiegłego roku, nowy model stał się liderem segmentu C-SUV. Nowy SUV PEUGEOT 3008 jest doskonałym odzwierciedleniem poprawy wizerunku marki PEUGEOT, gdyż 86% zrealizowanych zamówień obejmuje wersje o wysokim poziomie wyposażenia: Allure, GT-Line oraz GT. PEUGEOT kontynuuje swój rozwój na arenie międzynarodowej realizując 43% sprzedaży na rynkach pozaeuropejskich, co oznacza wzrost o 4 punkty w porównaniu do 2015 r.
Nowy SUV PEUGEOT 4008 wprowadzony do sprzedaży w listopadzie 2016 r. w Chinach, produkowany w nowej fabryce w Chengdu specjalizującej się w segmencie SUV, osiągnął już 120% wyznaczonego celu. Przyjęto już 11 500 zamówień na ten model, w tym 40% na wersje o wysokim poziomie wyposażenia, i to w czasie krótszym niż sześć tygodni sprzedaży.

Nowy CITROËN C3, który sprzedał się w liczbie 40 tys. sztuk od wprowadzenia na rynek w listopadzie, sprawił, że sprzedaż C3 w czwartym kwartale wzrosła o 63% przy bardzo wysokim, 50-procentowym udziale zamówień na najbogatsze wersje i 75-procentowym na wersje o dwukolorowym nadwoziu. Takie decyzje klientów o wyborze wersji są odbiciem pozycjonowania marki CITROËN, którego głównymi założeniami są komfort i wyróżnianie się na tle pozostałej oferty rynkowej.
Po odnowieniu oferty modeli w ciągu ostatnich 12 miesięcy, marka DS sukcesywnie wkracza do segmentu premium. DS 3 plasuje się wśród trzech najlepiej sprzedających się samochodów miejskich klasy premium w Europie, zaś DS 4 Crossback, elegancki crossover, stanowi 34% łącznej sprzedaży duetu DS 4 & DS 4 Crossback. 81% sprzedaży modelu DS 5 stanowią wersje z najwyższym wyposażeniem.
Ponadto w 2016 r. Grupa rozwinęła ofensywę produktową na rynku samochodów dostawczych wprowadzając 7 nowych wersji samochodów PEUGEOT Expert i CITROËN Jumpy, w tym odmiany osobowe tych modeli: samochody PEUGEOT Traveller i CITROËN SpaceTourer.
W Europie sprzedaż Grupy w 2016 r. wyniosła 1 930 000 samochodów, co stanowi wzrost o 3,6%. Marka PEUGEOT, która odnotowała zwiększenie sprzedaży o 4,4%, umacnia tę zwyżkową tendencję Grupy. Jest to w szczególności zasługą nowego SUV-a PEUGEOT 2008 (+ 16% i 184 200 sprzedanych samochodów) zajmującego drugie miejsce w swoim segmencie, PEUGEOT Partnera (+ 8% i 114 200 sprzedanych samochodów) oraz PEUGEOT 208, dojrzałego bestsellera marki odnoszącego niesłabnący sukces (+ 8% i 274 000 sprzedanych samochodów). To samo można powiedzieć o marce CITROËN, która przy wzroście o 4,3% odnotowała największą sprzedaż od pięciu lat (762 tys. sztuk). Oprócz ubiegłorocznych premier rynkowych (E-Mehari, nowy Jumpy, SpaceTourer, nowy C3), do dynamicznego rozwoju marki w znacznej mierze przyczynił się model C4 Picasso – referencja w segmencie minivanów – po odnowie, jaką przeszedł we wrześniu, (109 tys. sprzedanych samochodów), a także zdecydowany sukces dostawczego Berlingo, zajmującego drugie miejsce wśród najlepiej sprzedających się furgonetek w Europie. Marka DS nadal rozwija oddzielną sieć sprzedaży liczącą 112 punktów DS Store i DS Salon. 1 grudnia 2016 r. miała miejsce inauguracja pierwszego DS Urban Store w samym sercu prestiżowego centrum handlowego Westfield w Londynie.

Ostatnie artykuły