Filmy
  • Artykuły
  • Jeszcze bliżej klienta - doroczna konferencja MAN-STAR TRUCKS

Jeszcze bliżej klienta - doroczna konferencja MAN-STAR TRUCKS



To był jak dotąd najlepszy rok w branży pojazdów użytkowych, w 2007 roku w Polsce ogółem sprzedano ponad 22 tysiące nowych samochodów ciężarowych. Popyt w segmencie ciężarówek jest tak duży, że producenci zbierają już zamówienia na koniec 2008 lub początek 2009 roku.

Czy jednak liczba zarejestrowanych w Polsce pojazdów ciężarowych, może świadczyć o dynamice rynku? Częściowo tak, jednak nie do końca. Z oświadczeń producentów ciężkich samochodów użytkowych wynika, że każdy z nich sprzedałby przynajmniej o 50 proc. więcej, gdyby nie ograniczona podaż aut. Pomimo tego, że zwiększono produkcję i fabryki pracują pełną parą, to nikt nie był w stanie zrealizować wszystkich zamówień, które wpłynęły w 2007 roku. Wzrost popytu na ciężarówki w Polsce zbiegł się równocześnie z ogromnym zapotrzebowaniem rynku na Zachodzie. Firmy transportowe masowo zaczęły odnawiać tabor, chcąc sprostać coraz to bardziej restrykcyjnym przepisom dotyczącym emisji spalin.
Obserwując wydarzenia, które rozgrywały się w ubiegłym roku, wydaje się, że walka o klienta nabiera teraz całkowicie innego wymiaru. Już nie sztuką jest sprzedać produkt, lecz rozwijać usługi posprzedażne, czyli przede wszystkim sprawną obsługę serwisową.

Lider powyżej 6 ton
W roku 2007 spółka MAN-STAR TRUCKS sprzedała 4438 szt. podwozi i ciągników siodłowych w segmencie powyżej 6 t, osiągając tym samym udział rynkowy w wysokości 19,65 proc. W segmencie autobusów MAN – STAR TRUCKS odnotował sprzedaż w wysokości 83 szt. Zakłady MAN-STAR TRUCKS & BUSES wyprodukowały w minionym roku 956 kompletnych autobusów oraz dodatkowo 281 szkieletów autobusowych i jest to również najlepszy wynik w Polsce.



Jörg Mommertz, prezes zarządu MAN – STAR TRUCKS
- Spektakularnym wydarzeniem 2008 roku dla firmy MAN w Polsce było otwarcie fabryki w Niepołomicach. Zakład jest obecnie najnowocześniejszą montownią pojazdów ciężarowych w Europie. Jego zdolność produkcyjna wynosi 30 tys. samochodów rocznie. Zwiększenie możliwości produkcyjnych to również cel koncernu MAN na 2008 rok.

Jak twierdzą przedstawiciele firmy, rok 2007 był dla spółki MAN-STAR TRUCKS bardzo udany. Zrealizowano bardzo duże kontrakty dla polskich klientów, m.in. sprzedano ciągniki siodłowe dla firm: Equus, Ricoe, Transbud Nowa Huta i Magtrans. Dostarczono duze ilości podwozi pod zabudowy specjalistyczne, w tym dla firmy Stolarczyk, która specjalizuje się w montażu sprzętu pożarniczego.



Janusz Ciżyński, dyrektor ds. sprzedaży pojazdów ciężarowych
- Ubiegły rok dla firmy MAN stał pod znakiem wielu wydarzeń. Jesienią odbyła się światowa premiera modeli TGX i TGS, które wyznaczają nowy standard w transporcie. Pojazdy te, na wystawie transportu drogowego RAI w Amsterdamie, zostały uhonorowane tytułem Truck of the Year 2008. Oprócz tego wprowadziliśmy na rynek TGX z silnikiem V8 o mocy 680 KM i momencie obrotowym 3000 Nm. Nowym pojazdem, jaki wprowadziliśmy na rynek był MAN TGM z napędem 6x4 o mocy 280 lub 320 KM, z kabiną C do zastosowań budowlanych. Inne nowości produktowe to m.in.: kabina brygadowa oferowana w modelach TGM, półautomatyczna skrzynia biegów TipMatic w wersjach off-road i fleet oraz wielofunkcyjna kierownica montowana w modelach TGL/TGM i TGX /TGS.

W minionym roku jednym z priorytetów firmy był rozwój sieci serwisowej w Polsce. W wyniku nawiązania współpracy z nowymi partnerami serwisowymi MAN otworzył cztery nowe autoryzowane stacjie serwisowe: TARGOR Ostrołęka, EXPRES LOGIC Siedlce, ALBOR Wałcz oraz TRANS – POZ Gorzów Wielkopolski. Już niebawem MAN rozpocznie budowę własnych stacji serwisowych w nowych lokalizacjach w Gdańsku, Wrocławiu, Krakowie i w Warszawie.
Obecnie MAN dysponuje w Polsce siecią serwisową składającą się z 24 punktów, w tym 4 własnych punktów naprawczych oraz 20 autoryzowanych stacji obsługi. Warsztaty te wpisują się w coraz gęstszą sieć serwisową MAN w całej Europie.



Henryk Kliczewski, dyrektor ds. serwisu
- Stale prowadzimy rozmowy z niezależnymi zewnętrznymi partnerami na temat uruchomienia nowych serwisów i nowych oddziałów. W ciągu najbliższych dwóch lat planujemy, że nasze inwestycje w rozbudowę sieci sprzedaży i obsługi pojazdów wyniosą ok. 60 mln euro. Jeśli chodzi o usługi posprzedażne to w 2008 roku chcemy m.in. promować na rynku nowy system TeleMatics, czyli nawigację połączoną z monitoringiem samochodu i kierowcy. Następnym zadaniem jest udoskonalenie usługi pomocy 24-godzinnej. Chcemy również zaoferować klientom pełne kontrakty serwisowe: MAN ComfortSuper oraz Mobile 24.

Ważnym wydarzeniem 2008 roku będzie z pewnością rozwój usługi finansowania środków transportu. Jesienią ubiegłego roku rozpoczęła działalność spółka MAN Financial Services, która zajmuje się leasingiem pojazdów MAN.
Usługa ta może być powiązana z tzw. ofertą sprzedaży R+M, czyli kompleksową obsługą klienta: dostarczanie pojazdów, ich finansowanie oraz świadczenie pełnego zakresu usług serwisowych.
Jak w roku ubiegłym, także i na 2008 MAN szykuje wiele nowości. Podczas targów IAA w Hanowerze koncern zaprezentuje modele TGX/TGS w zabudowach branżowych. Będą to pojazdy przeznaczone do różnych zastosowań, w tym bardzo specjalistycznych. Oprócz tego zostaną pokazane pojazdy MAN TGL i TGM face lifting, które są jeszcze bardziej niezawodne i dopasowane do potrzeb klienta. Jeśli chodzi o ochronę środowiska, w 2008 roku, MAN przedstawi nowe rozwiązanie, czyli silnik spełniający normę Euro 5 w technologii EGR bez konieczności zastosowania AdBlue.



(MB)

Czytaj więcej o samochodach MAN TGX/TGS...

Ostatnie artykuły