Filmy

20 lat Audi A3

• Od Ingolstadt do produkcji międzynarodowej
• Ponad 3,5 miliona egzemplarzy wyprodukowanych na całym świecie
• Prof. Hubert Waltl, członek zarządu Audi AG ds. produkcji mówi: „Audi A3 było pierwszym samochodem kompaktowym segmentu premium”.


Fabryka Audi w Ingolstadt osiągnęła kolejny produkcyjny sukces: dwadzieścia lat temu, 18 września 1995, z taśmy zjechało tu pierwsze Audi A3. Do dzisiaj, na całym świecie wyprodukowano już ponad 3,5 miliona egzemplarzy tego auta. Co piąte sprzedawane obecnie Audi pochodzi z tej rodziny. Audi A3 to też pionier w zakresie alternatywnych napędów: Audi A3 Sportback e-tron, A3 Sportback g-tron oraz klasyczna wersja A3, wytwarzane są na tej samej linii produkcyjnej w zakładach w Ingolstadt.

„Dwadzieścia lat Audi A3, to dwadzieścia lat sukcesu czterech pierścieni w klasie kompaktowej. Tworząc A3 w roku 1995, stworzyliśmy nowy segment. Dzisiaj, cała ta rodzina modelowa, najlepiej sprzedająca się seria produkcyjna Audi, jest stałym elementem naszej oferty" – podkreśla prof. dr Hubert Waltl, członek zarządu
Audi AG ds. produkcji. „Dwie dekady Audi A3 - a za nimi praca wysoko wykwalifikowanej załogi. Bez niej, tak ogromy sukces nie byłby możliwy."

Peter Mosch, przewodniczący Rady Zakładowej Audi mówi przy tej okazji: „Produkcja Audi A3 to dla nas bezpieczeństwo zatrudnienia. Dlatego Rada Zakładowa zabiega o to, by tak strategiczne dla koncernu modele nadal były produkowane również w rodzimych zakładach w Ingolstadt. Wzrost zatrudnienia w ostatnich dwudziestu latach pokazuje, że jest to właściwa droga”.

Swym sportowym charakterem, doskonałej jakości wykończeniem i opcjonalnym napędem na cztery koła quattro, już w dniu swojej premiery Audi A3 ustanowiło nowe standardy w klasie samochodów kompaktowych. Doskonałą jakość aut wyjeżdżających z fabryki w Ingolstadt, do dziś gwarantują innowacyjne techniki produkcyjne, w tym ogromna elastyczność wytwarzania karoserii.

W Ingolstadt produkowane są modele A3, A3 Sportback, A3 Sportback e tron i A3 Sportback g tron. W samym tylko roku 2014, zakłady te opuściło 188 465 pojazdów.
Na przestrzeni ostatnich kilku lat, ten kompaktowy model stał się światowym graczem. Obecny jest na drogach ponad 100 państw, a jego produkcja odbywa się również w zakładach Audi poza granicami Niemiec. Już w roku 2001, koncern przeniósł częściowo produkcję Audi A3 z Ingolstadt do węgierskiego Győr. Dzisiaj produkowane są tam modele Audi A3 Limousine i A3 Cabriolet. W roku 2014,
z taśmy produkcyjnych zjechało tam 117 578 egzemplarzy. W chińskim Foshan, w ubiegłym roku wyprodukowano 46 tysięcy Audi A3 Sportback i A3 Limousine, a kolejnych 10 tysięcy A3 Limousine w indyjskim mieście Aurangabad. Wkrótce Audi A3 Limousine będzie wytwarzane także w Brazylii. Od rozpoczęcia produkcji dwadzieścia lat temu, powstały 3 647 833 egzemplarze Audi A3.

Rozpoczęcie w Ingolstadt produkcji pierwszego modelu hybrydowego typu plug-in, było przełomowym punktem zwrotnym w historii koncernu. Audi A3 Sportback e tron powstaje w takim samym cyklu i korzystając z tej samej linii, co konwencjonalne A3. Model ten cieszy się szczególnym zainteresowaniem w Holandii. Co drugie sprzedane w tym kraju Audi A3 Sportback, to wersja e tron. W lipcu, Audi A3 e tron pojawiło się w sprzedaży w Chinach, a pod koniec roku trafi również do salonów w USA.

Na tej samej linii produkcyjnej w Ingolstadt, wytwarzane jest też najbardziej ekologiczne pod względem emisji spalin Audi A3 Sportback g tron. G tron to pierwszy produkowany seryjnie samochód marki Audi napędzany gazem ziemnym. Jako paliwo wykorzystuje albo kopalny gaz ziemny, albo przyjazny dla środowiska e-gaz Audi. G-tron wyjątkowo dobrze przyjął się we Włoszech. Jedno na dziewięć sprzedawanych w Italii Audi A3 Sportback, napędzane jest gazem ziemnym.

Ostatnie artykuły