Filmy

Bezproblemowy rozruch silnika

Technologia budowy silnika, ilość przejechanych kilometrów oraz warunki eksploatacji auta, determinują właściwy dobór oleju w celu optymalnej ochrony silnika samochodowego. Zadbany silnik spowoduje, że nasze autko będzie nam dłużej służyło, bez względu na pogodę za oknem.

Rzetelną kontrolę auta do zimowej eksploatacji należy rozpocząć od sprawdzenia płynów: chłodzącego, hamulcowego i do spryskiwaczy. Standardem jest także wymiana ogumienia. Zimowe opony to gwarancja lepszej przyczepności i większe bezpieczeństwo na drodze. Należy również skontrolować stan akumulatora samochodu. Ta część pojazdu zapewnia kierowcy bezproblemowy rozruch, nawet przy siarczystych mrozach. Kolejnym krokiem powinna być kontrola oleju silnikowego.

Właściwy dobór oleju jest gwarancją niezawodności, należy go wymieniać zawsze zgodnie z zaleceniami producenta. Większość dostępnych na rynku produktów tego typu jest całoroczna i nadaje się do jazdy latem i zimą. Zużyty olej utrudnia rozruch silnika oraz pogorsza właściwości chroniące silnik przed zużyciem. Szczególnie zimą, warto zastanowić się jaki olej wybrać spośród bogatej oferty dostępnej na rynku. Opłaca się, wybrać produkt, który zagwarantuje właściwą pracę i ochronę silnika również w mroźne zimowe dni. W ofercie firmy Shell, każdy kierowca znajdzie odpowiedni olej silnikowy dla swojego samochodu, niezależnie od wieku auta czy liczby przejechanych kilometrów.

Jaki olej na zimę? Właściciele nowych modeli aut, w których montowane są silniki nowej generacji, niewymagające częstego uzupełniania oleju silnikowego, powinni zastosować olej syntetyczny o klasie jakości ACEA A3/B4 np.: Shell Helix Ultra 5W-40 lub Shell Helix Ultra Extra 5W-30. Umożliwiają one łatwy rozruch silnika w temperaturze do - 350C, przy jednoczesnym jego zabezpieczeniu niezależnie od warunków jazdy. Niekorzystny wpływ na pracę silnika mają m.in.: jazda w korkach ulicznych i na krótkich dystansach. Silniki samochodowe szybciej się wtedy zużywają i gorzej pracują. Najczęściej stosowanym przez kierowców jest olej o klasie lepkości SAE 5W-30. Jest on idealny w polskich warunkach pogodowych. Przykładem takiego oleju jest Shell Helix Ultra Extra 5W-30, który chroni zarówno silniki benzynowe z katalizatorem, jak i dieslowskie. Spełnia on normy takich producentów samochodów jak: BMW, Chrysler, Mercedes Benz, Volkswagen.

- Olej syntetyczny Shell Helix Ultra 5W-40 doskonale sprawdza się w korkach ulicznych. Jednak warto co jakiś czas pokonać dłuższą trasę, aby rozgrzać silnik do optymalnej temperatury w celu tzw. likwidacji emulsji, czyli pozbycia się wody i paliwa z oleju, które dostają się do miski olejowej, gdy silnik nie zdąży osiągnąć właściwej temperatury - radzi Andrzej Tippe z Shell Polska.

Zima to szczególnie trudny okres dla posiadaczy starszych modeli aut z dużym przebiegiem i często zużytymi silnikami. Używane wozy potrzebują zazwyczaj więcej energii i oleju żeby prawidłowo funkcjonować. Do tego typu pojazdów zaleca się stosować olej mineralny o klasie lepkości SAE 15W-50 np. Shell Super High Mileage 15W-50 o klasie jakości ACEA A2/B2. Zapewnia on zabezpieczenie silnika w trakcie uruchamiania w temperaturze do - 250C i gwarantuje najlepszą jego ochronę dzięki doszczelnieniu w wysokich temperaturach przy jednoczesnym zmniejszeniu zapotrzebowaniu na dolewki oleju.

Źródło:Shell Helix Motor Oils

Ostatnie artykuły