Filmy

Nowy Nissan Micra oczami artysty

Jedna minuta. Sześćdziesiąt sekund. Tak czy owak to bardzo niewiele czasu. Czy tyle wystarczy światowej sławy rysownikowi Stephenowi Wiltshire’owi, aby dokładnie przestudiować wyrazistą sylwetkę nowego Nissana Micra - którego nigdy wcześniej nie widział - a następnie dokładnie ją narysować?

Stephen ma fotograficzną pamięć i słynie z ogromnych monochromatycznych szkiców wykonywanych piórem na papierze, przedstawiających zazwyczaj panoramy miast. Niezwykle szczegółowe rysunki powstają często po zaledwie kilkuminutowym przelocie helikopterem nad danym obszarem.
Rysownik chętnie próbuje także nowych metod pracy. Firma Nissan zaproponowała mu narysowanie nowego modelu Micra za pomocą opracowanego przez Google narzędzia Tilt Brush. To innowacyjna aplikacja umożliwiająca tworzenie trójwymiarowych rysunków w wirtualnej rzeczywistości z wykorzystaniem urządzenia HTC Vive VR.

Tak powstało znakomite dzieło sztuki wizualnej, przedstawiające wyrazistą i muskularną sylwetkę nowego hatchbacka. Samochód, który posłużył za model dla rysownika, ma jaskrawo pomarańczowy kolor (Energy Orange), który będzie prawdopodobnie jednym z najpopularniejszych wśród nabywców nowego hatchbacka marki Nissan.

Stephen nie po raz pierwszy rysuje samochód. Oprócz architektury uwielbia on szkicować duże amerykańskie sedany z lat 50. i 60., czyli pełne chromowanych detali krążowniki szos z oponami z białym pasem bocznym.
Pracownię, w której powstawał rysunek Nissana Micra, urządzono w nieużywanym magazynie w Londynie - rodzinnym mieście Stephena. Rysownik musiał zmierzyć się z podwójnym wyzwaniem. Po pierwsze, rysunek miał być trój-, a nie dwuwymiarowy; po drugie, miał przedstawiać model w pełnej skali, a nie w pomniejszeniu.
Być może największą trudnością był fakt, że Stephen nigdy wcześniej nie posługiwał się wirtualną rzeczywistością. Jednak po krótkim zapoznaniu się z ręcznym sterowaniem i intuicyjnym interfejsem Tilt Brush nie było wątpliwości, że znalazł się w swoim żywiole.

Nowy Nissan Micra to już piąta generacja tego modelu i znaczny postęp w porównaniu z poprzednikiem. Hatchback pozycjonowany w sercu europejskiego segmentu B charakteryzuje się wyrazistym wzornictwem, które jest jednym z jego głównych atutów.
Dynamiczne proporcie i opływowe kształty zostały podkreślone jaskrawymi i odważnymi kolorami nadwozia. Wyrazista stylistyka panuje także w kabinie z nowocześnie zaprojektowaną deską rozdzielczą z motywem „szybującego skrzydła”. We wszystkich wersjach standardowo zastosowano miękkie w dotyku materiały i tapicerkę w dwóch odcieniach.

Jean-Pierre Diernaz, wiceprezes ds. marketingu w Nissan Europe, powiedział: - Nowa Micra w pełni wyraża dewizę marki obiecującą „ekscytujące innowacje”. Chcemy to mocno podkreślić”.
„Uważamy, że stylistyka nowej Micry łatwo zapada w pamięć. Aby to zakomunikować, poprosiliśmy Stephena o narysowanie samochodu za pomocą innowacyjnej aplikacji Tilt Brush opracowanej przez Google
.
Film pokazujący Stephena podejmującego wyzwanie Nissana zamieszczony jest w mediach społecznościowych: https://youtu.be/8dd9IyKxUpo

Ostatnie artykuły