Filmy
  • Moto-pasje
  • Fiat Chrysler Automobiles na „Milano AutoClassica 2015"

Fiat Chrysler Automobiles na „Milano AutoClassica 2015"

Samochody Grupy Fiat Chrysler Automobiles gwiazdami „Milano AutoClassica”.

· Od 20 do 22 marca 2015 r. w Mediolanie odbywa się jedna z najważniejszych wystaw samochodów zabytkowych, w których uczestniczyć będzie Grupa FCA ze swoimi zabytkowymi samochodami oraz aktualnie produkowanymi modelami marek Alfa Romeo, Fiat, Abarth, Jeep i Lancia.
· Na stoisku Alfy Romeo można będzie podziwiać dwa samochody zabytkowe należące do kolekcji marki - 1300 Sprint (1964, ostatnia seria Giulietty Sprint) i 33 TT 12 (1975) oraz aktualnie produkowaną Giuliettę Sprint, jako dowód na istnienie ogromnych więzi łączących od ponad wieku samochody z logo węża.
· Marka Fiat proponuje kultową 500 Nuova (1957) oraz serię specjalną 500 Vintage ’57 składającą hołd legendarnemu „Cinquino”, który przyczynił się do zmotoryzowania szybko rozwijających się Włoch, stając się samochodem kultowym.
· Na mediolańskim „wybiegu” jest również obecna marka z logo Skorpiona, którą reprezentuje zabytkowy egzemplarz 595 SS, debiutujący w 1964 roku oraz nowy Abarth 595 „Competizione" z nowym silnikiem 1.4 T-Jet, wzmocnionym do 180 KM.
· Wystawiane są też dwa samochody Lancia: nowa Ypsilon „30th Anniversary" obok zabytkowego samochodu, z którego czerpie inspirację - Ardea (1940), celebrując w ten sposób ekskluzywność, którą marka zawsze wyrażała, również w kategorii samochodów kompaktowych.
· Na stoisku Jeepa prezentowany jest Willys MB, prekursor pierwszego, cywilnego Jeepa 4x4, nazwanego CJ-2A, obok nowego Jeepa Renegade’a i Jeepa Wranglera „X Edition".
· Na torze zewnętrznym natomiast można przetestować wielokrotnie nagradzaną Alfę Romeo 4C Coupé oraz Abarth`a 695 Biposto. Do jazd próbnych gotowy jest również Jeep Renegade i Fiat 500X.


Wystawa „Milano AutoClassica”, która trwa od 20 do 22 marca 2015 r., gromadzi miłośników, znawców, pracowników branży (i nie tylko) zainteresowanych stale rosnącym w siłę sektorem, który „przenika” we współczesne społeczeństwo, tworząc wartość dodaną do nowoczesnego samochodu, tym bardziej, że pokazane są marki, za którymi stoi długoletnia i bogata tradycja.

W imprezie uczestniczą marki Alfa Romeo, Fiat, Abarth, Jeep i Lancia, które zapisały jedne z najpiękniejszych kart historii światowej motoryzacji, tworząc dziedzictwo, na które składają się samochody, osobowości, wybitni kierowcy, sportowe zwycięstwa, wzornictwo i postęp technologiczny.

Tegoroczna, czwarta wystawa, proponuje bogatszy niż dotychczas kalendarz nowości, który przewiduje wydarzenia specjalne, nowe strefy do przeprowadzania jazd próbnych, miejsce wyznaczone na sprzedaż dla osób prywatnych oraz liczne spotkania pozwalające w pełni poczuć klimat świata samochodów zabytkowych i sportowych.

ALFA ROMEO.
Aby przyjąć publiczność składającą się z miłośników i znawców, Alfa Romeo przygotowała wyjątkową, przykuwającą wzrok strefę wystawową, która podkreśla autentyczne zamiłowanie marki do motoryzacji wczoraj i dziś. Zwiedzający mogą tam z bliska zobaczyć dwa samochody zabytkowe należące do Muzeum Alfy Romeo - 1300 Sprint (1964, ostatnia seria Giulietty Sprint) i 33 TT 12 (1975), które tworzą idealną podstawę dla aktualnie produkowanej Giulietty Sprint, jako dowód na istnienie ogromnych więzi łączących od ponad wieku samochody z logo węża.

1300 Sprint (1964).
Wystawiony egzemplarz należy do ostatniej serii Giulietty Sprint, która zadebiutowała w 1954 roku na Salonie Motoryzacyjnym w Turynie. „Sprint” naznacza wejście Alfy Romeo do segmentu kompaktowych samochodów coupé o wysokich osiągach. W zasadzie, to właśnie Giulietta Sprint „wymyśliła” ten segment rynku, a w szczególności nową pojemność - „1300”. Giulietta odniosła natychmiastowy, bezprecedensowy sukces: ustanowiła nowe standardy w zakresie technologii i osiągów, dzięki którym zdecydowanie wyprzedziła konkurencję.

Silnik to czterocylindrowa jednostka o pojemności 1,3 litra - z dwoma wałkami (rozwiązanie przejęte ze świata wyścigów) - wykonana w całości z aluminium (niezwykły fakt, jak na silnik produkowany w tak dużej ilości), która rozpędza samochód do około 170 km/h, bardzo dużej prędkości, jak na owe czasy.

Pod stylistyką podpisał się Bertone, ale realizacją zajął się Franco Scaglione, który później stworzył Giuliettę Sprint Speciale, a w drugiej połowie lat 60., prestiżową 33 Stradale. Design Giulietty Sprint stał się ikoną włoskiego stylu: zwinność, szybkość, wszystko idealnie na swoim miejscu – to niezaprzeczalnie Alfa Romeo.

Giulietta Sprint to „włoska narzeczona”, jeden z pierwszych samochodów o żeńskim imieniu, który zdobył aprobatę Klientów szczególnie wśród mieszkańców miast średniej i wyższej klasy, widzących w Alfie Sprint symbol tzw. włoskiego „boomu” ekonomicznego.

Sprint w wersji „Veloce” (80 KM, 180 km/h) zabłysnęła również w wyścigach Mille Miglia w 1956 roku, zdobywając jedenaste miejsce w klasyfikacji ogólnej, wyprzedzając dużo większe samochody, jak również odniosła wiele zwycięstw na torach i drogach całego świata.

33 TT 12 (1975).
Na wystawie pojawi się również Alfa 33 TT 12 z 1975 roku, rocznika magicznego dla Autodelty: w tym sezonie zwyciężył w Markowych Mistrzostwach Świata, powtarzając sukces dwa lata później (mistrzostwa prototypów) samochodem „33 SC 12". Mistrzostwa mienią się czerwienią wraz z samochodem z przestrzenną ramą i z 12-cylindrowym „bokserem", o pojemności trzech litrów i ponad 500 KM (stąd nazwa „TT 12"), który umożliwił temu modelowi zwycięstwo w siedmiu z ośmiu wyścigów, w tym Targa Florio z ekipą Merzario-Vaccarella. Praktycznie „33” zdominowało sezon: mocny i niezawodny, o wyjątkowym i niepowtarzalnym kształcie aerodynamicznym, okazały i agresywny, z charakterystycznym „peryskopem" za siedzeniem kierowcy. Jego zwycięstwa zapisały się na długiej liście sportowych sukcesów marki z logo węża. 33 TT 12 debiutowało zwyciężając na dystansie 1000 km w Monza w 1974 roku, ale „dobrym” rokiem był rok 1975.

Wszyscy najlepsi kierowcy tamtych czasów zaciskali dłonie na kierownicy 33 TT 12: Arturo Merzario – jego wierny naśladowca - Vittorio Brambilla, Henri Pescarolo, Derek Bell, Jacques Laffite, Jochen Mass, Mario Andretti, Jackie Ickx, Jody Scheckter, Rolf Stommelen i „Ninni” Vaccarella. Ze względu na swoje doskonałe osiągi, 12-cylindrowy silnik „boksera" z 33 został zamontowany w „Brabham”, angielskim bolidzie Formuły 1 - zespołu o tej samej nazwie. W następcy - „SC 12" z 1977 zadebiutował natomiast 12-cylindrowy „bokser" (o pojemności 2,1 litra) z turbodoładowaniem.

Giulietta Sprint (2014).
Nowa Giulietta Sprint składa hołd ikonie z 1954 roku, protoplaście całej klasy samochodów i jednemu z głównych symboli włoskiego stylu. Zaprezentowana po raz pierwszy na Salonie w Paryżu w 2014 roku, nowa Giulietta Sprint wyróżnia się specjalnym znaczkiem oraz kilkoma charakterystycznymi elementami, takimi jak: zderzak tylny ze sportowym wydechem, powiększone rury wydechowe oraz felgi aluminiowe Sprint 17’’ z 5 otworami (na zamówienie 18”). Dopełnieniem stylowego nadwozia nowej wersji są przyciemniane szyby tylne oraz błyszczące wykończenia w kolorze grafitowym na osłonie chłodnicy, klamkach, obudowach lusterek bocznych oraz ramkach świateł przeciwmgłowych.

Dbałość o szczegóły oraz wysoka jakość wybranych materiałów jest najwyższym wyrazem stylu „Made in Italy”. Wewnątrz na pierwszy plan wysuwa się sportowe, czarne wykończenie wnętrza, które jest jeszcze bardziej efektowne dzięki fotelom Sprint, pokrytym tkaniną lub alcantarą, ozdobionym czerwonymi przeszyciami oraz logo na zagłówku. Standardowe wyposażenie obejmuje również kierownicę pokrytą skórą z czerwonymi przeszyciami, a deska rozdzielcza i poszycie drzwi posiadają wyszukane wykończenie w kolorze karbonu. Sportowy charakter Giulietty Sprint widać również w czarnej podsufitce oraz specjalnych dywanikach.

Pośród największych nowości wersji Sprint, na szczególną uwagę zasługuje nowy, turbobenzynowy silnik 1.4 MultiAir o mocy 150 KM, który pozwala osiągnąć maksymalną szybkość 210 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,2 sekundy. Gwarantuje też doskonałe osiągi w zestawieniu z bardzo ograniczonym spalaniem i niską emisją spalin: w cyklu mieszanym zarejestrowane dane to odpowiednio 5,7 l/100 km i 131 g/km CO2 .

FIAT
Na stoisku Fiata zostanie wystawiona 500 Nuova (1957) oraz jej następczyni wprowadzona niedawno na rynek: 500 Vintage ’57, seria specjalna poświęcona legendarnemu „Cinquino”, który przyczynił się do zmotoryzowania szybko rozwijających się Włoch, stając się kultowym samochodem.

500 Nuova (1957).
Fiat 500 Nuova połączył technikę z uczuciami i pozostawił niezatarty ślad, stając się ikoną, która przetrwała dziesiątki lat: produkowany od 1957 do 1975 roku w prawie 3,9 milionów sztuk, pozostał symbolem masowej motoryzacji. Było to trafione podsumowanie genialnej intuicji Dante Giacosa i ambitnej strategii rozwoju i odnowienia gamy wprowadzonej przez Fiata już podczas drugiej wojny światowej oraz odpowiedzi, która nadeszła we właściwym czasie na nowe indywidualne zapotrzebowanie. Skala zmotoryzowania na tysiąc mieszkańców zmieniła się z sześciu samochodów w 1950 roku na 330 samochodów w 1980. A 500 Nuova potrafiła zaspokoić oczekiwania zróżnicowanych grup docelowych.

Egzemplarz wystawiony na „Milano AutoClassica” jest wyposażony w dwucylindrowy silnik o pojemności 479 cm3 i mocy 15 KM, który pozwala temu modelowi rozwinąć prędkość 90 km/h. Wyprodukowany w sierpniu 1958 roku samochód należy do pierwszej serii i ma udoskonalenia, zaprezentowane przez producenta na Salonie w Turynie, w listopadzie 1957 roku, które wzbogacają wyposażenie: przednie lampy w aluminiowych ramkach, osłonki przeciwsłoneczne, aluminiowe profile na pokrywie przedniej oraz listwy na bokach, kołpaki piast z błyszczącego aluminium, opuszczane szyby przednie, szyby uchylne tylne z blokadą otwierania, piankowa kanapa tylna, sterowanie kierunkowskazami i światłami za pomocą dźwigienki na kolumnie kierownicy, gumowe poszycie pedału hamulca i sprzęgła.

Długość wraz ze zderzakami nie przekracza trzech metrów, a szerokość wynosi nieznacznie nieco ponad 130 centymetrów. Dzięki tym proporcjom połączonym z niewielką masą, manewrowanie Fiatem 500 jest doskonałe.

Karoseria musiała być lekka, ale mocna, prosta i ładna, a jednocześnie ekonomiczna w produkcji. Dante Giacosa potrafił w 500 połączyć różnorakie wymogi, tworząc „krągłą” i proporcjonalną linię, która przypomina „jajeczko” i od razu wzbudza sympatię, tak samo jak okrągłe lampy i znaczek Fiat otoczony chromowanymi „wąsami”. Dzięki temu projektowi, Dante Giacosa otrzymał w 1959 roku „Złoty Kompas”, najstarszą i najbardziej znaczącą europejską nagrodę w dziedzinie wzornictwa.

500 Vintage ’57 (2015).
Nowa wersja 500 składa hołd ikonie „Made in Italy” z 1957 roku poprzez nowoczesny sposób interpretacji charakterystycznych elementów, dzięki którym samochód ten zyskał tak dużą popularność w latach 60. i 70. ubiegłego wieku. Niebieski, pastelowy kolor nadwozia doskonale łączy się z białym kolorem dachu, spojlera, anteny i obudowy lusterek. Białe, chromowane felgi aluminiowe 16” w stylu retro nawiązują jednoznacznie do tych montowanych w zabytkowej 500.

Dostępna tylko i wyłącznie w wersji sedan, nowa seria specjalna Vintage ’57 wyróżnia się wyglądem retro, inspirowanym samochodem zabytkowym. Cechą charakterystyczną jest niebieski, pastelowy kolor nadwozia, połączony z białym kolorem dachu i spojlera, tapicerka foteli ze skóry Frau w kolorze tabaczkowym oraz białe, chromowane, 16” felgi. Całości dopełnia historyczne logo Fiata, umieszczone na nadwoziu i kierownicy.

Sprzedawana w całej Europie, nowa 500 Vintage ’57 różni się w zależności od rynku, jeśli chodzi o silniki i wyposażenie zarówno standardowe, jak i na zamówienie, tak by zaspokoić wymagania poszczególnych rynków. Na obszarze EMEA, Klient może wybrać spośród silników benzynowych 1.2 o mocy 69 KM, 0.9 Twin Air o mocy 65 KM, 0.9 Twin Air o mocy 85 KM i 0.9 Twin Air 105 KM, jak i diesel 1.3 Multijet o mocy 95 KM.

ABARTH.
Stoisko marki z logo Skorpiona proponuje dwa egzemplarze, potwierdzając tym samym nieustające poszukiwania „doskonałej mechaniki”, typowej dla wszystkich samochodów Abarth: jest to kwintesencja marki zdolnej do ciągłej odnowy, przyjmującej i wychodzącej zwycięsko z wyzwań, które często wydają się być nieosiągalne. Na mediolańskim „wybiegu” pojawia się zabytkowy egzemplarz 595 SS, zaprezentowany publiczności w 1964 roku oraz nowiuteńki Abarth 595 „Competizione", wyposażony w nowy silnik 1.4 T-Jet, wzmocniony do 180 KM.

595 SS (1970).
595 została zaprezentowana w 1963 roku i była produkowana do roku 1971. Wyprodukowane w dwóch seriach samochody (pierwsza do 1965 roku z karoserią 500 D i druga na bazie 500 F) były montowane w Officine Abarth, gdzie zajmowano się wyposażaniem samochodów przychodzących od Fiata w odpowiednie oprzyrządowanie Jaeger (z prędkościomierzem, licznikiem kilometrów, obrotomierzem, wskaźnikiem poziomu benzyny i wskaźnikiem temperatury oleju), trójramienną kierownicę, gaźnik Solex C 28 PBJ zamontowany w specjalnym, aluminiowym gnieździe, aluminiową miskę olejową, system ssący i wydechowy. Dwucylindrowy silnik o pojemności 594 cm3 rozwija moc 27 KM przy maksymalnej prędkości około 120 km/h.

Wystawiany samochód to 595 SS, bardziej dopracowana wersja zaprezentowana w 1964, której moc wzrosła o 5 KM w stosunku do standardowego modelu, co pozwoliło osiągać prędkość 130 km na godzinę. Auto zostało zarejestrowane w grudniu 1970 roku, a następnie wyposażone w karoserię 500 F.

595 Competizione (2015).
Zaprezentowany na ostatnim Salonie Motoryzacyjnym w Genewie, Abarth 595 „Competizione" oferuje nowy silnik 1.4 T-Jet 180 KM Euro 6, dostępny w zestawieniu z manualną, pięciostopniową skrzynią biegów i ze zrobotyzowaną skrzynią sekwencyjną. Silnik 1.4 T-Jet montowany w wersji Competizione 180 KM jest wynikiem doświadczeń zdobytych przez techników Abarth`a na różnych polach rywalizacji: od bolidów Formuły 4 do zawodów o Puchar Abarth`a. Aby zaoferować wymagającemu Klientowi wszystko, co najlepsze pod kątem osiągów i użyteczności, silnik jest oferowany z nową turbiną Garrett, redukującą do minimum tzw. turbo-lag, z nowym stosunkiem sprężania, aby zagwarantować maksymalną oszczędność. Dzięki wysokiej jakości układowi wydechowemu z zaworem record Monza, silnik rozwija moc 180 KM. Abarth 595 „Competizione” to samochód dla osób lubiących typową dla wyścigów adrenalinę zarówno, jeśli chodzi o osiągi, jak i wyposażenie techniczne: dzięki anatomicznym, kubełkowym fotelom „Abarth Corsa by Sabelt” czystą przyjemnością będzie przyspieszanie od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,7 s. i później bezpieczne hamowanie, dzięki specjalnemu układowi hamulcowemu Brembo ze stałymi, aluminiowymi zaciskami z 4 tłoczkami.

JEEP
Na stoisku Jeepa, publiczność może podziwiać wersję Willys-Overland – prekursora pierwszego, cywilnego Jeepa 4x4, nazwanego CJ-2A – obok nowego Jeepa Renegade’a i Jeepa Wranglera „X Edition", jako dowód ciągłości pomiędzy samochodami z przeszłości, a tymi z aktualnej produkcji marki.

Willys MB (1944).
By odpowiedzieć na zapotrzebowanie armii Stanów Zjednoczonych, 15 lipca 1941 rozpoczęła się produkcja modelu Willys MB (oficjalna nazwa to Willys Jeep MB Truck, 1/4 ton, 4x4), małego samochodu z napędem na cztery koła odpowiednim do jazdy w trudnym terenie, używanego do celów zwiadowczych. Samochód, który był produkowany aż do 1945, zwany był „General Purpose”, od którego skrót JP wymawia się właśnie „Jeep”.

Po zakończeniu drugiej wojny światowej, na bazie konstrukcji wojskowego samochodu terenowego, zbudowano w 1945 roku pojazd cywilny CJ-2A (Civilian Jeep), uważany za pierwszy samochód terenowy w historii motoryzacji. Od tamtej pory Jeep nadal jest synonimem wolności rozumianej, jako stan umysłu i podążania za własnym instynktem, bezpiecznie pokonując każde wyzwanie dzięki zdolnościom terenowym najlepszym w swojej kategorii. To nie jest przypadek, że w 1946 roku, wraz z wprowadzeniem Jeepa Station Wagon, marka zastosowała integralny system napędu w modelu station wagon, wprowadzając pojęcie Sport Utility Vehicle. W 1963 roku, wypuszczając model Jeep Wagoneer, Jeep wymyślił segment premium Large SUV. A w zeszłym roku, dzięki nowemu Renegade, marka Jeep weszła po raz pierwszy do segmentu small SUV.

Jeep Renegade (2014).
Obok Willysa MB, na stoisku można podziwiać nowego Jeepa Renegade, model produkowany w Melfi i sprzedawany w ponad 100 krajach na całym świecie, w tym w Stamach Zjednoczonych. Jeden z pięciu najlepiej sprzedających się samochodów w swoim segmencie w 2015 roku we Włoszech, zdobywca prestiżowego tytułu „Nowość Roku 2015" w konkursie ogłoszonym przez włoski miesięcznik Quattroruote, uważany za jeden z najbezpieczniejszych samochodów w swojej kategorii, o czym świadczy prestiżowych 5 gwiazdek Euro NCAP. Nowy Jeep Renegade charakteryzuje się indywidualnym stylem, a jego proporcje są odpowiednie zarówno do jazdy w mieście, jak i na trasy „off-road". Samochód ten może pochwalić się wzorcowymi w tej kategorii właściwościami terenowymi, doskonałą dynamiką jazdy po drodze, ekskluzywną, dziewięciostopniową skrzynią biegów, dwoma układami napędowymi, jednostkami napędowymi o niskim spalaniu i szeroką gamą systemów bezpieczeństwa.

Jeep Wrangler „X Edition" (2015).
Opracowana na bazie wersji Jeep Wrangler Sahara, nowa seria specjalna „X" ma niepowtarzalne nadwozie z przednią, siedmioszczelinową kratą chłodnicy w kolorze karoserii z czarnymi wstawkami, z wybrzuszoną maską z podwójnym wlotem powietrza, 18-calowymi błyszczącymi czarnymi aluminiowymi obręczami kół oraz czarną pokrywą wlewu paliwa firmowaną przez Mopar. Ponadto, by jazda w plenerze dawała jeszcze większe poczucie wolności, właściwe jedynie legendarnemu Wranglerowi z napędem 4x4 i odkrytym dachem, nowa wersja „X" ma w wyposażeniu standardowym modułowy twardy dach Freedom Top® w kolorze karoserii.

Będąca od zawsze synonimem off-road, ikona marki Jeep może poszczycić się wrodzoną skłonnością do indywidualiazacji, o czym świadczą liczne wersje specjalne, wyprodukowane w ostatnich czterech latach w ograniczonej i limitowanej edycji. Każda z nich, już od nazwie, świętuje ważną rocznicę w historii marki Jeep lub zdobycie niedostępnego miejsca przez model Wrangler, który oferuje niezapomniane i nieporównywalne doświadczenia z jazdy.

Teraz kolej na Jeepa Wranglera „X", by potwierdzić, że serie specjalne są nieodłącznym elementem tego modelu ikony, ponieważ poprzez akcenty stylistyczne i specjalne wyposażenie, pozwalają na „rozmnożenie” modelu, docierając w ten sposób do nowej grupy docelowej Klientów. Wyróżniające się silnym charakterem interpretacje pokazują wartości, takie jak autentyczność, wolność i pasja, które wyróżniają wszystkie samochody marki Jeep, a w szczególności model Wrangler.

LANCIA.
„Milano AutoClassica” jest idealną okazją, by podziwiać dwa samochody Lancia – nową serie specjalną Ypsilon „30th Anniversary" i zabytkowy samochód, który stanowił inspirację dla tej serii – Lancię Ardea (1940) – świadczące o ekskluzywności marki również w kategorii samochodów kompaktowych.

Ardea (1940).
Ardea miała swój debiut jesienią 1939, w sytuacji bardzo trudnej dla Włoch, zaledwie kilka miesięcy od wybuchu II Wojny Światowej i dwa lata po śmierci założyciela marki, Vincenzo Lancii. Firmą kierowała wówczas wdowa po Vincenzo, Adele, która podjęła decyzję o produkcji samochodu małolitrażowego, który miałby odzwierciedlać w zmniejszonej skali 9/10 sylwetkę Aprilii, gorąco przyjętej przez publiczność i krytyków w 1937 roku.

Samochód został wyprodukowany w czterech seriach, od początku 1940 aż do 1953 r. Inspiracją dla nazwy modelu była nazwa starożytnego miasta Lacjum, położonego kilka kilometrów od Aprilii i od Rzymu. Do napędu Ardei użyto czterocylindrowego silnika V4 o pojemności 0,9 litra – był to najmniejszy silnik wyprodukowany kiedykolwiek przez firmę Lancia – dostarczającego moc na poziomie 30 KM i osiągającego maksymalną prędkość około 100 km/h.

Pomimo swoich niewielkich rozmiarów, samochód miał cechy elegancji wspólne dla wszystkich najważniejszych modeli Lancia: przytulne wnętrze w szarej lub beżowej kolorystyce, na zamówienie również ze skórzaną tapicerką; kompletny zestaw wskaźników zawierający szybkościomierz z całkowitym i częściowym licznikiem kilometrów, wskaźniki poziomu paliwa i ciśnienia oleju oraz zegar z ustawianiem ręcznym na osiem dni; luksusowe, a jednocześnie dyskretne akcesoria – w pełni zgodne ze stylem Lancii – takie, jak popielniczka ukryta w gałce otwierania schowka oraz satynowa zasłona szyby tylnej, ograniczająca przedostawanie się promieni słonecznych do wnętrza samochodu.

Samochód prezentowany na stoisku to rzadki egzemplarz pochodzący z pierwszej serii, z charakterystycznie wystającą pokrywą silnika i profilem wzmacniającym, który ciągnie się przez cały dach aż do tablicy rejestracyjnej i przedziela szybę tylną oraz z bagażnikiem dostępnym od środka.

Ypsilon „30th Anniversary”.
Z okazji trzydziestych urodzin modelu, marka Lancia prezentuje serię specjalną Ypsilon "30th Anniversary", w towarzystwie której świętuje jedną z najdłuższych i najbardziej fascynujących historii w świecie motoryzacji: cztery generacje i 2,7 milionów egzemplarzy sprzedanych w całej Europie.

Nowa seria specjalna Ypsilon „30th Anniversary" „zawiera w sobie” wszystkie zwycięskie cechy modelu, który w całym tym okresie był czymś więcej, niż tylko samochodem: autentyczną ikoną stylu, obiektem pożądania i zawsze był awangardowym samochodem.

Nowa seria specjalna wyróżnia się limitowanym znaczkiem na słupkach, specjalnie zaprojektowanym przez Centrum Stylistyczne, oraz wyszukaną kolorystyką - niebieskim Oltremare - nawiązującą do tradycji Lancii i oferuje 15”, aluminiowe obręcze kół w kolorze czarnym, diamentowanym. Na zamówienie można uzyskać zestawienie z czarną tylną klapą, taką samą, jak w pierwszym modelu, wprowadzonym na rynek w 1985 roku.

Bogate wyposażenie w standardzie oraz elegancka tapicerka z czarnej lub beżowej tkaniny Castiglio, podkreślającej ekskluzywność samochodu, który z pewnością podbije serca zwolenników wysokiej jakości i nowoczesności firmowanej przez Lancię.


Strefa przeznaczona dla jazd testowych i prób na torze.
Podczas wystawy w Classic Circuit Arena, przygotowana została specjalnie zaaranżowana strefa, gdzie publiczność może przeżyć niezapomniane emocje za kierownicą niesamowitych samochodów Alfa Romeo, a w szczególności współczesnej ikony marki: wielokrotnie nagradzanej Alfy Romeo 4C Coupé „dającej z siebie" wszystko na torze, gdzie prędkość, krótka droga hamowania oraz przyspieszenie poprzeczne to warunek uzyskania pierwszorzędnych czasów okrążeń: przyspiesza od 0 do 100km/h w czasie zaledwie 4,5 s., osiąga prędkość maksymalną 258 km/h oraz szczytowe wartości opóźnienia rzędu 1,25 G i przyspieszenie boczne powyżej 1,1 G. Jest to zasługą optymalizacji rozkładu obciążeń: 40 % na oś przednią i 60 % na oś tylną oraz masy całkowitej wynoszącej zaledwie 895 kg, dzięki zastosowaniu aluminium, stali, kompozytu SMC i włókna węglowego – a także stosunku masy do mocy poniżej 4 kg/KM.

Przypływ adrenaliny można poczuć również za kierownicą Abarth`a 695 Biposto, „najmniejszego supersamochodu" gwarantującego iście wyścigowe osiągi i wrażenia. Abarth 695 biposto to: silnik 1.4 T-Jet o mocy 190 KM (najmocniejszy silnik, który kiedykolwiek został zamontowany w cywilnym Abarth`cie), dzięki wadze wynoszącej zaledwie 997 kg, to jeden z niewielu samochodów sportowych ze stosunkiem masy do mocy wynoszącym zaledwie 5.2 kg/KM (najlepszym w tej kategorii) i przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,9 sekundy. Ta bijąca rekordy sprawność to również wynik zastosowania szerszego rozstawu osi oraz kompaktowego nadwozia.

Publiczność może wypróbować zarówno Jeepa Renegade, „Nowość Roku 2015" wg Czytelników włoskiego magazynu Quattroruote - pierwszy samochód Jeep, który zdobył ten prestiżowy tytuł, jak i 500X - nowego crossovera Fiata, stanowiącego najwyższe osiągnięcie pośród modeli 500, w którym styl, wyposażenie i „Made in Italy” składają się na samochód komfortowy, o wysokich osiągach i w stałym kontakcie ze światem: to jest właśnie symbol X piękna, to jest właśnie „dusza" Fiata 500X.

Ostatnie artykuły