Filmy

Najsławniejsze bliźniaki



Dwudziestu dziennikarzy specjalizujących się w pojazdach dostawczych najwyżej oceniło trzy bliźniacze samochody segmentu 1B przyznając im tytuł Van of the Year. Po raz kolejny wieloletnia współpraca w ramach grupy Fiat Group Automobiles i PSA wydała owoce, które zostały docenione przez branżę motoryzacyjną. Fiat Fiorino, Peugeot Bipper oraz Citroën Nemo - vanami roku 2009!

W uzasadnieniu członków jury czytamy: - nagroda ta została przyznana w uznaniu licznych i bardzo istotnych innowacji, samochody jedyne w swoim rodzaju, które powstały po to, aby zaspokoić potrzeby tych, którzy poszukują kompaktowego samochodu dostawczego, ekonomicznego pod względem kosztów utrzymania, zwinnego w ruchu miejskim i podczas wszelkich manewrów związanych z jego parkowaniem.


Zespół konstruktorów Fiata Fiorino

Jury konkursu International Van of the Year, w szczególności doceniło fakt, że "bliźniaki" stworzyły nowy segment na rynku, w klasie lekkich samochodów dostawczych. Dzięki Fiorino, Bipperowi i Nemo klienci tego segmentu, mają możliwość nabycia samochodu dostawczego, „szytego na miarę” ich potrzeb, oferującego ładowność 610 kg (z kierowcą), pojemność 2,5 m3, długość przedziału ładunkowego 1,5 m.
Wyróżniające się oryginalnym i dynamicznym stylem, pojazdy mają 3,86 m długości, 1,72 m wysokości i 1,71 m szerokości: Dzięki kompaktowym wymiarom zewnętrznym samochody mogą łatwo poruszać się po centrach miast, a dodatkowo ułatwia im to średnica zwracania wynosząca zaledwie 9,95 m.



Lucyna Bogusz, Country Manager Fiat Professional
- Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że po raz kolejny nasz pojazd zdobył nagrodę Van of the Year. Jest to trzecia nagroda w ciągu ostatnich czterech lat - przypomnijmy, że w ubiegłym roku nagrodę tę zdobył Fiat Scudo. Konkurencja była bardzo duża, szczególnie w segmencie 1B, do którego również należy Fiorino. W tym roku odbyło się wiele premier, a więc mieliśmy z kim powalczyć. Trzeba powiedzieć, że także w Polsce, Fiat Fiorino został bardzo dobrze przyjęty. W tym roku, od premiery w lutym, sprzedaliśmy już około 1000 szt. tego modelu. Klienci najchętniej wybierają wersję z silnikiem wysokoprężnym 1,3 Multijet, gdyż jest to najlepsza oferta łącząca w sobie nowoczesną technologię z ekonomicznością.
Jako Fiat Professional w segmencie dużych samochodów dostawczych jesteśmy niekwestionowanym liderem, w Polsce mamy 20 proc. udziałów w rynku. W ciągu dwóch lat dokonaliśmy przeobrażenia ze sprzedawców małych vanów, budowanych na bazie pojazdów osobowych, w dilera samochodów dostawczych wszystkich segmentów. Nasz ostatni projekt „Fiat dla dużych dostawców” ukazuje, nasze możliwości w dostawach dla największych klientów, takich jak np. wojsko czy poczta. Jeden z trzech naszych samochodów jest sprzedawany w zabudowie. Ducato jest pojazdem najlepiej ocenianym wśród firm karoseryjnych, który najłatwiej poddaje się zabudowie. Już na etapie projektowania pewne elementy konsultowano z firmami karoseryjnymi, aby określić ich wymagania. Teraz ta współpraca owocuje, gdyż nasze samochody są łatwo poddają się zabudowom.




Fiat Fiorino, występuje z silnikiem benzynowym 1.4 o mocy 73 KM lub wysokoprężnym 1.3 Multijet o mocy 75 KM (dostępny także z filtrem cząstek stałych). Warto zwrócić uwagę na fakt, że Fiorino z silnikiem 1,3 Multijet może pokonać dystans 1.000 km na jednym pełnym baku (4,5 l/100 km w cyklu mieszanym) przy emisji CO2 wynoszącej zaledwie 119 g/km, co jest wartością najlepszą w tym segmencie.



Peugeot Bipper jest oferowany z dwoma silnikami: benzynowym o pojemności 1,4 cm3 ( 75 KM)lub wysokoprężnym 1,4 HDI. (70 KM). Silnik Diesla z wtryskiem HDi, pozwala wydajniej spalaç paliwo, redukujàc znacznie jego zużycie. Spełnia wymogi norm w zakresie emisji zanieczyszczeƒ Euro 4 i jest przyjazny dla Środowiska, emitując zaledwie 119 g CO2/km. Silnik ten charakteryzuje się dużą elastycznością i ograniczonym zużyciem paliwa w każdych warunkach jazdy. Dzięki maksymalnemu momentowi obrotowemu dostępnemu przy niskiej prędkości obrotowej nadaje się idealnie do jazdy po mieście. Inny powód zadowolenia to przegląd okresowy co 30 000 km.



W Citroënach Nemo są montowane jednostki napędowe: benzynowa 1.4 l (75 KM) lub też silnik Diesla 1.4 HDi (70KM). Jednostki te są bardzo ekonomiczne. Silnik wysokoprężny zadowala się zaledwie 4,5 l ropy na 100 km w cyklu mieszanym, przy emisji CO2 na poziomie 119g/km. Takie parametry czynią go silnikiem wzorcowym w segmencie małych samochodów dostawczych.

Prestiżowa nagroda International Van of the Year 2009 przyznana Fiorino, Bipperowi i Nemo jest potwierdzeniem faktu, że pojazdy te cieszą się wysokim uznaniem klientów i ekspertów motoryzacyjnych. Ze strony producentów, jest to jednocześnie obietnica - jak czytamy w jednej z reklam Fiata Fiorino - "dotarcia tam, gdzie inni nie potrafią".


(MB)


Ostatnie artykuły