Filmy

Peugeot 5008 rocznik 2017

Nazwa modelu jest ta sama, ale koncepcja całkowicie inna – Peugeot 5008 tworzy nową kategorię dużych 7-miejscowych SUV-ów klasy C i dysponuje mocnymi argumentami na tym obiecującym rynku. Nowy SUV Peugeot 5008, zbudowany na modułowej platformie EMP2, jest wyposażony w spektakularny Peugeot i-Cockpit® najnowszej generacji i liczne zaawansowane technologicznie systemy podnoszące komfort i bezpieczeństwo. Pod dynamiczną i elegancką linią kryje się wręcz modelowa funkcjonalność. Dysponujący 7 indywidualnymi fotelami nowy Peugeot 5008 jest pierwszym SUV-em, który dorównuje możliwościami konfiguracji wnętrza vanom. Nowy model to także cała paleta oszczędnych silników o wysokich osiągach i zróżnicowana gama wersji, łącznie z dynamicznymi GT i GT Line. Nowy SUV Peugeot 5008 zostanie zaprezentowany publiczności podczas najbliższego Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu, zanim pojawi się w sprzedaży na rynkach zagranicznych na wiosnę 2017 r.


Duże siedmiomiejscowe SUV-y klasy C – nowy, obiecujący rynek
Od 2009 roku, kiedy pojawiła się pierwsza generacja Peugeot 5008 w segmencie C zaszły duże zmiany.
Podobnie, jak w niemal wszystkich innych segmentach, pojawiła się bogata oferta SUV-ów. Ta nowa kategoria samochodów stanowi doskonałą odpowiedź na oczekiwania naszej epoki. W ciągu kilku zaledwie lat SUV-y stały się trzecim najlepiej sprzedającym się rodzajem nadwozia na kontynencie europejskim we wszystkich segmentach, zajmując miejsce za hatchbackami i sedanami klasy B i C.
SUV-y stanowią symbol nowoczesnego samochodu - prestiżowego i wyposażonego w nowoczesne technologie, źródła emocji i przyjemności. Doskonale podkreślają status kierowcy i wyrażają jego głód nowych doznań i pragnienie ucieczki od szarości dnia codziennego.

Wartości te idealnie wpisują się w wizerunek marki Peugeot i jej strategię stałego wzbogacania wyposażenia modeli, toteż projektanci i konstruktorzy Grupy PSA rozpoczęli już w 2012 r. prace nad ambitnym programem wprowadzenia na rynek pięciu nowych SUV-ów w ciągu niespełna roku.

Początek ofensywy wyznaczyło wprowadzenie w marcu br. nowego SUV-a Peugeot 2008, w maju został zaś zaprezentowany spektakularny nowy SUV Peugeot 3008. W Chinach nadal odnosi sukcesy poprzednia generacja modelu 3008 poddana restylingowi, a na targach motoryzacyjnych w Chengdu została zaprezentowana chińska przedłużona wersja nowego SUV-a Peugeot 3008 pod nazwą Peugeot 4008. Nowy Peugeot 5008 jest więc piątym SUV-em zaprezentowanym przez markę.

Skąd wzięła się decyzja zaprojektowania nowego Peugeota 5008 jako SUV-a i porzucenia segmentu 7-miejscowych vanów klasy C?
Przede wszystkim segment ten występuje prawie wyłącznie w Europie, a model 5008 ma ogólnoświatowe ambicje. Ponadto spektakularny sukces SUV-ów klasy C odbył się kosztem tradycyjnych nadwozi i jednobryłowych vanów. Dlaczego? Prawdopodobnie dlatego, że dzisiejsi klienci coraz częściej pragną wyzwolić się od tradycyjnych sylwetek samochodów. Ponieważ niektórzy z nich – w szczególności właściciele samochodów typu kombi i vanów – chcą uwolnić się od niezbyt atrakcyjnego wizerunku rodzinnego i wielofunkcyjnego samochodu. Ponieważ wszyscy chcą sprawić sobie przyjemność, a czas spędzony w samochodzie, który zbyt często jest postrzegany jako coś uciążliwego, może nabrać nowej wartości dzięki emocjom, wyjątkowym doświadczeniom i możliwości dzielenia się nimi z innymi. W tej sytuacji łatwo było przewidzieć pożądany kierunek zmian przy odnowieniu modelu Peugeot 5008: nowy 5008 musiał być SUV-em.

Niemniej ten segment dużych SUV-ów klasy C dopiero powstaje i wciąż obecnych jest w nim niewielu producentów. Ma on jednak w sobie prawdziwy potencjał, ponieważ samochody z tej grupy są bardzo poszukiwane. Obecnie koncepcja SUV-a oraz jego atrakcyjny wizerunek przyciąga wielu kierowców, ale poszukują oni również pojemności, przestrzeni, komfortu i funkcjonalności, które pozwoliłyby im sprostać wielu życiowym sytuacjom. Obecna oferta jest dla nich w gruncie rzeczy niedopasowana (SUV-y zbyt kompaktowe z wnętrzem o małych możliwościach konfiguracji) lub niedostępna (SUV-y z segmentu Premium, zbyt drogie lub zbyt duże). Nawet obecni właściciele SUV-ów, zachwyceni estetyką i pozycjonowaniem swojego samochodu, często odczuwają pragnienie zwiększenia pojemności i możliwości zastosowań.

Nowy Peugeot 5008 dysponuje więc wszystkimi atutami, aby już na wstępie zająć pozycję lidera w tym segmencie. Jest symbolem nowoczesnego samochodu zapewniającego nowe doznania z jazdy, świetnie wyposażonego oraz z inteligentnymi funkcjonalnościami.

Dysponujący mocnymi atutami nowy SUV Peugeot 5008 ma spełnić trzy ambitne oczekiwania:
· Zapewnienie kontynuacji procesu stałego wzbogacania wyposażenia gamy pojazdów marki
· Zdobycie pozycji pojazdu o światowym zasięgu i osiągnięcie sukcesu na skalę międzynarodową
· Zdobycie pozycji lidera w swoim segmencie – dużych, siedmiomiejscowych SUV-ów z segmentu C.

Aby to osiągnąć, może liczyć na liczne atuty, zaczynając od wnętrza, równie zapierającego dech, co praktycznego.

Nowy Peugeot i-Cockpit® zmienia wnętrze.
Nowy SUV Peugeot 5008 jest innowacją samą w sobie: jego koncepcja – dobrze dopracowane wymiary, przestronne wnętrze, inteligentna funkcjonalność – jest unikalna w tym segmencie. Model ten, wraz z nowymi SUV-ami Peugeot 2008 i 3008, posiada wiele zalet sprawiających, że oferta Peugeot jest najbardziej dynamiczna, najbardziej nowoczesna i najbardziej spójna na rynku.

Pierwszą z tych zalet jest niespotykana dotąd stylistyka miejsca kierowcy. Natychmiast po otwarciu przednich drzwi przyciąga wzrok najnowsza wersja PEUGEOT i-Cockpit®. Ta innowacyjna i niemalże futurystyczna koncepcja przenosi pasażerów do oryginalnego i zaskakującego świata wysokiej klasy pojazdów. Jest tam wszystko: poręczna kompaktowa kierownica – najmniejsza na rynku, we wszystkich segmentach, duży pojemnościowy ekran dotykowy o przekątnej 8 cali umieszczony jak tablet na desce rozdzielczej i imponujący cyfrowy panel wirtualnych zegarów o wysokiej rozdzielczości i przekątnej 12,3 cala. Jakość grafiki wyświetlacza, estetyka animacji oraz przejść pomiędzy konfigurowalnymi i personalizowanymi trybami wyzwalają w kierowcy prawdziwe emocje. Szybkość reakcji i łatwość obsługi ekranu dotykowego umożliwiają dostęp do wszystkich istotnych informacji związanych z jazdą i komfortem. Pośrodku deski rozdzielczej umieszczone są piękne przyciski typu toggle switch. Zapewniają one bezpośredni dostęp do najważniejszych funkcji związanych z komfortem i bezpieczeństwem: radia, klimatyzacji, nawigacji, ustawień pojazdu, telefonu, mobilnych aplikacji i świateł awaryjnych.

Ale to nie koniec podróży użytkowników w świecie zmysłów. Oprócz przycisków typu toggle switch, nowy SUV Peugeot 5008 może być wyposażony w Peugeot i-Cockpit Amplify, który umożliwia wzmocnienie wrażeń z jazdy poprzez jednoczesne oddziaływanie na niemal wszystkie zmysły:
- Na wzrok poprzez sterowanie natężeniem oświetlenia i możliwość zmiany koloru ekranów;
- Na słuch poprzez odpowiedni dobór parametrów sygnałów dźwiękowych;
- Na dotyk poprzez wbudowaną w fotele zaawansowaną funkcję masażu (do pięciu programów);
- Na węch poprzez rozpylanie zapachów.

Pasażerowie mają do wyboru dwie aranżacje: „Boost” dla kierowców lubiących jazdę dynamiczną oraz „Relax” dla kierowców preferujących bardziej spokojny styl jazdy. Te dwa tryby są w pełni personalizowane i pozwalają spotęgować przyjemność doznań kierowcy i pasażerów, tak by podróż stała się jedynym w swoim rodzaju doświadczeniem.

Na postrzegania wnętrza ma również wpływ bogactwo detali, które w istotny sposób przyczynia się do wrażenia wysokiej jakości wykończenia i nowoczesności kabiny. Wnętrze zwraca uwagę nowoczesną i elegancką stylistyką wykorzystującą szlachetne materiały: skórę, chrom, które tworzą ciekawą i ciepłą całość. Przykładem może być tu nowa dźwignia skrzyni automatycznej umożliwiająca impulsową zmianę biegów. Nie tylko przednie miejsca w nowym SUV-ie Peugeot 5008 zostały starannie zaprojektowane. Co można powiedzieć o tej części kabiny, która jest przeznaczona dla pasażerów i oferuje specjalne rozwiązania?

Przestronne wnętrze o zwiększonej funkcjonalności
Nowy SUV Peugeot 5008 z rozstawem osi 2,84 m zapowiada się jako najbardziej przestronny wśród wszystkich samochodów tej kategorii w segmencie C! Modułowa budowa płyty podłogowej EMP2 pozwoliła na wydłużenie jego rozstawu osi o 16,5 cm w porównaniu do nowego SUV-a Peugeot 3008 oraz o 11 cm w odniesieniu do poprzedniej generacji modelu 5008. Tak więc wnętrze kabiny jest bardzo obszerne, zwłaszcza jeśli chodzi o pasażerów w drugim rzędzie, gdzie przykładowo miejsce na nogi zwiększa się o 60 mm.

Długość całkowita samochodu (4,64 m) mieści się w rozsądnych granicach - jest większa o 19 cm niż w nowym SUV-ie PEUGEOT 3008 i o 11 cm niż w poprzedniej generacji 5008. Zewnętrzne wymiary nowego SUV-a Peugeot 5008 są więc nadal jednymi z mniejszych wśród dużych samochodów segmentu C. Ponadto całe wydłużenie nadwozia samochodu zostało wykorzystane do powiększenia przestrzeni w kabinie.

Jednakże optymalne wykorzystanie konstrukcji pojazdu to nie wszystko. Nowy Peugeot 5008 należy z pewnością do pojazdów typu SUV, ale też oferuje innowacyjne rozwiązania, np. niespotykaną dotychczas na rynku konfigurację foteli:
· Trzy niezależne fotele identycznych wymiarów w drugim rzędzie z funkcją składania;
· Dwa niezależne fotele składane i wyjmowane w trzecim rzędzie.

Wszystkie trzy indywidualne fotele drugiego rzędu w nowym Peugeot 5008 mają liczne zalety:
· Są tej samej szerokości i dzięki temu zapewniają taki sam komfort trzem pasażerom podróżującym z tyłu;
· Posiadają regulację przesuwu wzdłużnego dając możliwość dostosowania przestrzeni w kabinie lub w bagażniku do potrzeb użytkowników. W każdym jednak przypadku, ilość miejsca na wysokości kolan jest wystarczająca;
· Posiadają regulację pochylenia oparcia - pięć pozycji regulacji w porównaniu do dwóch w poprzedniej generacji tego modelu;
· Wszystkie wyposażone są w zagłówki wsuwane w oparcie, dzięki czemu w ich dolnym położeniu nie ograniczają widoczności do tyłu, gdy fotele tylne nie są zajęte;
· Składają się w prosty sposób (również za pomocą przycisku w bagażniku) i tworzą całkowicie płaską podłogę (dzięki usztywnionym, ruchomym panelom zamocowanym z tyłu foteli);
· Wszystkie są wyposażone w 3-punktowe mocowania fotelików dla dzieci Isofix.

Ponadto, zależnie od poziomu wyposażenia i kraju sprzedaży, nowy SUV Peugeot 5008 proponuje w standardzie lub jako opcję trzeci rząd foteli, składanych i chowanych w podłodze bagażnika. Pomysłowy system dwóch uchylnych paneli tworzy idealnie płaską podłogę po złożeniu foteli, a w przypadku ich rozłożenia przylega do ich oparć.
Dostęp do foteli w trzecim rzędzie ułatwia dźwignia umieszczona w górnej części oparć obu skrajnych foteli drugiego rzędu. Wystarczy jeden gest, by pochylić oparcia i przesunąć fotele do przodu, uwalniając przejście do miejsc w trzecim rzędzie.

To jednak nadal nie wszystko! Nowatorska koncepcja samochodu skłoniła inżynierów marki Peugeot do opracowania rozwiązania zapewniającego łatwe wyjęcie dodatkowych foteli. Ich niewielka masa (poniżej 11 kg) i łatwość wyjęcia z samochodu przy użyciu jednej dźwigni pozwala na pełne wykorzystanie przestrzeni bagażowej zależnie od potrzeb użytkowników. Wymontowanie każdego z foteli trzeciego rzędu to dodatkowe 39 dm3 VDA 210 do dyspozycji.

Uzyskana w ten sposób przestrzeń może uzupełnić ogromny bagażnik – największy w tej kategorii pojazdów! Osiąga on nawet 780 dm3 VDA 210 (1 060 litrów w pomiarze wodą) w konfiguracji 5-miejscowej, co daje o 100 dm3 więcej niż w poprzedniej generacji tego modelu. Próg załadunku jest wyjątkowo nisko usytuowany (676 mm), przestrzeń bagażowa jest szeroka i bez załamań, a możliwość złożenia przedniego fotela pasażera do położenia stolika sprawia, że nowy SUV Peugeot 5008 jest przystosowany do przewozu przedmiotów o długości sięgającej aż 3,20 m.

Praktycznym rozwiązaniem jest również bezdotykowa obsługa tylnej klapy: jeden ruch nogą pod tylnym zderzakiem uruchamia jej otwieranie lub szybkie zamykanie bez użycia siły.

Wnętrze nowego SUV-a Peugeot 5008 charakteryzuje więc przestronność, funkcjonalność, liczne możliwości konfiguracji, praktyczne rozwiązania i pomysłowość. Cechy te pozwalają sprostać wszystkim wyzwaniom codziennego użytkowania i natychmiast dostosować wnętrze samochodu do każdej sytuacji. A gdy dodamy do tego liczne elementy wyposażenia (gniazda, zasłona, żaluzje, stoliki typu lotniczego, haczyki, uchwyty na kubki, itd.) oraz dużą liczbę schowków rozmieszczonych w kabinie (o łącznej objętości sięgającej 38 litrów!), zrozumiemy w jaki sposób podróżowanie może nabrać innego wymiaru…

Stylistyka wnętrza kabiny, wyposażenie, technologie pokładowe, jakość użytych materiałów oraz dokładne spasowanie elementów sprawiają, że kabina nowego SUV-a Peugeot 5008 jest jedyną taką propozycją na rynku. Wprost zaprasza, by delektować się chwilą wyjątkowego komfortu, relaksu i przyjemności z jazdy. Zapowiedź niezapomnianych wrażeń z jazdy samochodem wysokiej klasy potwierdza się również, gdy spojrzymy na samochód z zewnątrz…

SUV o imponującej sylwetce
Nowy Peugeot 5008 jest rasowym SUV-em i posiada wszystkie charakterystyczne dla tego segmentu cechy: długą, poziomą maskę, pionowo zarysowany przód i wysoki pas boczny. Jego sylwetka zapowiada moc i wyróżnia się na drodze. Wszystkie linie i zaokrąglenia tworzą wrażenie spójnej i proporcjonalnej bryły. Stylistyka nowego SUV-a Peugeot 5008 jest zarówno harmonijna, jak i elegancka wziąwszy pod uwagę wielkość samochodu.

Nowy Peugeot 5008 jest dłuższy od nowego 3008 o 19 cm, a jego rozstaw osi jest większy o 16,5 cm, ale zachował taką samą wysokość (1,64 m z relingami dachowymi), co nadaje jego sylwetce wrażenie smukłości i dynamiki. Zjawiskową, perfekcyjnie wymodelowaną i nowatorską bryłę akcentują wysoki pas boczny, obramowania szyb delikatnie otaczające wszystkie przeszklone powierzchnie, włącznie z szybami w tylnych słupkach, oraz wydłużona linia dachu, która tworzy wrażenie płynności i zwinności. Wersje GT Line i GT wyróżnia kontrastowy kolor dachu pokryty błyszczącym czarnym lakierem w odcieniu Black Diamond, który podkreśla większą elegancję oraz prestiżowy i nowoczesny charakter samochodu. Nowy SUV Peugeot 5008 jest modelem z pogranicza wyższego segmentu i samochodów klasy Premium. Emanuje aurą prawdziwego luksusu.

Osłony wokół nadwozia, duże koła, wyprofilowane relingi dachowe - cały samochód stanowi umiejętne połączenie wyrafinowania z charakterem. Efekt pracy i kreatywności stylistów jest niezwykle nowoczesny, wręcz futurystyczny, a jednocześnie unika pułapki przeładowania i zbytniej ostentacji. Wydłużona sylwetka podkreśla przestronność kabiny pasażerskiej. Wygląd zewnętrzny: drzwi, rozstaw osi oraz duży, panoramiczny otwierany szklany dach – standardowy element wyposażenia wersji GT, który sprawia, że wnętrze jest dosłownie skąpane w świetle, a pasażerowie mają wrażenie przestronności – zapowiada niezwykle funkcjonalne wnętrze.

Przykuwający wzrok, szeroki grill z chromowanymi listwami z umieszczonym dyskretnie pośrodku logo marki o idealnej wielkości (bez przerysowania i ostentacji) tchnie mocą i podkreśla opływowe linie przedniej części pojazdu. Subtelne halogenowe reflektory dają efekt przenikliwego, „kociego spojrzenia”. W opcji ze światłami Full LED nabiera ono jeszcze ostrości. Modele wyposażone w tę opcję zdobi także chromowany grill ze wzorem szachownicy oraz charakterystyczny przedni zderzak. Wszystkie wersje są wyposażenie w liczne wloty powietrza, zwracające uwagę swoją wielkością. Przód auta dobitnie świadczy o pewności siebie jego właściciela i dumie z przynależności do marki. To prawdziwy Peugeot i rasowy SUV.

Tylna część pojazdu tworzy wrażenie mocy i bezpieczeństwa. Potęgują je eleganckie zaokrąglenia oraz czarna listwa w dolnej części tylnego okna, która stała się wyróżnikiem wszystkich SUV-ów Peugeot. Logo i nazwę marki umieszczono pośrodku listwy łączącej charakterystyczne tylne światła w technologii LED przypominające kształtem ślad pazurów, które stały się znakiem rozpoznawczym wszystkich pojazdów z gamy Peugeot, widocznym o każdej porze dnia i nocy. Tył pojazdu – szeroka tylna klapa i nisko umieszczony próg – zdradza nam, jak pakowny (i uniwersalny) jest bagażnik.

Nowy SUV Peugeot 5008 jest świetnie zaprojektowany. Dzięki swoim proporcjom wygląda na mniej masywny i niższy niż większość modeli konkurencji. Niezależnie od tego, pod jakim kątem na niego patrzymy, uderza nas wrażenie niezwykle wysokiej jakości wykończenia i klasy. Przyczynia się do tego wiele elementów: precyzyjne spasowanie, dobrze wyważone chromowane akcenty rozmieszczone wokół całego nadwozia, dwukolorowy lakier, itd. Samochód jest piękny, przemyślany i ma klasę.

Przyjemność jazdy w sposób przyjazny dla środowiska
Nowy SUV Peugeot 5008 został zaprojektowany na tej samej platformie EMP2 co modele 308 i 3008. Chyba nie trzeba już nic dodawać – zalety tej platformy są powszechnie znane. Zapewnia ona doskonałe właściwości dynamiczne i optymalne połączenie komfortu z zachowaniem na drodze.

Dzięki modularności można ją dostosować do różnych rodzajów nadwozia, wydłużając skokowo rozstaw osi o wielokrotność 55 mm. W przypadku nowego Peugeot 5008 dodano trzy nowe sekcje w stosunku do nowego modelu 3008. Również układ jezdny został dostosowany do poszczególnych silników, aby uzyskać wyczucie drogi godne renomy marki. Jeśli chodzi o przyjemność jazdy, to nowy Peugeot 5008 jest nie tylko SUV-em, ale przede wszystkim godnym reprezentantem marki Peugeot. Konstruktorzy marki mieli wyznaczony jasny cel: duży SUV miał wyróżniać się świetnym zachowaniem na drodze i zapewniać dużą przyjemność jazdy dzięki doskonałemu wyczuciu drogi i precyzyjnie działającemu układowi kierowniczemu. Cel został osiągnięty - pomimo pokaźnych rozmiarów nowy SUV Peugeot 5008 zaskakuje dynamiką i poczuciem bezpieczeństwa podczas jazdy. Nawet krótkie codzienne dojazdy staną się momentem prawdziwej przyjemności. Jego kierowca będzie mógł z uśmiechem na twarzy zająć miejsce za kierownicą w poczuciu, że prowadzi jeden z najbezpieczniejszych i dających największą przyjemność jazdy samochodów.

Nowy Peugeot to prawdziwe zaproszenie do podróży w luksusowych warunkach dzięki doskonałemu wyciszeniu kabiny i bogatemu wyposażeniu podnoszącemu komfort:
- wyprofilowane przednie siedzenia z dostępnym w opcji system masażu pneumatycznego z 8 poduszkami,
- system Hi-Fi Premium FOCAL®, dzieło renomowanej francuskiej marki,
- imponujący, panoramiczny otwierany dach,
- dedykowane miejsce do bezprzewodowego ładowania smartfona na środkowej konsoli, która wykorzystując zasadę indukcji magnetycznej umożliwia automatyczne ładowanie urządzeń kompatybilnych z normą Qi 1.1

Liczne systemy wspomagania prowadzenia najnowszej generacji, tzw. ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) zmniejszają poziom zagrożenia na drogach, oddając do dyspozycji kierowcy cały arsenał zabezpieczeń dostępnych w standardzie lub opcji w zależności od kraju:
- Advanced Grip Control z nową funkcją Hill Assist Descent Control (HADC). Dzięki temu unikatowemu systemowi SUV Peugeot 5008 świetnie się nadaje do jazdy poza utartymi szlakami:
- System Active Safety Brake i system wspomagania zachowania odległości między pojazdami (Distance Alert), połączone w pakiet Safety;
- System aktywnego monitorowania pasa ruchu (Active Lane Departure Warning);
- System wykrywania zmęczenia kierowcy;
- System automatycznego przełączania świateł Smartbeam;
- System monitorowania ograniczeń prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych;
- Adaptacyjny tempomat z funkcją STOP (w samochodzie z automatyczną skrzynią biegów);
- System aktywnego monitorowania martwego pola;
- System Park Assist;
- Visio Park 2 (widoczność w zakresie 360°).

Najlepsze rozwiązania zapewniające stały dostęp do mobilnych usług
Nowy SUV Peugeot 5008 jest taki jak jego kierowca: idzie z duchem czasu. Zaspokaja jego potrzebę utrzymywania za kierownicą stałej łączności ze światem i możliwości niczym niezakłóconej nawigacji, np. dzięki takim rozwiązaniom jak funkcja Mirror Screen czy też Peugeot Connect Nav zawierający nawigacją 3D z modułem łączności z Internetem.

Nawigacja 3D idzie jeszcze dalej w swoim realizmie, proponując odwzorowanie budynków i zabytków z uwzględnieniem nachylenia terenu. Jednym ruchem pokrętła na kierownicy można ją przełączyć z ekranu dotykowego na wyświetlacz wirtualnych zegarów, by zapewnić sobie lepszą czytelność. Natomiast TomTom® Traffic umożliwia wizualizację zdarzeń drogowych istotnych dla prowadzenia samochodu w czasie rzeczywistym i natychmiastowy dostęp do licznych informacji: lokalna prognoza pogody, parkingi, stacje benzynowe, itd. W opcji możliwe jest nawet wykupienie abonamentu na funkcję wyświetlania stref niebezpiecznych w nawigacji TomTom®, zapewniającą wiarygodne informacje dotyczące stałych lub tymczasowo niebezpiecznych stref na drogach.

Funkcja Mirror Screen umożliwia skopiowanie ekranu smartfona na ekranie dotykowym samochodu i bezpieczne korzystanie z zainstalowanych na nim aplikacji. Jest ona kompatybilna z protokołami MirrorLink (smartfony z systemem Android), Android Auto i Apple CarplayTM (od modelu iPhone 5 wzwyż). Jedno wciśnięcie przycisku w kierownicy umożliwia korzystanie z systemu poleceń głosowych za pośrednictwem smartfona (S-Voice Android i Siri Apple). Kierowca zyskuje dzięki niemu możliwość w pełni bezpiecznego korzystania z szeregu funkcji bez odrywania wzroku od drogi: nawiązywanie rozmów telefonicznych, wybieranie utworów muzycznych, odczyt i pisanie sms-ów, wytyczanie tras… Usługi mobilne podbijają świat.

Usługa Peugeot Connect Nav zwiększa możliwości, jakie oferują nowe technologie w trzech następujących zakresach: nawigacji, bezpieczeństwa (Peugeot Connect SOS & Assistance) i przeglądów (zdalne usługi w ramach pakietów Peugeot Connect). Wszystkie te informacje są dostarczane kierowcy w maksymalnie prostej i intuicyjnej formie. Zastosowane w nowym SUV-ie Peugeot 5008 interfejsy umożliwiają bezproblemowe opanowanie wszystkich funkcji.

Przebojowa gama modeli o doskonałych osiągach... i niskim spalaniu!
Gama wersji nowego SUV-a Peugeot 5008 idealnie wpisuje się w strategię realizowaną przez markę od dwóch lat. Podobnie jak w przypadku innych najnowszych modeli Peugeot obejmuje ona:
- trzy „mainstreamowe” wersje (Access, Active, Allure),
- luksusową i sportową wersję GT Line,
- unikatową i dynamiczną wersję GT.

Niezależnie od silnika i wersji nowy SUV Peugeot 5008 oferuje wysokie osiągi dzięki optymalnej konstrukcji zapewniającej doskonałą efektywność. Przede wszystkim należy wspomnieć o spektakularnym obniżeniu masy pojazdu. Korzystne efekty wprowadzenia nowej platformy EMP2 w połączeniu ze znaczącą optymalizacją masy do gabarytów i parametrów użytkowych zaowocowały obniżeniem masy średnio o 95 kg w porównaniu do poprzedniej generacji tego modelu. Ale to nie wszystko: aerodynamiczna linia i optymalnie dobrane wymiary zewnętrzne samochodu pozwoliły na uzyskanie jednego z najlepszych współczynników SCx w tym segmencie (0,76 m2 w najlepszych pod tym względem wersjach). Również zastosowanie opon o wyjątkowo niskich oporach toczenia w rozmiarze 17” i 18”, czy też 19” o obniżonym profilu opracowanych przez firmę Michelin (205x55 R19) przyczyniło się do wysokich osiągów całej gamy SUV-ów Peugeot 5008.

W połączeniu z dostępnymi na rynkach europejskich, super oszczędnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi Euro6.1 o doskonałych osiągach, zalety te zapewnią nowemu SUV-owi Peugeot 5008 wiodące miejsce w segmencie siedmiomiejscowych SUV-ów klasy C.

Zarówno w gamie silników benzynowych jak i wysokoprężnych wszystkie oferowane jednostki są „Best in class” w odpowiadających im kategoriach mocy! Poziom emisji CO2 zaczyna się od 115 g/km w silnikach benzynowych i od zaledwie 105 g/km w silnikach wysokoprężnych dzięki zastosowaniu technologii BlueHDi.

Gama benzynowa obejmuje 4 jednostki napędowe:
- 1,2 l PureTech 130 S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach (117 g CO2 /km lub 115 g CO2 /km w wersji o bardzo niskim zużyciu paliwa)
- 1,2 l PureTech 130 S&S EAT6 (120 g CO2/km)
- 1,6 l THP 165 S&S EAT6 (133 g CO2/km)

Dostępnych jest również 6 silników wysokoprężnych (w zależności od rynku zbytu):
- 1,6 l BlueHDi 100 S&S z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach (106 g CO2/km)
- 1,6 l BlueHDi 120 S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach (108 g CO2/km lub 105 g CO2 /km w wersji o bardzo niskim zużyciu paliwa)
- 1,6 l BlueHDi 120 S&S EAT6 (112 g CO2/km)
- 2,0 l BlueHDi 150 S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach (118 g CO2/km)
- 2,0 l BlueHDi 180 S&S EAT6 (124 g CO2/km),
Ten ostatni silnik napędza tylko i wyłącznie luksusową i dynamiczną wersję GT.

Innowacyjne rozwiązania Peugeot ułatwiające poruszanie się po mieście
W czasach, gdy wjazd do centrów miast staje się coraz bardziej ograniczony, Peugeot oferuje nowatorskie rozwiązania zwiększające możliwości dojazdu. W momencie prezentacji nowego SUV-a Peugeot 3008 w maju br. sensację wzbudziła pomysłowa, składana hulajnoga e-Kick ze wspomaganiem elektrycznym.

Hulajnoga e-Kick została opracowana wspólnie z firmą Micro, jednym ze światowych liderów na rynku hulajnóg i jest sprzedawana pod obydwoma markami. e-Kick można włożyć do bagażnika.

SUV-a Peugeot 3008 lub 5008 do specjalnej stacji dokującej, która umożliwia jej ładowanie, tak by zawsze była gotowa do użytku. To jednak nie wszystko. Wraz z nowym SUV-em Peugeot 5008, marka zaprezentuje e-Bike eF01, składany rower ze wspomaganiem elektrycznym o futurystycznej stylistyce. Jest on niezwykle funkcjonalny, zwłaszcza jeśli chodzi o możliwość składania, przenoszenia i przechowywania. Podobnie jak e-Kick można go umieścić w stacji dokującej w bagażniku nowego SUV-a Peugeot 5008.
Ta jedyna w swoim rodzaju oferta skierowana jest do klientów poszukujących możliwości dojazdu będących uzupełnieniem dla ich samochodu i pozwalających na łatwe pokonywanie ostatniego etapu trasy do miejsca docelowego. Co więcej, zarówno hulajnogę, jak i rower można uwzględnić w mobilnej aplikacji MyPeugeot, wraz z informacjami o poziomie naładowania akumulatora, zasięgu, a także o pogodzie i nawigacji. Codzienne życie mieszkańca miasta ulega zmianie: koniec z ograniczeniami. Niech żyje wolność.

Samochód produkowany we Francji
Nowy SUV Peugeot 5008 jest produkowany w Rennes we Francji, a wszystkie zespoły napędowe do tego samochodu dostarczać będą francuskie zakłady zlokalizowane w Trémery i Douvrin. Z tego tytułu samochód w chwili wprowadzenia na rynek będzie nosił znak „Gwarancji Francuskiego Pochodzenia”. Zaprezentowany po raz pierwszy podczas tegorocznego Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu nowy SUV Peugeot 5008 zostanie wprowadzony do sprzedaży na rynkach zagranicznych na wiosnę 2017 r.

Nowy Peugeot 5008 w szczegółach

1 - Nowy Peugeot i-Cockpit® - jeszcze mocniejsze doznania z jazdy
Nowy Peugeot i-Cockpit® idzie o krok dalej w każdym zakresie. Prezentujący zdecydowanie wyższą jakość wykończenia, technologicznie bardziej zaawansowany pod względem koncepcji, w większym stopniu połączony ze światem, bardziej intuicyjny, jednocześnie idzie jeszcze dalej w kierunku emocji i personalizacji.
System oferuje Peugeot i-Cockpit® Amplify, w którym jedno wciśnięcie przycisku na panelu centralnym oddziałuje na niemal wszystkie zmysły:
- Na wzrok poprzez sterowanie natężeniem oświetlenia i możliwość zmiany koloru ekranów;
- Na słuch poprzez odpowiedni dobór parametrów sygnałów dźwiękowych;
- Na dotyk poprzez wbudowaną w fotele rozbudowaną funkcję masażu;
- Na węch poprzez rozpylanie zapachów (patrz niżej).
Pasażerowie mają do wyboru dwie aranżacje: „Boost” dla kierowców lubiących jazdę dynamiczną oraz „Relax” dla kierowców preferujących bardziej spokojny styl jazdy. Te dwa tryby są w pełni personalizowalne i pozwalają spotęgować przyjemność doznań kierowcy i pasażerów, tak by podróż stała się jedynym w swoim rodzaju, niezapomnianym doświadczeniem.

W systemie Peugeot i-Cockpit® Amplify oferowane są również wysokiej jakości zapachy do kabiny. Zostały one opracowane przez firmy Scentys oraz Antoine Lie, producenta perfum o międzynarodowej renomie, by zapewnić najwyższej jakości wrażenia zapachowe we wnętrzu samochodu.
Każdy z proponowanych zapachów posiada swą odmienną charakterystykę:
„Cosmic Leather”: zmysłowy zapach, charakterystyczny dla Marki;
- „Aerodrive”: pobudzający zapach (do aranżacji „Boost”);
- „Harmony Wood”: naturalny i relaksujący zapach (do aranżacji „Relax”);
Dyfuzor zapachów posiada 3-stopniową regulację intensywności i emisji w kabinie.

Ponadto, podobnie jak w Peugeot 3008, wzrok, dotyk i słuch mogą być przyjemnie stymulowane dzięki Pakietowi Sport pozwalającemu na zmianę następujących parametrów:
- usztywnione i bardziej bezpośrednio reagujące wspomaganie kierownicy;
- szybsza reakcja pedału gazu;
- szybsza reakcja silnika i skrzyni biegów (w wersji z automatyczną skrzynią samochód posiada dodatkowo łopatki do zmiany biegów przy kierownicy);
- głośniejszy i bardziej sportowy dźwięk pracy silnika (cyfrowy wzmacniacz poprawiający akustykę w kabinie);
- kolorowa animacja na różnych ekranach (na tablicy rozdzielczej i ekranie dotykowym) wraz z wyświetlaniem parametrów związanych z dynamiczną jazdą: moc chwilowa, ciśnienie doładowania, przyspieszenie wzdłużne i boczne.

2 - System Hi-Fi Premium FOCAL® zapewniający najwyższej klasy wrażenia akustyczne podczas podróży
Nowe SUV-y Peugeot 3008 i 5008 oferują po raz pierwszy na świecie montowany fabrycznie system akustyczny Hi-Fi francuskiej marki FOCAL® (dostępny w opcji). Firma FOCAL® specjalizująca się od 35 lat w projektowaniu systemów audio cieszy się światowym uznaniem ze względu na liczne nowatorskie patenty i wyjątkowe rozwiązania w dziedzinie akustyki.
System oferowany w samochodzie posiada 10 głośników wykorzystujących ekskluzywne technologie marki FOCAL® i zapewnia wysoką jakość i precyzję dźwięku odtwarzanego w kabinie samochodu.
- Głośniki nisko i średniotonowe Hi-Fi: Technologia Polyglass zapewnia doskonale zbalansowany i precyzyjny dźwięk;
- Głośniki wysokotonowe TNF: Technologia odwróconych kopułek aluminiowych zapewnia optymalne rozprzestrzenianie się dźwięku o bardzo wyrazistych wysokich tonach;
- Subwoofer: Technologia potrójnej cewki Power FlowerTM 200 mm przyczynia się do wyraźnego i dynamicznego odtwarzania dźwięków o niskiej częstotliwości;
- Dwunastokanałowy aktywny wzmacniacz - 515 Watt: Technologia hybrydowa Klasy AB/D wytwarzająca pełne i precyzyjne sygnały o wysokich częstotliwościach, jak również zapewniająca realną moc tonów niskich.

Głośniki wysokotonowe z przodu i z tyłu kabiny mają metalowe kratki ze znakiem marki FOCAL®.

3 - Liczne, najnowszej generacji systemy wspomagania prowadzenia
Dzięki wsparciu licznych systemów wspomagania, kierowca nowego Peugeot 5008 może w pełni korzystać z właściwości jezdnych swojego SUV-a. Wszystkie te funkcje mogą być włączone lub wyłączone przez kierowcę za pomocą menu „Ustawienia pojazdu”.

Advanced Grip Control
System zapewnia lepszy napęd i obejmuje następujące funkcje:
- zoptymalizowany system zapobiegania poślizgowi z pięcioma trybami pracy (Normal, do jazdy po śniegu, po błocie, po piasku i ESP OFF) sterowany za pomocą pokrętła umieszczonego na środkowej konsoli;
- specjalne opony 18’’ M+S (Mud & Snow).
- System wspomagania zjazdu ze wzniesienia (Hill Assist Descent Control – HADC) nowa funkcja ułatwiająca bezpieczny zjazd dzięki pełnej kontroli nad samochodem i torem jazdy po zboczach o dużym nachyleniu. Ten innowacyjny system utrzymuje bardzo niską prędkość (3 km/h), zapewniając kontrolę nad samochodem i bezpieczeństwo w stresujących sytuacjach. Funkcję można aktywować za pomocą przycisku na środkowej konsoli.

System Active Safety Brake i Distance Alert
Funkcja Distance Alert (ostrzeżenie o niebezpieczeństwie kolizji) pozwala na uprzedzenie kierowcy o ryzyku kolizji jego samochodu z poprzedzającym go pojazdem na drodze lub pieszym znajdującym się na jego pasie ruchu. System Active Safety Brake (automatyczne hamowanie awaryjne) uruchamia się po tym ostrzeżeniu, jeśli kierowca nie zareaguje wystarczająco szybko i nie naciśnie hamulca. System ten przyczynia się również, bez udziału kierowcy, do uniknięcia kolizji lub do ograniczenia ich skutków poprzez zmniejszenie prędkości samochodu. Samochody poruszające się w tym samym kierunku lub będące na postoju, jak również piesi obecni na pasie ruchu są rejestrowani przez system (rowery, motocykle, zwierzęta i przedmioty znajdujące się na jezdni nie są wykrywane).

System Active Safety Brake działa, w następujących sytuacjach:
- przy prędkości samochodu wynoszącej od 5 km/h do 140 km/h – gdy system wykryje poruszający się pojazd;
- przy prędkości samochodu nie przekraczającej 80 km/h – gdy system wykryje nieruchomy pojazd;
- przy prędkości samochodu nie przekraczającej 60 km/h – gdy system wykryje pieszego.

System (aktywnego) monitorowania pasa ruchu
System monitorowania pasa ruchu jest systemem, który przy pomocy kamery rozpoznaje linie przerywane i ciągłe na jezdni i kontroluje niezamierzone przekroczenie linii wyznaczających pas ruchu. Dla zapewnienia pełnego bezpieczeństwa jazdy, kamera analizuje obraz, po czym uruchamia sygnał ostrzegawczy wzrokowy i dźwiękowy w razie stwierdzenia zmiany kierunku jazdy spowodowanej spadkiem czujności kierowcy przy prędkości przekraczającej 80 km/h.

Przy prędkości od 65 do 180 km/h system aktywnego monitorowania pasa ruchu wykonuje dodatkowo korektę toru jazdy samochodu: gdy system wykryje ryzyko niezamierzonego przekroczenia linii na jezdni, układ kierowniczy stopniowo wykonuje skręt kierownicy w przeciwnym kierunku, by utrzymać samochód na dotychczasowym pasie ruchu. Jeśli kierowca chce utrzymać samochód na wybranym pasie ruchu, może zapobiec korekcie systemu, przytrzymując mocniej kierownicę (na przykład podczas manewru omijania). Korekta toru jazdy nakładana przez system zostanie wyłączona w chwili włączenia kierunkowskazu.

System wykrywania zmęczenia kierowcy
Nowy SUV Peugeot 5008 jest seryjnie wyposażony w system ostrzegający o długotrwałym prowadzeniu pojazdu: sygnał ostrzegawczy włącza się, gdy system wykryje, że kierowca nie zrobił przerwy w podróży po dwóch godzinach jazdy, a prędkość samochodu przekracza 65 km/h. Ostrzeżenie to ma postać komunikatu wyświetlanego na ekranie i zalecającego zatrzymanie się, któremu towarzyszy sygnał dźwiękowy.

Uzupełnieniem tej funkcji jest system wykrywania zmęczenia kierowcy. Pojazd jest wyposażony w kamerę umieszczoną u góry przedniej szyby, która śledzi tor jazdy samochodu. System ocenia stan czujności kierowcy, analizując odchylenie toru jazdy w stosunku do linii na jezdni. W razie potrzeby, może on uruchomić dźwiękowe i wzrokowe sygnały ostrzegawcze o kilku stopniach siły przekazu („Zachowaj uwagę!” lub „Zrób przerwę w podróży!”).

System automatycznego przełączania świateł Smartbeam
Pojazd jest wyposażony w kamerę umieszczoną u góry przedniej szyby, która analizuje źródła światła. System powoduje automatyczne przełączenie świateł drogowych na światła mijania w zależności od warunków oświetlenia drogi i natężenia ruchu. W ten sposób zwiększa bezpieczeństwo jazdy, umożliwiając optymalne wykorzystanie świateł drogowych, gdy pozwalają na to warunki na drodze.

System monitorowania ograniczeń prędkości
Kamera umieszczona u góry przedniej szyby wykrywa i odczytuje znaki ograniczenia prędkości oraz znaki znoszące te ograniczenia i wyświetla je na ekranie. System uwzględnia także informacje o ograniczeniach prędkości zarejestrowane na mapie systemu nawigacji. Specjalne ograniczenia prędkości, takie jak znaki przeznaczone dla samochodów ciężarowych nie są wyświetlane. Funkcja ta jest dostępna w standardzie już od pierwszego poziomu wyposażenia.

Uzupełnieniem tego systemu jest funkcja programowania prędkości: kierowca może wybrać dostosowanie zaprogramowanej prędkości do prędkości ograniczenia odczytanej przez kamerę poprzez wciśnięcie klawisza „MEM” na panelu sterowania tempomatem.

Adaptacyjny tempomat z funkcją STOP (w samochodzie z automatyczną skrzynią biegów)
Samochód jest wyposażony w radar umieszczony w centralnej części przedniego zderzaka. Jego zasięg maksymalny wynosi 150 metrów. Przy prędkości od 30 km/h do 180 km/h, aktywny tempomat z funkcją STOP (ACC Stop) spełnia dwie funkcje:
· automatyczne utrzymywanie prędkości jazdy zaprogramowanej przez kierowcę;
· automatyczne dostosowanie odległości od samochodu jadącego z przodu (3 zaprogramowane odległości: daleka, normalna i bliska).

System ten wykrywa pojazd jadący z przodu w tym samym kierunku. Automatycznie dostosowuje prędkość samochodu do prędkości pojazdu jadącego przed nim przy wykorzystaniu hamowania silnikiem i układu hamulcowego (światła Stop włączają się), by utrzymać stałą odległość między samochodami aż do całkowitego zatrzymania.
Funkcja jest dostępna w standardzie lub w opcji wyłącznie w samochodach ze skrzynią automatyczną (oprócz silnika 1,2 PureTech 130 S&S EAT6).

System aktywnego monitorowania martwego pola
Przy prędkości od 12 km/h do 140 km/h, system ten ostrzega kierowcę o obecności innego pojazdu w strefie martwego pola w otoczeniu jego samochodu, gdy obecność ta stwarza potencjalne zagrożenie. Sygnałem ostrzegawczym jest lampka kontrolna świecąca się w lusterku wstecznym z odpowiedniej strony pojazdu, gdy system wykryje tam inny pojazd (samochód osobowy, ciężarowy, rower).

System współdziała z systemem aktywnego monitorowania pasa ruchu: oprócz zaświecenia lampki kontrolnej w odpowiednim lusterku wstecznym, wyczuwalna będzie korekta toru jazdy, jeśli przekroczona zostanie linia na jezdni przy włączonym kierunkowskazie, aby pomóc kierowcy w uniknięciu kolizji.

Pakiet Visiopark 1 i 2
Samochód wyposażony jest w kamerę o kącie śledzenia obrazu w promieniu 180°, zamontowaną w pokrywie bagażnika (Visiopark 1) oraz w zdarzaku (Visiopark 2). System ten wyświetla na ekranie dotykowym obraz najbliższego otoczenia pojazdu przesyłany przez obie kamery. Czujniki wspomagania parkowania uzupełniają informacje z obrazu znad samochodu. Obraz najbliższego otoczenia znad samochodu jest przekazywany w czasie rzeczywistym w miarę wykonywania manewru przez kierowcę i zapewnia widok w promieniu 360°.

Tego rodzaju wizualizacja daje kierowcy możliwość równego ustawienia samochodu podczas parkowania oraz zauważenia wszelkich przeszkód znajdujących się w pobliżu.

System Park Assist
Dzięki ultradźwiękowym czujnikom bocznym system ten aktywnie wspomaga kierowcę w manewrach parkowania:
- wykrywa miejsce do zaparkowania w zależności od wielkości samochodu dzięki czujnikom umieszczonym w przednim i tylnym zderzaku;
- po czym system samodzielnie steruje układem kierowniczym, by zaparkować samochód na tym miejscu.

Kierowca steruje pedałem przyspieszenia, hamulca, zmianą biegów i sprzęgłem (w wersjach z manualną skrzynią biegów). Podczas manewrowania, system dostarcza kierowcy wizualnych i dźwiękowych sygnałów, zapewniających bezpieczne wykonanie kolejnych faz wjazdu i wyjazdu z miejsca postojowego. Kierowca może w każdej chwili przejąć kierownicę i kontrolę nad układem kierowniczym.

System Park Assist wspomaga w wykonywaniu manewrów parkowania równoległego (wjazd lub wyjazd) lub prostopadłego.

Ostatnie artykuły