Filmy
  • Moto-pasje
  • Mercedes-Benz podczas Goodwood Festival of Speed 2011

Mercedes-Benz podczas Goodwood Festival of Speed 2011

Mercedes-Benz Classic gościł na Goodwood Festival of Speed 2011, organizowanym w dniach 30 czerwca - 1 lipca 2011 r. pod hasłem: Rajdowe Rewolucje - punkty zwrotne, które ukształtowały motorsport.


Największa w historii festiwalu wystawa Mercedes-Benz Classic to hołd dla 125-letniej historii automobilizmu i kluczowych momentów w dziejach firmy - od trójkołowca Karla Benza z 1886 r., aż do innowacyjnej rodziny aut BlueEFFICIENCY. Goście tegorocznej edycji Goodwood Festival of Speed mieli rzadką okazję, by podziwiać w jednym miejscu bogatą gamę historycznych modeli Mercedes-Benz, a wśród nich m.in.: Simplex 40 hp z 1902 r, 500 K Cabriolet B (W 29, rocznik 1936), legendarny 300 SL Gullwing Coupe (W 198) czy wprowadzony w 1975 r. 450 SEL 6.9 (W 116).


Pierwszy dzień wystawy dedykowano czystej krwi sportowcom ze stajni Mercedesa - SLS AMG Coupe, SL 63 AMG oraz C 63 AMG. Dostępne na wyciągnięcie ręki, najmocniejsze modele lśniły obok nowego SLK i Klasy C Coupe. Po raz drugi w historii festiwalu odbył się także Moving Motor Show, w którym 100 szczęśliwców mogło zasiąść za sterami najnowszych modeli Mercedes-Benz. Pierwszy wyścig na terenie posiadłości Goodwood House na południu Wielkiej Brytanii odbył się już w 1936 r. W obecnej formie festiwal odbywa się od 1993 r. i od tej pory jest obowiązkową pozycją w kalendarzu miłośników motoryzacji. Można tu spotkać światowego formatu gwiazdy motorsportu i z bliska obejrzeć zabytkowe automobile, współczesne auta sportowe oraz bolidy Formuły 1.

Wśród punktów zwrotnych, które ukształtowały motorsport nie mogło zabraknąć Rajdowych Rewolucji Mercedesa. W ramach obchodów tegorocznej edycji festiwalu, na starcie liczącego 1,86 km długości górskiego rajdu stanęły: W 165 Srebrna Strzała z 1939 r, zaprojektowany specjalnie na Tripoli Grand Prix, zwycięzca 24-godzinnego wyścigu Le Mans 300 SL (W 194) z 1952 r, bohater wyścigów aut turystycznych DTM 190 2.5 16V EVO II (1990 rok) oraz SLS AMG GT3, który niebawem wystąpi w FIA GT3 Championship. Tradycyjnie, za kierownicą zasiadły żywe legendy motorsportu: John Surtees, Paul Stewart, Klaus Ludwig oraz Bernd Schneider

Źródło: Mercedes-Benz Polska

Ostatnie artykuły