Filmy

Jakiego auta oczekujemy

Ponad 80% przedstawicieli "pokolenia Y"uważa, że w ciągu ostatnich 5 lat SUV-y stały się o wiele bardziej paliwooszczędne i przyjazne środowisku naturalnemu. Przełamanie pokutujących dotychczas stereotypów na temat ich paliwożerności sprawia, że rozważając zakup nowego pojazdu 25% "milenialsów" deklaruje zainteresowanie modelem klasy SUV.**

Ford planuje wzbogacenie swojej oferty o całkowicie elektryczny SUV, zdolny pokonać bez ładowania akumulatorów nawet 480 kilometrów, czyli dystans dzielący Londyn i Paryż. W zeszłym roku firma wprowadziła na rynek europejski trzy nowe modele tej klasy, a zapowiadany elektryczny SUV będzie jednym z pięciu nowych modeli, jakie zadebiutują w gamie Forda do 2020 roku.

Europejski segment SUV-ów notuje najwyższe wzrosty sprzedaży, a jednym z kół zamachowych nieustannie rosnącego popytu są zorientowani na ekologię przedstawiciele "pokolenia Y". W zeszłym roku Ford zanotował zwyżki sprzedaży, które wykraczały poza wyniki notowane w tym segmencie rynku motoryzacyjnego. – wyjaśnia Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i obsługi serwisowej, Ford of Europe. Klienci zaczynają doceniać nowoczesne, paliwooszczędne jednostki napędowe, takie jak nasz wysokoprężny 120-konny silnik TDCi o pojemności 1,5 litra. W nowym Fordzie Kuga, motor ten spełnia wymogi normy Euro 6, emitując zaledwie 115 g CO2***. Kolejnym przykładem może być jednostka benzynowa 1.0 EcoBoost, która montowana jest w modelu EcoSport.

W porównaniu do roku 2015, w 2016 roku Ford zanotował 31% wzrost sprzedaży w swoim europejskim segmencie pojazdów klasy SUV, który opiera się na kompaktowym modelu EcoSport, średniej wielkości modelu Kuga oraz dużym SUV-ie Edge. Ubiegły rok przyniósł rekordowy popytu na modele Kuga oraz EcoSport.≠ Liczba nowo zarejestrowanych SUV-ów wzrosła o 21%, co oznacza, że jeden na cztery nowe samochody to SUV. ≠

Jak pokazują wyniki badań przeprowadzonych prze firmę Ford, zmiana oczekiwań wobec samochodu nie dotyczy tylko młodszych kierowców, bowiem w okresie do 2010 do 2016 roku średni wiek nabywcy auta typu "hot hatch”, czyli mocnej, usportowionej odmiany modeli z segmentu małych lub średnich samochodów, wzrósł o ponad 10%.

W ubiegłym roku sprzedaż usportowionych modeli Forda, m.in. Fiesty ST oraz Focusa w wersji ST i RS, a także Forda Mustanga, wzrosła o 60% drugi rok z rzędu.

--

** W badaniu sponsorowanym przez firmę Ford Motor Company wzięło udział 5 tys. osób, posiadających lub planujących zakup samochodu. Badanie przeprowadzono we Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii oraz Wielkiej Brytanii. W badaniu wzięli udział przedstawiciele pokolenia Y, w wieku od 17 do 34 lat.

*** Dane dotyczące zużycia paliwa, poziomu emisji CO2 oraz zasięgu pojazdów z napędem elektrycznym pochodzą z testów przeprowadzonych zgodne z wymogami aktualnych wersji dyrektyw KE 715/2007 oraz 692/2008. Informacje dotyczące zużycia paliwa oraz emisji CO2 odnoszą się do danej wersji modelu, a nie do konkretnego egzemplarza. Przyjęta procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów. Należy pamiętać, iż na rzeczywiste zużycie paliwa/energii elektrycznej, poziom emisji CO2 oraz zasięg w bezemisyjnym trybie jazdy ma również wpływ styl prowadzenia pojazdu oraz szereg innych czynników niezwiązanych z technologią motoryzacyjną. CO2 jest główną przyczyną powstawania efektu cieplarnianego, którego konsekwencją jest zjawisko globalnego ocieplenia klimatu.

≠ Statystyki sprzedaży produktów firmy Ford of Europe dotyczą europejskich rynków zbytu, na których koncern Ford posiada oficjalne przedstawicielstwo. Są to Austria, Belgia, Wielka Brytania, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Grecja, Węgry, Irlandia, Włochy, Holandia, Norwegia, Polska, Portugalia, Hiszpania, Rumunia, Szwecja oraz Szwajcaria.

Ostatnie artykuły