Filmy

Volkswagen Transporter

Nowy Volkswagen Transporter przerósł swojego poprzednika – zwiększyły się nie tylko jego wymiary, ale również ilość zadań, które potrafi zrealizować. Model ten, produkowany w dwóch rozstawach osi, po raz pierwszy dostępny jest z trzema wysokościami dachu. Pozwala to na uzyskanie bardzo zróżnicowanej pojemności, a co za tym idzie wyjątkowej wszechstronności w segmencie lekkich samochodów użytkowych.

Wygląd zewnętrzny i wnętrze:
Nadwozie nowego Transportera jest muskularne i jednocześnie eleganckie. W przedniej części pojazdu uwagę zwracają duże, przykryte przezroczystym szkłem reflektory. Podstawowe wymiary zewnętrzne – długość 4,89 m, szerokość 1,91 m i wysokość 1,96 m, zdradzają dużą przestronność wnętrza. Istnieje możliwość wyboru wersji dłuższej o 40 cm – 5,29 m oraz wyższej – 2,16 lub 2,46 m. Nowy Transporter oferuje przestrzeń bagażową o pojemności od 5,8 do 9,3 metra sześciennego. Ponieważ podłoga części bagażowej jest płaska, a ściany są pionowe załadunek różnego rodzaju towarów nie sprawia najmniejszych trudności. Czy to w wersji skrzyniowej, czy zabudowanej nowy Transporter potrafi spełnić oczekiwania stawiane nowoczesnym samochodom użytkowym.
Liczne schowki, półki i kieszenie podnoszą funkcjonalność kabiny kierowcy. Umieszczona na środku deski rozdzielczej półka z klamrą pozwala na przewożenie dokumentów, które powinny być zawsze „pod ręką”. Pozostałe dokumenty można bezpiecznie przechować w zamykanym na klucz schowku znajdującym się po stronie pasażera. Różne uchwyty na napoje oraz duże schowki w tapicerce drzwi mogą służyć do przewożenia butelek, kubków lub kanapek na drogę. Dzięki dźwigni zmiany biegów w formie joysticka uzyskano więcej miejsca dla kierowcy, łatwiejszy jest również dostęp do części bagażowej.

Układ napędowy i zawieszenie:
Podstawową jednostką napędową jest czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,0 l i mocy 85 kW/115 KM, którego maksymalny moment obrotowy wynosi 170 Nm. W ofercie znajdują się również cztery jednostki wysokoprężne. Dwa czterocylindrowe silniki mają pojemność skokową 1,9 l i moc 63 kW/86KM oraz 77 kW/105 KM. Ich moment obrotowy wynosi odpowiednio 200 i 250 Nm. Mocniejsze silniki wysokoprężne to jednostki pięciocylindrowe o pojemności skokowej 2,5 l i mocy 96 kW/130 KM oraz 128 kW/174 KM osiągające maksymalny moment obrotowy 340 i 400 Nm. Najmocniejszą jednostką napędową jest silnik benzynowy 3,2 l V6 z czterema zaworami na każdy cylinder. Osiąga on moc 170 kW (230 KM), a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 315 Nm.
Bardzo bogata oferta silników pozwala spełnić wymagania różnych klientów – zarówno tych, którzy potrzebują jednostki wyjątkowo ekonomicznej jak i tych, dla których najważniejsza jest dynamika i prędkość jazdy.
Nowością w segmencie lekkich samochodów użytkowych jest przekładnia sześciobiegowa stosowana zarówno w połączeniu z silnikami pięcio- i sześciocylindrowymi.
Napęd przenoszony jest na oś przednią. Konstruktorom udało się tak opracować zawieszenie, że niezależnie od stopnia obciążenia zapewnia ono najwyższe bezpieczeństwo i komfort. Wpływ na dynamikę jazdy ma również duża sztywność nadwozia charakteryzująca nowego Transportera.

Kolumny McPhersona z przodu, rama pomocnicza osi przedniej (tzw. wózek jezdny) oraz dopracowana w każdym szczególe koncepcja osi ze skośnymi wahaczami, resorami typu „miniblok” i oddzielnie montowanymi amortyzatorami zapewniają doskonałe właściwości jezdne. Dodatkowo skłonności do przechyłów bocznych samochodu na zakrętach ograniczają stabilizatory.

Szereg sprawdzonych i nowych rozwiązań sprawił, że miejsce pracy, którym jest VW Transporter jest niezwykle przyjazne dla kierowcy.

Ostatnie artykuły