Filmy

Tesla - leasing samochodów elektrycznych

W dniach 7-8 października br. Europejski Fundusz Leasingowy zorganizował dla swoich klientów weekend z elektrycznymi samochodami Tesla. Pierwszego dnia spotkanie odbyło się w Magnicach, na terenie należącego do EFL Centrum Sprzedaży Poleasingowej, największego tego typu obiektu w tej części Europy (pow. 26 tys. m2). Drugiego dnia goście zostali zaproszeni do Kostomłotów, gdzie znajduje się uruchomiony przez Tesla Motors we współpracy z Orlenem pierwszy punkt Supercharger. Punkty te umożliwiają bezkosztowe doładowanie aut Tesla w niecałe 30 minut, co pozwala na przejechanie nawet 270 kilometrów (W ciągu 30 minut można doładować 50% pojemności baterii. Pełne ładowanie trwa ponad godzinę i pozwala przejechać w nowych modelach ponad 500 km).

Zaproszeni goście mieli okazję odbycia jazdy testowej trzema najnowszymi modelami Tesli: S P90D, S 75D i X 90D.

EFL finansuje elektryczne auta Tesli od ponad dwóch lat. Do tej pory spółka wyleasingowała 10 samochodów tego producenta, kolejne transakcje są w trakcie realizacji.

– Rynek aut elektrycznych w Polsce jest bardzo słabo rozwinięty. W sumie w ubiegłym roku zostało w naszym kraju sprzedanych kilkaset sztuk aut elektrycznych, co w ogólnej sprzedaży stanowi wartość marginalną. Z doświadczeń rynków zachodnich wynika, że popyt na samochody z alternatywnym napędem rośnie wtedy, kiedy są zachęty do ich zakupu. Dlatego trzymamy kciuki za rządowy plan rozwoju elektromobilności, który zakłada, że do 2025 roku po polskich drogach będzie jeździć milion aut elektrycznych. Sami również pracujemy nad tym, żeby rozreklamować ideę tego typu pojazdów w naszym kraju, m.in. organizując spotkania pokazowe dla naszych klientów – mów Radosław Woźniak, wiceprezes Europejskiego Funduszu Leasingowego.

Leasing aut elektrycznych w Polsce podobnie jak ich sprzedaż dopiero raczkuje. Wynika to z pewnością z braku dilera w naszym kraju oraz faktu, że wciąż mało przedsiębiorców wie, że zakup takich pojazdów jest możliwy nie tylko za gotówkę. W związku z dosyć wysoką ceną wynoszącą od 65 tys. euro do 150 tys. euro, atrakcyjnym rozwiązaniem jest leasing. Dzięki niemu firma nie musi zamrażać swojego budżetu, a zakupiony samochód może zarabiać na spłacane raty. Auta z alternatywnym napędem chętnie finansuje EFL, który współpracuje z berlińskim salonem Tesli, ale może leasingować także samochody zamówione w każdym salonie Tesli w Europie. Procedury są takie same jak przy leasingu standardowym w Polsce: okres trwania umowy wynosi od 2 do 5 lat, a wpłata początkowa od 1% - 45%. Transakcja odbywa się w ramach tzw. wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów (WNT). Od wejścia do UE klienci mają możliwość zakupu towarów bezpośrednio od producentów, po niższej cenie i z pominięciem polskich pośredników. Klient jest zobowiązany pokryć tylko koszty sprowadzenia samochodu, które są doliczane do wartości ofertowej umowy leasing.

Pierwszym klientem, któremu EFL wyleasingował Teslę, jest firma MentalWay organizująca szkolenia w zakresie rozwoju osobistego i biznesowego. Zdaniem jej właściciela, Michała Wawrzyniaka, auta elektryczne to już nie jest przyszłość, lecz teraźniejszość, która tworzy się na naszych oczach. – Tesla była urzeczywistnieniem moich marzeń oraz wiary w to, że zawsze i wszędzie można wszystko, jeśli tylko się wie, co i jak zrobić. W Polsce ten rynek raczkuje w głównej mierze ze względu na strach przed nowym i nieznanym, cenę oraz brak ładowarek. Jednak warto pamiętać, że posiadanie i używanie najnowocześniejszego auta na świecie wiąże się nie tylko z korzyściami, ale i ryzykiem. Ja je podjąłem i na pewno nie żałuję. Z pewnością w postawieniu tego kroku istotną rolę odegrał leasing, przy pomocy którego sfinansowałem inwestycję. To idealne narzędzie, gdy chcemy mieć coś, na co nas obecnie nie stać finansowo, lub gdy nie chcemy wydawać swojej gotówki – mówi Michał Wawrzyniak z MentalWay.

Ostatnie artykuły