Filmy

Abarth w Genewie

Marka Abarth zaprezentuje się na 81. Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Genewie z imponującym stoiskiem, na którym najważniejsze światowe debiuty mieszają się z wypróbowanymi modelami, kolejny raz podkreślając niepowtarzalną pozycję tej marki na międzynarodowej arenie motoryzacyjnej.

Zapierające dech w piersiach stoisko jest idealnym miejscem dla światowych debiutów i obecnie produkowanych samochodów. Inspiracją wystroju stoiska była idea oparta na prostocie: architektura nie interpretuje marki przy użyciu języka, lecz podkreśla jej wartości. Na salonowej scenie Abartha, jego świat zajmuje centralne miejsce, a marka prezentuje się publiczności w pełnej okazałości całej swojej czystości i prostoty. W rezultacie mamy tu wspaniałą przestrzeń z czterema obszarami światła, pod którymi ustawione są samochody: jest to scena, która odgrywa świat Abartha i opowiada o nim. Szklana płyta stojąca na środku stoiska wspiera rozpoznawalną ikonę Abartha. Ogromny ekran LED, będący centralnym elementem wystroju, stanowi idealne tło dla samochodów. Linie całego stoiska są symetryczne, proste i tworzą kąty proste. Podobnie rzecz ma się z materiałami, które są neutralne i nieuchwytne: białe i przeźroczyste elementy konstrukcji pomagają usunąć cały wizualny hałas i skupić uwagę na treści. Rysunki techniczne konstrukcji Abartha idealnie prezentują się pod szklaną podłogą, widoczne dla wszystkich, jak to bywało z samochodami, kiedy ich tylne klapy były częściowo uniesione. Nieuchwytne elementy, takie jak: światło, dźwięk, zawartość cyfrowa, nie są w tym przypadku akcesoriami, ale stanowią jedną, zsynchronizowaną całość, odgrywając różne sceny, co sprawia wrażenie, że stoisko jest w ciągłym ruchu. Neutralna, minimalna przestrzeń jest kolorowa i wypełniona scenami, które w kolejności wyliczają wartości Abartha: konkurencyjność, pasja, pomysłowość, włoski styl, determinacja i autentyczność.

Abarth 695 Tributo Ferrari
W świetle jupiterów odnaleźć można Abartha 695 Tributo Ferrari - po raz pierwszy wystawianego w kolorze niebieskim Abu Dhabi i szarym Titanium. Jest to najszybsza drogowa wersja pięćsetki w historii, będąca owocem współpracy pomiędzy Abarthem i Ferrari uosabiając wspólne wartości, do których zalicza się pasja uzyskiwania najlepszych osiągów, sportowa dusza, uwaga zwrócona na szczegóły oraz włoski styl. W ciągu ostatnich dwóch lat marki te rozpoczęły jeszcze bliższą współpracę, w wyniku której powstał Abarth 695 Tributo Ferrari, ekskluzywny samochód, który z jednej strony pozwala Abarthowi poszerzyć asortyment, wchodząc w ten sposób do segmentu luksusowych samochodów sportowych, z drugiej zaś oferuje klientom Ferrari mały, szybki samochód spełniający wszystkie wymagania dotyczące, nie wyłączając tych związanych z praktycznym transportem miejskim. Ta numerowana i limitowana seria specjalna jest dostępna na rynku od lipca i ma już na swoim koncie ponad 1000 zamówień, z czego przeszło połowa pochodzi z krajów takich jak: Wielka Brytania, Francja, Niemcy i Japonia. Abarth 695 Tributo Ferrari to ekskluzywna
wersja Abartha 500, który stanowi potwierdzenie silnych powiązań Abartha z Ferrari - powiązań opartych na wspólnych wartościach, do których zalicza się pasja w uzyskiwaniu najlepszych osiągów, sportowa dusza, uwaga zwrócona na szczegóły i włoski styl.

Nowe pakiety esseesse do Abartha 500C
Abarth, zachęcony sukcesem handlowym pakietów tuningowych (jeden na trzy Abarthy 500 modyfikowany jest przy użyciu oficjalnego pakietu tuningowego), prezentuje nowe pakiety esseesse do Abartha 500C. Zostały one zaprojektowane w celu poprawienia osiągów, przyjemności prowadzenia i bezpieczeństwa bez uszczerbku dla niskiego poziomu emisji spalin i zużycia paliwa. Na stoisku goście odwiedzający salon mogą podziwiać Abartha 500C esseesse. Model ten w idealny sposób obrazuje ducha tuningu realizowanego przez Abartha, który obejmuje praktyczne elementy i bezpretensjonalny wygląd. Zgodnie z tradycją marki i wymaganiami rynku, samochody Abartha są mieszanką sportowego i eleganckiego wyglądu oraz bezpiecznej jazdy, lecz zawsze z zachowaniem sportowych osiągów.

Zestaw do modelu Abarth 500C umożliwia jednostce 1,4 16v Turbo MultiAir osiągnięcie mocy 160 KM (117 kW) przy 5750 obr/min, a w trybie sport maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 3000 obr/min, zapewniając całkowicie sportowe osiągi: maksymalna prędkość wynosi 209 km/h przy przyspieszeniu od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,6 sekundy. Podobnie jak w Punto Evo, model 500C zachowuje zgodność z wymogami normy Euro 5 nawet po zainstalowaniu zestawu, przy emisjach CO2 na poziomie 151 g/km.

Bezpieczeństwo zawsze stanowi najważniejszy aspekt tuningu Abartha, czego dowodem jest udoskonalenie układu hamowania i dopasowany układ jezdny: zestawesseesse
do modelu 500C obejmuje: perforowane, wentylowane, tarczowe hamulce przednie (średnica 284 mm x 22 mm); perforowane, tarczowe hamulce tylne (średnica 240 mm x 11
mm); wysokiej klasy okładziny przednich hamulców; przednie i tylne amortyzatory Koni z zaworem FSD; zestaw czerwonych sprężyn o sportowej charakterystyce, niższych od tych oryginalnie montowanych w samochodzie; aluminiowe obręcze kół Abarth esseesse ET35 o wymiarach 7 cali x 17 cali w kolorze białym lub tytanowym wraz z oponami ZR17 o wymiarach 205/40. Pakiet tuningowy do modelu Abarth 500C obejmuje również: cztery czujniki ciśnienia w oponach, specjalny odświeżacz powietrza powered by BMC i znaczki esseesse na pokrywę silnika i tylną
klapę.

Abarth 500C esseesse dostępny jest z eleganckim nadwoziem w dwóch odcieniach -szarym Campovolo i szarym Pista - z białą, chromatyczną linią, elementem oddzielającym i zarazem łączącym dwie dusze tego samochodu: elegancję kabrioletu u góry i ponadprzeciętne osiągi zestawu esseesse poniżej. Prezentowany model 500C esseesse wyposażony jest w oryginalny tłumik Record Monza, który uwalnia dźwięk silnika powyżej 4000 obr/min. Podobnie jak Punto Evo, model ten może być wyposażony w system nawigacji satelitarnej Abarth Blue&MeTM MAP z
funkcją telemetrii.

5-biegowa manualna skrzynia biegów w Abarth 500C
Prestiżowa scena Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie jest także okazją do ogłoszenia wprowadzenie na rynek, 5-biegowej manualnej skrzyni biegów w Abarth 500C w połączeniu z silnikiem 1.4 T-Jet o mocy 135 KM (przewidziane na trzeci kwartał 2011 r.). Pozwoli to Abarthowi 500C rozszerzyć ofertę o manualną skrzynię biegów, która ma trafić w gust użytkowników preferujących ten typ zmiany biegów, bardziej pasującą do ich stylu jazdy. W ofercie Abartha 500C pozostanie również automatyczna skrzyni biegów competizione z funkcja zmiany biegów manetkami
przy kierownicy.

Model Formuły Aci-Csai-Abarth
Nie zabrakło również miejsca dla modelu Formuły Aci-Csai-Abarth, który w tym roku wziął udział w mistrzostwach, zarezerwowanych dla tego jednoosobowego bolidu wyścigowego wyprodukowanego przez Tatuus z nadwoziem z włókna węglowego, silnikiem FPT Racing 1,4 Fire Turbo, który osiąga moc 180 KM, opartym na silniku zastosowanym w Abarth 500 Trophy, oraz przekładnią Sadev z sekwencyjną, 6-stopniową skrzynią biegów. Ten jednoosobowy, wyścigowy bolid Aci Csai i Abartha ma doskonalić umiejętności młodych, utalentowanych kierowców do 2014 r., służąc jako rozbieg dla ich kariery w kierunku wyższych kategorii wyścigowych. Jest to następca kategorii Formula Azzurra, która w 2005 r. dała początek przedsięwzięciu Csai Young Drivers Project.

Dwa filary biznesowego profilu Abartha
Salon motoryzacyjny w Genewie jest również okazją, aby przyjrzeć się dwóm filarom biznesowego profilu Abartha, jakimi są samochody drogowe i świat wyścigów. Do dziś sprzedano około 1800 egzemplarzy Abartha 500C i prawie 1400 Abartha Punto Evo. Liczby te są świadectwem ciepłego przyjęcia tych dwóch samochodów i z pewnością przyczynią się do i tak już znakomitych wyników, jakie marka ta notuje od momentu swojego ponownego wejścia na rynek. Wystarczy powiedzieć, że od 2007 r. marka ta odnotowuje ciągły wzrost, o czym świadczy sprzedaż ponad 28 000 sztuk modelu
Abarth Grande Punto i Abarth 500, nie licząc około 6000 pakietów poprawiających osiągi, zaprojektowanych do tych dwóch modeli. Sukcesy te stały się możliwe częściowo dzięki specjalnie dedykowanej sieci dealerów oraz autoryzowanym warsztatom dokonującym tuningu, jedyną w tej dziedzinie organizacją, która rozszerza swoją działalnością na inne rynki międzynarodowe, takie jak: Izrael, Rumunię, Cypr, Liban, Finlandię i Australię.

Źródło: Fiat Auto Poland

Ostatnie artykuły