Filmy
  • Artykuły
  • Prezentacja Renault Latitude w Moskwie

Prezentacja Renault Latitude w Moskwie

Na salonie moskiewskim odbyła się światowa premiera Latitude, nowego, luksusowego rodzinnego samochodu marki Renault. Firma zaprezentowała również nowości przeznaczone na rynek rosyjski, których produkcja zostanie uruchomiona w latach 2010-2011 w tamtejszych zakładach koncernu: Dustera, Nowego Logana z automatyczną skrzynią biegów, Sandero z automatyczną skrzynią biegów i Sandero Stepway.

Koncern Renault zapowiedział rozpoczęcie w Rosji montażu modeli Fluence i Megane hatchback w systemie SKD (Semi Knock Down). Zaprezentował również concept-car Fluence Z.E., który stanowi zapowiedź przyszłego samochodu elektrycznego, przystępnego dla szerokich rzesz klientów.

Renault Latitude - duży sedan Renault o luksusowym wnętrzu
Wyważone proporcje, duże rozmiary, mocny przód, masywna i dynamiczna bryła tyłu - nowy, luksusowy rodzinny sedan Renault Latitude zwraca uwagę swoim wyglądem i elegancją. To atrakcyjny samochód, przeznaczony dla klientów przywiązujących uwagę do swojej pozycji oraz jakości wykończenia i komfortu auta. Nowy sedan, opracowany na bazie rozwiązań technicznych o powszechnie uznanej niezawodności i doskonałych parametrach, stanowi ukoronowanie oferty samochodów wyższej klasy Renault, przeznaczonych na rynki eksportowe. Renault Latitude będzie wprowadzane do sprzedaży stopniowo w ponad 50 krajach. W Rosji pojawi się w listopadzie 2010 r. Rosyjscy klienci będą mieli wybór spośród sześciu wersji napędzanych silnikami o pojemności 2,5 i 2,0 l z automatyczną lub bezstopniową skrzynią biegów.

Duże wymiary - prestiżowy wygląd i wysoki komfort
Ze względu na swoje rozmiary, Renault Latitude należy do segmentu dużych luksusowych samochodów. Jego wymiary: 4 888 mm długości, 1 832 mm szerokości; 1 495 mm wysokości, w połączeniu z rozstawem osi wynoszącym 2 762 mm; pojemność bagażnika - 477 dm3 (511 dm3 w przypadku wersji z zestawem naprawczym do kół); wymiary kabiny na najlepszym poziomie w segmencie - szerokość nad podłokietnikami 1 460 mm z przodu i 1 440 mm z tyłu, promień na wysokości kolan z tyłu - 251 mm?; szeroka, wygodna tylna kanapa dzielona w układzie 2/3 - 1/3; liczne schowki, rozmieszczone w całej kabinie, w tym oświetlony i chłodzony schowek w desce rozdzielczej o pojemności 9,6 l i schowek o pojemności 2,4 l w konsoli centralnej.

Ekskluzywne wyposażenie
Ekskluzywne wyposażenie, montowane jest w standardzie lub w opcji, w zależności od poziomu wyposażenia. Należą do niego: montowany w standardzie już w podstawowej wersji system klimatyzacji z nawiewami na tylne miejsca oraz oferta automatycznej trójstrefowej klimatyzacji; unikalny w tym segmencie system kontroli jakości powietrza - dwufunkcyjny jonizator i podwójny rozpylacz zapachów; fotel kierowcy z wbudowaną funkcją masażu, wyposażoną w 4 tryby działania; karta Renault hands free, umożliwiająca otwarcie drzwi i uruchomienie samochodu z funkcją automatycznego blokowania drzwi po oddaleniu się kierowcy od pojazdu; nowy system wbudowanej nawigacji Carminat TomTom; bogata oferta radioodtwarzaczy, w tym 3D Sound by Arkamys, oferta wysokiej klasy systemu Bose Premium, zestawy głośnomówiące Bluetooth, moduł złączy do cyfrowych urządzeń Plug & Music; kierunkowe reflektory bi-ksenonowe;? system wspomagania parkowania przodem i tyłem; kamera cofania.

Wysokiej klasy zachowanie na drodze i mocne, oszczędne silniki
Doskonałe zawieszenie (z tyłu zawieszenie wielodrążkowe) łączy komfort z przyjemnością prowadzenia; precyzyjny układ kierowniczy zapewnia idealną stabilność i poczucie pełnego panowania nad samochodem. Bogata oferta silników obejmuje 4 wersje benzynowe i 8 wersji z silnikiem wysokoprężnym. W Rosji sprzedaż rozpocznie się od wersji benzynowych, napędzanych silnikiem 2.0 litra (M4R), wyposażonych w bezstopniową skrzynię biegów CVT Xtronic (FK0) oraz 2.5 litra V6 (VQ25) z 6-biegową skrzynią automatyczną (AJ0).

Bezpieczeństwo na najwyższym poziomie
Wysoki poziom bezpieczeństwa zapewniony został dzięki konstrukcji, wykorzystującej unikalne doświadczenie Renault w dziedzinie bezpieczeństwa biernego i czynnego (ABS i system wspomagania nagłego hamowania w standardzie, system kontroli toru jazdy ESC, do 6 poduszek powietrznych z systemem dwóch czujników bocznych, napinacze i ograniczniki napięcia pasów, 3-punktowe pasy bezpieczeństwa, regulator-ogranicznik prędkości, czujnik ciśnienia w oponach. Niezawodność i trwałość samochód ten zawdzięcza doświadczeniu konstruktorów i producentów, wprowadzeniu sprawdzonych rozwiązań technicznych, opartych na know-how Aliansu Renault-Nissan, przeprowadzonych testach wytrzymałości, które stanowią gwarancję jakości w przypadku eksploatacji w trudnych warunkach, panujących w niektórych krajach i doświadczenie produkcyjne zakładu w Busan, który produkuje Koleosa od końca 2009 roku, jak również inne modele eksportowane w różne rejony świata.

Przestronna i bogato wyposażona kabina
Kabina zwraca uwagę dużą ilością miejsca i bogatym wyposażeniem. Lekka deska rozdzielcza wyróżnia się czystą, napiętą linią, podkreśloną krzywizną ozdobnej listwy. Wpisuje się ona w oryginalny zarys deski rozdzielczej zaprojektowanej wokół instrumentów pokładowych. Przełączniki przydatne przy prowadzeniu samochodu i regulacji wyposażenia wpływającego na komfort są umieszczone idealnie pod ręką, wokół kierownicy i na centralnej konsoli.

Dużą uwagę poświęcono również doborowi materiałów i starannemu spasowaniu elementów. Poszczególne wersje wyraźnie różnią się wnętrzem dzięki zastosowaniu licznych chromowanych elementów, takich jak: klamki drzwi, obramowania zegarów, gałka dźwigni zmiany biegów czy dostępności tapicerki z jasnej lub ciemnej skóry. Szczególną uwagę zwrócono na elementy dekoracyjne, co pozwoliło uzyskać zróżnicowane wystroje wnętrza dla poszczególnych poziomów wykończenia. Klienci mają wybór między wnętrzem utrzymanym w jasnej, eleganckiej tonacji, podkreślającej komfort lub ciemniejszym wystrojem o bardziej sportowych aspiracjach.

Doskonała łączność ze światem
Renault Latitude, stanowiące ukoronowanie oferty prestiżowych aut marki, oferuje klientom najlepsze rozwiązania w zakresie użytecznych technologii. Dlatego też w ofercie tego modelu znalazły się, w zależności od rynku zbytu oraz poziomów wyposażenia, najwyższej klasy urządzenia do nawigacji satelitarnej i odtwarzania muzyki wraz z modułami przyłączeniowymi. Oferowany już w podstawowych wersjach tego modelu system audio 3D Sound by Arkamys, z 6 głośnikami, zapewniający nagłośnienie godne sali koncertowej, jest wyposażony w odtwarzacz płyt CD MP3 oraz posiada funkcję Audiostreaming, dostępną poprzez złącze typu jack i umożliwia obsługę telefonu komórkowego za pomocą technologii Bluetooth.

W wyższych wersjach wyposażenia Renault Latitude dysponuje 8 głośnikami oraz modułem Plug & Music , umożliwiającym podłączenie większości zewnętrznych urządzeń odtwarzających, w tym również iPod’ów. Odznaczający się wyjątkowymi parametrami system audio Bose Sound System, wprowadza pasażerów w świat idealnych dźwięków: w jego skład wchodzi 10 głośników (w tym głośnik centralny i subwoofer), wzmacniacz/equalizer wielokanałowy oraz moduł złączy multimedialnych.

Samochód na dalekie podróże
W Renault Latitude zastosowano doskonałe przednie zawieszenie z Renault Laguny, wysoko cenione za precyzyjne prowadzenie samochodu i dostosowane do wymagań wielu jednostek napędowych. Zależnie od rynku sprzedaży i rodzaju zamontowanego silnika, samochód wyposażono w różne typy układów kierowniczych elektryczno-hydraulicznych lub hydraulicznych ze zmiennym wspomaganiem. W tylnym zawieszeniu wykorzystano konstrukcję wielodrążkową, opracowaną przez Nissana, dzięki czemu samochód prowadzi się pewnie i wygodnie. Zawieszenie to zapewnia doskonałe tłumienie nierówności drogi i hałasów w czasie jazdy, a jednocześnie pasażerowie siedzący z tyłu dysponują szerokimi fotelami i dużą ilością miejsca na najlepszym poziomie w tej kategorii pojazdów.

Renault Latitude jest wyposażone, zależnie od przepisów obowiązujących w poszczególnych krajach, w system nawigacji satelitarnej Carminat TomTom®. Ten prosty w obsłudze, zintegrowany system umożliwia bardzo szybkie i precyzyjne prowadzenie wzdłuż wyznaczonych tras. Funkcje IQ Routes (statystyczna optymalizacja tras przejazdu), Advanced Lane Guidance (szczegółowa wizualizacja skrzyżowań) oraz Mapshare (aktualizacje danych w ramach społeczności użytkowników nawigacji TomTom) będą wprowadzane stopniowo, w miarę gromadzenia lokalnych informacji dotyczących poszczególnych krajów.

W Renault Latitude dostępne będą również wszystkie technologie wspomagające prowadzenie pojazdu i zwiększające komfort jego użytkowania, takie jak: karta Renault hands free najnowszej generacji, wspomaganie parkowania z czujnikami zbliżeniowymi z przodu i z tyłu, kamera cofania, regulator-ogranicznik prędkości, bi-ksenonowe reflektory kierunkowe z przodu i światła oparte na technologii LED z tyłu.

Pod wszystkimi szerokościami geograficznymi
Renault Latitude jest odzwierciedleniem międzynarodowego rozwoju koncernu Renault. Model zaprojektowany we Francji i w Korei Południowej, wykorzystujący elementy płyty podłogowej Renault i Nissana, oferuje swoim nabywcom kwintesencję europejskiego i azjatyckiego know-how w postaci najnowszych technologii, dynamicznych osiągów oraz wysokiego poziomu bezpieczeństwa, komfortu i jakości. Renault Latitude jest produkowane w Korei Południowej, w fabryce Renault-Samsung-Motors w miejscowości Busan. Zakład dysponujący certyfikatem ISO 14 001 jest przyjazny dla środowiska i posiada bogate know-how w zakresie produkcji aut z wyższych segmentów. Oprócz modelu Renault Latitude, produkowane są w nim aktualnie modele Renault-Samsung-Motors SM3, SM5, SM7, QM5 oraz Renault Koleos.

Model Latitude trafi do sprzedaży pod koniec września 2010 roku kolejno w Maroku i w Algierii, na Ukrainie, w Rosji i na rynki afrykańskie. Wersja europejska będzie jedną z nowości salonu samochodowego w Paryżu. Klienci mogą się zapoznawać z nowym modelem od 10 czerwca na stronie www.renault-latitude.com.

Źródło: Renault

Ostatnie artykuły