Filmy
  • Wywiady
  • Co nowego w branży użytkowych...

Co nowego w branży użytkowych...

Nowy rok to dla wielu firm czas statystyk, podsumowań, wyliczania zysków i strat. Ale początek roku to również dobry moment na planowanie przyszłości i rozmowa o tym co jeszcze można zrobić, aby osiągnąć większy sukces.
Jak wiadomo 2006 r. zapisał się w branży pojazdów użytkowych, jako okres wielu premier, rekordowych zysków i wielu nowych inwestycji w firmach.
Jaki więc będzie ten 2007, czy można już pokusić się o pierwsze prognozy?

Beata Galas, MAN-STAR TRUCKS:


W 2007r. Grupa MAN szykuje wiele propozycji i nowości dla swoich Klientów. Naszym priorytetem są pojazdy segmentu powyżej 16t DMC. Nie oznacza to jednak, że mniejszą wagę przywiązujemy do lżejszych modeli, które również znajdują się w naszej ofercie.
Podobnie jak w latach poprzednich, także w tym roku planujemy kilka premier, m.in. pokażemy 26-tonowego TGM 6X4 oraz nowe typy pojazdów TGA z napędem HydroDrive®. Z nowinek technicznych, warto wspomnieć, że już niedługo na wyposażeniu standardowym ciężarówek TGL i TGM znajdzie się wielofunkcyjna kierownica MFL. W TGA znajdzie się zautomatyzowana skrzynia biegów Tip Matic w wersji off road oraz dla flot.
Nasze pojazdy otrzymają również system aktywnej stabilizacji przechyłów. Wprowadzimy także układ ESP dla podwozi (w ciągnikach ten układ jest już montowany).
W dalszym ciągu będziemy powiększać rodzinę modeli TGL i TGM. Pojawią się wersje z nowymi rozstawami osi oraz w segmencie 15 t dmc. dostępna będzie kabina brygadowa (DOKA).
W 2007 r. planujemy otworzyć kolejne pięć serwisów sieci Truck Center. Nasza firma zamierza zainwestować w ten rodzaj usług kolejne 24 mln euro.

Tom Jörning, Volvo Polska Samochody Ciężarowe:


Rok 2006 pod wieloma względami okazał się kolejnym dobrym rokiem dla Volvo Trucks w Polsce i na świecie. W chwili obecnej dysponujemy całkiem odnowioną i kompletną gamą pojazdów ciężarowych na rynku, oferujących naszym klientom jeszcze większą wydajność i opłacalność transportu oraz większą dbałość o środowisko.
Dlatego optymistycznie patrzymy w przyszłość, liczymy że w 2007r. wraz z oczekiwanym dalszym szybkim tempem wzrostu gospodarczego w Polsce, nastąpi dalszy rozwój rynku, a wraz z nim odnotujemy jeszcze większą niż w roku ubiegłym sprzedaż oferowanych przez nas samochodów ciężarowych i towarzyszących im usług.
Tradycyjnie najsilniejsi jesteśmy w segmencie pojazdów o dmc. powyżej 16 t, ale teraz wraz z całkiem nową i kompletną gamą pojazdów mamy nadzieję na wzmocnienie swojej pozycji również w pozostałych, lżejszych segmentach. Nasze nowe pojazdy Volvo FL i Volvo FE stanowią dalsze rozwinięcie koncepcji kompleksowego podejścia do produktów i usług, potwierdzającego wizerunek Volvo jako twórcy i dostawcy kompletnych rozwiązań transportowych. Naszym celem jest, by dealer mógł pełnić funkcję miejsca, gdzie klient ma dostęp do wszystkiego, co dotyczy jego działalności transportowej. Chcemy oferować usługi, które są tak samo ważną częścią koncepcji handlowej firmy Volvo, jak samochody ciężarowe.
Już na początku 2007 r. przeniesiemy się do naszej nowej siedziby – wzorcowego, wielofunkcyjnego Centrum Volvo w Nadarzynie koło Warszawy, obejmującego wiele dziedzin działalności w ramach Grupy Volvo, w tym nowoczesny i największy w kraju punkt Volvo Truck Center. Będzie to z pewnością wydarzenie bez precedensu, do którego jednak nie ograniczymy się mówiąc o dalszym rozwijaniu i udoskonalaniu naszej sieci i oferowanych przez nią usług. Dlatego planujemy również nowe lokalizacje dla naszych punktów serwisowych, w pierwszej kolejności myśląc o obiektach Volvo Truck Center w Krakowie i Gdyni. Wszystko to po to, aby nasze produkty i usługi były jeszcze bardziej dostępne i realizowane na jeszcze wyższym poziomie.
Zgodnie z przyjętą przez naszą firmę polityką, nigdy nie informujemy o nowych produktach z wyprzedzeniem, ale chciałbym podkreślić jedno: w Volvo Trucks mamy ambicję być motorem postępu – dlatego firma nieustannie rozwija się i szuka nowych rozwiązań, ulepszając swoje produkty i usługi tak, aby spełniały oczekiwania najbardziej wymagających klientów. Dlatego z pewnością i w tym roku nie zabraknie wielu nowości w naszej ofercie.

Zbigniew Kołodziejek, DAF Trucks Polska:


Mogłoby się wydawać, że po pełnym sukcesów 2006, rok 2007 będzie mógł jawić się jako nudny i pozbawiony wydarzeń. Nic bardziej mylnego. Przypomnę tu, że w roku 2006 wprowadziliśmy nowe pojazdy serii LF, CF oraz oczywiście XF105, zajęliśmy pierwsze miejsce w dostawach ciągników siodłowych w segmencie powyżej 15 t DMC, drugie miejsce w dostawach pojazdów w segmencie pow. 6 t dmc., wreszcie XF105 został Ciężarówką Roku Polskiego Trakera, oraz Międzynarodowym Samochodem Roku 2007, a seria LF otrzymała wyróżnienie jako najlepszy samochód ciężarowy dla Małego i Średniego Biznesu, a cała sieć dealerska DAF odnotowała rekordowe wyniki w ilości zarówno sprzedanych jak i dostarczonych pojazdów marki DAF. Natomiast już 1 stycznia 2007 zaczęliśmy od mocnego wejścia, otwierając podwoje nowego dealera DAF w Polsce, firmy TB Truck & Trailer Serwise Sp. z o.o. z siedzibą w Wolicy k. Warszawy. Firma TB jest najstarszym niezależnym dealerem DAF w Holandii, i dysponując 5 stacjami serwisowymi jest jedną z najważniejszych organizacji dealerskich DAF w tym kraju. W ogóle inwestycje w sieć serwisową zaplanowane na rok 2007 są imponujące. Nasz dealer z północy – firma DBK – otworzy nowy obiekt serwisowy przy obwodnicy trójmiejskiej w Gdańsku, firma ESA Trucks Poznań Sp. z o.o. kończy budowę swojej siedziby, połączonej z nowoczesnym obiektem serwisowym, przy węźle komornickim autostrady A2 koło Poznania, a firma Wanicki odda w tym roku aż trzy na wskroś nowoczesne obiekty serwisowe w Lublinie, Rzeszowie oraz Krakowie (ten ostatni obiekt to centrum napraw powypadkowych dla samochodów ciężarowych powstające obok istniejącego obiektu serwisowego DAF). W bieżącym roku zaoferujemy naszym klientom System Telematyczny DAF, który już od drugiego kwartału będzie można zamawiać ex-factory do nowych pojazdów DAF. Jest to najnowocześniejszy system tego typu w Europie, którego niezaprzeczalną zaletą jest możliwość bezproblemowej komunikacji z innymi tego typu systemami, oferując przy tym wiele unikalnych funkcji pozwalających na obniżenie kosztów eksploatacji floty. Kolejną nowością będzie wprowadzenie do oferty handlowej na rynek polski w drugiej połowie roku naszej usługi finansowej PFE (PACCAR Financial Europe) co pozwoli nam zaoferować naszym klientom konkurencyjne pakiety finansowania zakupów pojazdów marki DAF. Oczywiście bardzo istotna sprawa to nasze pojazdy. W bieżącym roku będziemy kontynuować wprowadzanie na rynek polski pojazdów serii CF oraz LF w tym do zastosowań specjalnych. Bardzo szeroka gama produktowa, znajdująca się w ofercie autoryzowanych dealerów DAF w Polsce pozwoli na zaoferowanie pojazdu do każdego, nawet najbardziej specjalistycznego rodzaju zastosowań. Mamy w ofercie, bowiem, pojazd na każde potrzeby klientów. Dzięki technologii DAF SCR jesteśmy w stanie zaoferować takie rozwiązania, które skutecznie obniżają koszt przejazdu kilometra, umożliwiając naszym klientom bardziej skuteczne konkurowanie na dzisiejszym rynku transportowym.

Thomas Bertilsson, Scania Polska:


W 2007r. spodziewamy się kontynuacji wzrostu gospodarczego oraz znacznie większego napływu funduszy unijnych przeznaczonych na rozwój infrastruktury. Oznacza to wzrost inwestycji, a co za tym idzie znaczny wzrost zapotrzebowania na pojazdy użytkowe, w tym przede wszystkim w sektorze budowlanym.
Istotnym czynnikiem, który wpłynie na zwiększenie sprzedaży nowych pojazdów ciężarowych, jest brak na rynku pojazdów używanych.
W swojej ofercie Scania przedstawi pojazdy napędzane silnikami spełniającymi normy Euro 5 oparte na technice EGR, co dla Klienta oznacza wygodę w eksploatacji polegającą na braku dodatków w postaci mocznika.
W ofercie znajdą się również systemy bezpieczeństwa Scania: system utrzymania toru jazdy LDWS, aktywny tempomat, system monitorujący ciśnienie w oponach oraz alkomat połączony z immobilizerem.
Dział autobusów Scania Polska podejmie działania promujące na szerszą skale autobusy miejskie zasilane etanolem. Pierwsze tego typu pojazdy zostały dostarczone w 2006 roku dla MZK Słupsk.
W nadchodzącym roku spodziewamy się znaczącego wzrost zainteresowania naszych klientów umowami obsługowo-naprawczymi, które ułatwiają planowanie kosztów eksploatacji pojazdów, zmniejszają wydatki na ten cel, a tym samym zwiększają konkurencyjność firm transportowych.
Wśród oferowanych usług przewidujemy wzbogacenie oferty pojazdów przeznaczonych do krótkoterminowego wynajmu. Rozwija się też Szkoła Jazdy Scania – do jazd szkoleniowych będą wykorzystywane dwa pojazdy wyposażone w silniki spełniające normy Euro4 i Euro5. (w roku 2006, przeszkoliliśmy blisko 1000 kierowców)
Niezmiernie ważnym wydarzeniem 2007r. będzie III edycja konkursu Young European Truck Driver rozgrywanego we wszystkich krajach UE.
Konkurs organizowany z inicjatywy Scania ma na celu podniesienie kwalifikacji młodych kierowców, co wpływa na poprawę bezpieczeństwa na drogach. Scania przewiduje, że w konkursie weźmie udział ponad 20 tysięcy kierowców. W eliminacjach organizowanych w Polsce przewidujemy udział ponad 1000 młodych kierowców.

Jan Madeja, DaimlerChrysler Automotive Polska:


W 2007r. chcielibyśmy jeszcze bardziej powiększyć swoje udziały w segmencie pojazdów powyżej 16 t dmc. W naszej ofercie pojawią się Axory z nowymi 12- i 16-biegowymi skrzyniami Mercedes PowerShift. Są one wyposażone w wiele funkcji, które poprawiają komfort jazdy i usprawniają pracę kierowcy, m.in. tryb Eco Roll, tryb Power, inteligentny tempomat czy tryb Rock-free.
Nowy rok będzie obfitował także w wiele premier. Już dziś mogę zdradzić, że zamierzamy wprowadzić na rynek Sprintera z napędem 4x4.
W dalszym ciągu chcemy rozwijać naszą sieć dilerską i serwisową. W tym roku kontynuujemy certyfikację ISO 9000 w naszych serwisach oraz wdrażamy program CSI No 1.

Marcin Majak, Renault Trucks Polska:


W 2006r. Renault Trucks wymienił całą gamę pojazdów ciężkich. Teraz przyszła pora na rodzinę samochodów dostawczych.
Najbliższa premiera 2007r. to Maxity. Samochód o konstrukcji przypominającej klasyczną ciężarówkę. Jest on oparty na ramie nośnej z kabiną wagonową, napędem na tylne koła i z pojedynczymi lub bliźniaczymi kołami z tyłu. Masa całkowita pojazdu, w zależności od wersji, będzie się wahała od 2,8 do 4,2 t. Silnik Maxity stanowi 110-,130- lub 150-konna jednostka napędowa.
Nieco później do sprzedaży trafi zmodyfikowany Mascott oraz Midlum z napędem 6x2, którego zabrakło podczas prezentacji nowej gamy pojazdów dystrybucyjnych we wrześniu 2006r. Trzeba przy tym zauważyć, że Mascott to samochód zaledwie 2 letni.
Wkrótce na rynku pojawi się także limitowana seria Magnum Vega z bardzo bogatym i efektownym wyposażeniem.
Rok 2007 to także czas, w którym udoskonalimy naszą sieć serwisową. Będziemy się starali wyprzedzić oczekiwania klientów. Oczywiście będą otwarcia nowych punktów serwisowych, ale także chcemy wprowadzać nowe usługi.
Zamierzamy rozpowszechniać, wśród klientów Renault Trucks, usługę Go24. Polega ona na tym, że gdy do serwisu trafi niesprawny samochód, my zobowiązujemy się do tego, że wróci on na drogę w ciągu 12 godzin. Jeśli nie… płacimy za każdą dobę unieruchomienia pojazdu. Więcej o szczegółach tej usługi mogą się Państwo dowiedzieć od pracowników obsługi w naszych serwisach.

Ireneusz Sobieski, DBK:


Firmy z Grupy DBK planują w 2007 r. zwiększyć sprzedaż o ok. 20%. I tak: DBK Sp. z o. o. autoryzowany dealer DAF planuje sprzedaż na poziomie 1500 szt. nowych ciężarówek (rok 2006 zakończył się sprzedażą 1350 szt.); Bene Trucks Sp. z o .o .(wcześniej DBK Trucks) – spółka zależna od DBK, importer pojazdów używanych, planuje sprzedaż 1300 pojazdów (rok 2006 zakończył się sprzedażą 1100 pojazdów); Eurotrailer Sp. z o. o . – spółka zależna od DBK, autoryzowany dealer pojazdów firmy Koegel, planuje sprzedaż 800 naczep tej marki (w roku 2006 sprzedano 700 naczep).
Szczególny nacisk planujemy położyć na segmenty pojazdów specjalnych, tzn. na pojazdy budowlane, komunalne, śmieciarki itp. Ponadto planujemy zintensyfikować działania w segmentach lekkich ciężarówek, tzn. pojazdów w segmencie do 15 t DMC – DAF LF.
W obu przypadkach udziały rynkowe DAF są poniżej naszych oczekiwań, zamierzamy to zmienić. W tych segmentach oczekujemy dalszych wzrostów sprzedaży.
Jeżeli chodzi o sieć serwisową to oprócz tego iż, właśnie w tych dniach przeprowadzamy się do nowego bardzo nowoczesnego obiektu serwisowego DAF w Gdańsku, planujemy także kolejne dwie inwestycje w Szczecinie i Białymstoku. Uruchomiliśmy już procedury w celu uzyskania pozwolenia na budowę. Ponadto planujemy otwarcie 3–5 serwisów partnerskich – to nowy projekt w fazie przygotowania, który jest oparty na partnerstwie DBK i niezależnych podmiotów.
Jeżeli chodzi o nowe produkty to na uwagę zasługuje fakt, że przez spółkę zależną od DBK – firmę Benepol, od 1 lutego 2007 r. zaoferujemy klientom Grupy DBK możliwość zakupu i serwisowania lekkich ciężarówek Volkswagena, tzn. Caddy, Transportera i Craftera. Ponadto planujemy rozszerzyć sieć sprzedaży pojazdów używanych na południu Polski o punkty w Katowicach i Wrocławiu.
Właśnie uzyskaliśmy certyfikaty: zarządzana jakością ISO 9001 i zarządzania 14001,co niewątpliwie bardziej podniesie poziom usług oferowanych przez DBK.
Od 1 grudnia 2007 w naszej sieci sprzedaży dostępna jest również dodatkowa usługa finansowania zakupu pojazdów, tj. najem długoterminowy. Jej nowatorstwo polega na tym, że klient płaci stałą miesięczną opłatę w ramach, której zawarte są wszystkie koszty dodatkowe, np. koszty serwisu, opon, ubezpieczenia itp.
Wszystkie w/w nowe projekty są konsekwencją przyjętej kilka lat temu strategii Total Care tzn. zaoferowania klientom Grupy DBK możliwe dużej ilości usług, produktów dotyczących transportu, serwisu i finansowania zakupu w ramach jednej organizacji.

Leszek Kempiński, Kulczyk Tradex:

Odnowiona paleta samochodów użytkowych Volkswagen pozwala nam z dużym optymizmem spoglądać w 2007 r. Wraz ze stopniowym zwiększaniem się całego rynku, jaki obserwujemy od kilu lat, planujemy konsekwentnie umacniać swoją pozycję poprzez dalszy wzrost sprzedaży modeli Caddy, Transporter i Crafter. Szczególną uwagę zamierzamy zwrócić na segmenty, w których widzimy jeszcze spory potencjał rozwoju. Wprowadzimy do sprzedaży Caddy Maxi, kolejną wersję tym razem o większej ładowności tego popularnego miejskiego samochodu dostawczego. Zamierzamy również poszerzyć ofertę samochodów Crafter o autobusy. Ten rodzaj pojazdów jest szczególnie chętnie wykorzystywany w komunikacji podmiejskiej i turystyce.
Priorytetem przez cały czas jest dla nas dostarczanie samochodów przyjaznych dla środowiska i dlatego wszystkie dostępne w Polsce model spełniają normę emisji spalin Euro 4. Obserwując światowe tendencje poszliśmy jeszcze dalej i poszerzyliśmy ofertę o Caddy EcoFuel, czyli pojazd zasilany gazem ziemnym. Spodziewamy się, że w 2007 r. będzie rosło zainteresowanie przedsiębiorstw takimi modelami.
Warto również wspomnieć o postępującej specjalizacji kupowanych samochodów. Udział pojazdów przebudowywanych, zgodnie z potrzebami klientów jest coraz większy w ogólnej sprzedaży i z pewnością zaproponujemy kilka nowych rozwiązań w tym obszarze.

Tomasz Bartoszewicz, Wielton:


Wielton planuje zwiększyć produkcję do ponad 4500 szt. pojazdów oraz utrzymać poziom eksportu w wysokości 40%, głównie do krajów wschodnich. Według naszej prognozy na 2007r. utrzyma się wzrost sprzedaży w Polsce z uwagi na duże zainteresowanie kabotażem wśród przewoźników, zmianami przepisów oraz rozwojem rynku wewnętrznego. Nie będzie to już tak spektakularny wzrost jak w 2006r., jednak zwiększenie sprzedaży nawet o 10–15% względem roku ubiegłego, stanowić będzie niezły wynik.
Oferta naszych produktów jest bardzo szeroka. W dziesięciu grupach zawiera prawie sześćdziesiąt różnych typów pojazdów. Trzon naszej produkcji nadal będą stanowić podstawowe modele cenionych przez klientów naczep wywrotek MASTER KIPPER, wykonywanych przy użyciu najnowocześniejszych robotów. Poza tym stawiamy również na naczepy skrzyniowe i kurtynowe pod ładunki gabarytowe(także w wersjach: mega 950 i middle mega 1050) oraz wysokiej jakości zestawy przestrzenne w wersji skrzyniowo-plandekowej i kurtynowej na niemal wszystkich markach podwozi ciężarowych są najczęściej kupowanymi produktami marki WIELTON.
Nasz dział konstrukcyjny nieustannie pracuje nad ewolucją naszych produktów starając się dostrzegać i zaspokajać coraz to nowsze potrzeby naszych klientów. Silną stroną naszej firmy jest jednak to, że wdrażamy do seryjnej produkcji tylko rozwiązania dokładnie sprawdzone wieloma cyklami testów. Wydłuża to wprawdzie czas, ale daje oczekiwane efekty w postaci zadowolenia klientów. Takie okresowe modernizacje można napotkać w niemal każdym naszym pojeździe. Co do nowych modeli to z pewnością na uwagę zasługuje naczepa w wersji mega z niskim siodłem (920 mm) wykonana na układzie osi z hamulcem tarczowym pod koła 22,5’’ oraz naczepy specjalnie wykonywane pod transport międzynarodowy ze wzmocnieniami, pod tzw. bezpieczny ładunek (potwierdzonymi uzyskanym w czerwcu 2006 r. certyfikatem VDI 2700 wydanym przez TUV NORD).
Wielton prowadzi również prace nad rozwojem zabudów wywrotek tylnozsypowych.
Na dzień dzisiejszy możemy się pochwalić 26 punktami serwisowymi w Polsce i 29 poza granicami, sieć ta jest stale rozbudowywana i audytowana celem utrzymania najwyższej jakości usług. W 2007r. wdrażamy i udostępniamy dla serwisów i dealerów zagranicznych nowy system związany z dystrybucją części zamiennych.
W ciągu roku zamierzamy, przy współpracy z firmami leasingowymi, prowadzić liczne akcje promocyjne chcąc ułatwić naszym klientom pozyskanie korzystnego finansowania na nasze produkty.

Ireneusz Jagiełło, EWT Truck&Trailer:


W 2007r. EWT Truck&Trailer planuje dostarczyć 2970 pojazdów na rynek Polski.
Oferujemy wszystkie modele naczep produkowanych przez Schmitz Cargobull. Pojazdami, których sprzedajemy najwięcej na polskim rynku są naczepy plandekowe i chłodnicze. W zakresie tego rodzaju pojazdów nasza oferta obejmuje naczepy typu firanka, skrzyniowa oraz naczepy typu mega.
Na rynku naczep chłodniczych zajmujemy bardzo mocną pozycję, którą chcielibyśmy nadal utrzymać. W 2007 r. planujemy również zwiększyć nasz udział w sprzedaży naczep samowyładowczych, rynek ten obecnie bardzo się rozwija.
W tym roku zamierzamy również wprowadzić na rynek polski naczepy typu Varios, których premiera miała miejsce na Targach IAA w Hanowerze w 2006 r. Naczepa ta może być połączona z ciągnikiem siodłowym o wysokości siodła 950–1150 mm, przy ogumieniu 385/55 R 22,5. Wysokość wewnętrzna tego typu naczep wynosi 300mm.
W naszej ofercie pojawią się także zabudowy samowyładowcze produkowane przez Schmitz Gotha.
W I kwartale 2007 r. planujemy otwarcie nowego kompleksu biurowo-serwisowego Cargobull Trailer Center w Otarzewie k/Warszawy. W jego skład będą wchodziły: hala montażowa, hala diagnostyczna i naprawcza z lakiernią, kompleks biurowy wraz z salonem wystawowym.
W najbliższym czasie nastąpi otwarcie nowych punktów sprzedaży w Poznaniu, Wrocławiu i Lublinie. Planujemy również rozpoczęcie budowy kompleksu Truck&Trailer Center w Strykowie k/Łodzi, pod którą zakupiliśmy grunt w listopadzie 2006r.
Chciałem nadmienić, że od maja 2005r. działa w Polsce leasing producenta Cargobull Finance. Oferuje on różnorodne formy finansowania naczep Schmitz. Jesteśmy pierwszym producentem naczep oferującym leasing fabryczny.

Maciej Michalski, POZKRONE:


Koniunktura na rynku w dużej mierze zależy od warunków, które stwarzane są przedsiębiorcom poprzez rządzących. Polska branża transportowa potrzebuje stabilności kursu złotego wobec euro, tak aby można było w dłuższym okresie kalkulować przychody i koszty, co stwarzałoby jednocześnie możliwości efektywniejszego konkurowania z przewoźnikami europejskimi.
Do priorytetowych produktów w naszym portfolio należą naczepy typu mega (KRONE Mega Liner), kurtynowe (KRONE Profi Liner) i chłodnie (KRONE Cool Liner). Wszystkie modele wyposażone są w pełną ochronę antykorozyjną dzięki procesowi kataforezy.
Producent – firma KRONE - na bieżąco wprowadza nowości, które renomowani dostawcy komponentów opracowują z myślą o jak najdłuższej żywotności i trwałości oferowanych produktów. W efekcie końcowym przekłada się to na niższe koszty eksploatacji i wyższą wartość odsprzedaży.
Firma cały czas rozszerza bazę serwisową dbając jednocześnie o wysoki standard świadczonych usług. Ponadto cały czas rozwijamy nasz dział handlowy, aby sprostać najwyższym wymaganiom naszych Klientów.
Spółka Akcyjna POZKRONE, będąca od ponad 10 lat Generalnym Importerem Pojazdów KRONE, planuje cały czas być jak najbliżej Klienta. Nasz priorytet to doradztwo począwszy od pomocy przy wyborze odpowiedniego produktu, poprzez kompletację zamówienia i wskazanie właściwego finansowania, po szybką i fachową obsługę posprzedażną.

Michał Wiśniewski, Feber:


Budowy, inwestycje infrastrukturalne i drogowe stały się bezpośrednią przyczyną wzrostu popytu na wywrotki. Efektem tego produkujemy 26 rodzajów wywrotek non stop. Obecnie w produkcji znajduje się gama naczep samowyładowczych w trzech długościach, pięciu wysokościach burt, w wykonaniu stalowym lub aluminiowym oraz z kilkoma rodzajami zamknięcia ściany tylnej. Jeżeli dodamy do tego specjalne, izolowane termicznie wywrotki i pojazdy wielkopojemnościowe (powyżej 60 m3) do przewozu trocin, kory itp., to otrzymamy typoszereg 100 modeli! Naszą ofertę uzupełniają naczepy skrzyniowe, kurtynowe, niskopodwoziowe, zestawy wielkopojemne 120m3 oraz cysterny produkowane wspólnie z firmą PRO-WAM. Wielkość sprzedaży dynamicznie rośnie. Realne wydają się być prognozy na poziomie 800–850 pojazdów. Feber zyskał dobrą renomę wśród klientów krajowych, oraz wysokie notowania na wymagających rynkach eksportowych. Chcielibyśmy, aby w 2007r. eksport osiągnął co najmniej wielkość 25% naszej produkcji. Sytuacja na krajowym rynku producentów naczep stwarza nam szansę na zajęcie w tym roku pozycji lidera w segmencie pojazdów samowyładowczych. Chcąc wykorzystać tę szansę podjętych zostało wiele kroków inwestycyjnych mających na celu stały wzrost produkcji z zachowaniem dotychczasowych, restrykcyjnych norm jakościowych. I tak powstają kolejne stanowiska do produkcji skrzyń stalowych i aluminiowych, uruchomiony zostaje drugi stół do spinania ram. Montaż pojazdów obywał się będzie w systemie potokowym. Do tego należy dołożyć mnóstwo nowego oprzyrządowania począwszy od ręcznych elektronarzędzi, kończąc na wielotonowych obrabiarkach. Rozważamy również dalsze inwestycje infrastrukturalne oraz zakup terenu pod budowę nowych hal. Mając na uwadze dalszy rozwój produktu od 2007r. zostaje wdrożona do produkcji seryjnej nowa rama ze stali DOMEX.
W tym roku będziemy również – co już jest wiadome dzięki zawartym kontraktom – największym importerem osi DaimlerChrysler w Polsce.

Krzysztof Justyna, Primbox:


W 2007 r. Primbox planuje wytworzyć ogółem 1500 szt. pojazdów. Największym powodzeniem u naszych Klientów cieszą się zestawy kubaturowe, naczepy kurtynowe i burtowe (typu mega) oraz przyczepy wywrotki typu tandem i tridem.
Nasz dział konstrukcyjny stale opracowuje nowoczesne rozwiązania wykorzystywane w transporcie drogowym i modernizuje dotychczasowe wyroby. W niedługim czasie zamierzamy wprowadzić do produkcji dwa nowe pojazdy: naczepę z ruchomym tylnym zespołem osi oraz przyczepę do przewozu drewna.
W ubiegłym roku zakupiliśmy we Wrocławiu 8 hektarowy teren inwestycyjny, na którym powstaje nowoczesny zakład produkcyjny. W 2007 roku zakończymy tą inwestycję (całkowity jej koszt przekroczy 20 mln zł). Nakłady te w części przeznaczone były na adaptacje i modernizację, ale największa jej część skierowana jest na wdrożenie najnowszych technologii. Skróceniu ulegną terminy realizacji zamówień na pojazdy.
Poprzez uruchomienie całego nowoczesnego zakładu produkcyjnego nasi Klienci otrzymają produkty najwyższej jakości, większy zakres usług serwisowych i wyższe standardy obsługi.

Krzysztof Krauze, Lux Truck:


W 2007 r. planujemy sprzedać 1000 szt. nowych naczep Fliegl oraz około 500 szt. pojazdów używanych.
Obecnie mamy promocyjne ceny na naczepy firanki i naczepy podkontenerowe. Właśnie sprzedaż tych modeli pojazdów jest naszym priorytetem. W ciągu roku planujemy też promocję na naczepy wywrotki.
Wkrótce w Polsce wprowadzimy dla naszych Klientów 24 godzinne serwisy. Na terenie Europy już takie punkty działają. Klient, w razie awarii pojazdu jest kierowany przez centralne biuro serwisowe, mieszczące się w Niemczech, do najbliższej placówki.
Obecnie prowadzimy rozmowy z punktami serwisowymi, które podejmą współpracę zapewniającą naszym Klientom 24 godzinną obsługę. Takie punkty chcemy utworzyć we wszystkich większych miastach Polski.
Nasi klienci, już od dawna są rzetelnie obsługiwani przez doświadczonych handlowców-doradców.
Staramy się, aby odpowiedź na zapytania ofertowe trafiające do nas, Klienci otrzymali w ciągu do 15 minut. Osoby chcące pozyskać kredyt na zakup naszych pojazdów mają z naszej strony szereg ułatwień. Umożliwiamy klientowi nie posiadającemu gotówki, pozyskanie finansowania nawet w ciągu kilku godzin.

Marcin Adasik, CMT Chojnice:
Na 2007r. planujemy sprzedaż na poziomie ok. 500 szt. produktów. W Polsce naszym priorytetem nadal pozostaną naczepy wywrotki, natomiast na export – produkty specjalistyczne.
Naszą dewizą jest produkcja środków transportowych, w takiej wersji i w takim wyposażeniu, jakie są wymagane przez użytkowników, czyli produkt wg życzenia Klienta.

Ostatnie artykuły